مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان خبر داد

مقاوم‌سازی ۱۵۰۰۰۰ خانه‌ روستایی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان با بیان اینکه از برکت فرمان امام بیش از ۱۵۰ هزار خانه مقاوم‌سازی شده است، گفت: گیلان در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی رتبه نخست را در کشور داراست.

مقاوم‌سازی ۱۵۰۰۰۰ خانه‌ روستایی در گیلان

به گزارش هشت دی،محمد اکبر زاده در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با گرامیداشت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) اظهار کرد:  وظیفه ذاتی بنیاد مسکن تأسیس و آبادانی روستاها است.

وی با اشاره به جمعیت یک‌میلیون‌نفری مردم گیلان در سه هزار روستای استان بیان کرد:  دو هزار و ۶۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که  از برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  ۹۰۰ روستا نسبت به اجرای طرح هادی مبادرت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گیلان  با بیان اینکه از برکت فرمان امام بیش از ۱۵۰ هزار خانه مقاوم‌سازی شده است، گفت: با توجه به اینکه  استان گیلان توانسته  ۷۰ درصد از خانه‌های روستایی خود  را مقاوم‌سازی کند رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

با اشاره به صدور ۱۵۰ هزار سند روستایی بیان کرد: مشارکت این نهاد در بازسازی‌ها از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا حوادث غیرمترقبه مانند زلزله گیلان، زنجان و بارش برف در سال‌های ۸۳ و ۸۶ و ۸۹ و ۹۲ بوده که همگی  به  برکت فرمان ملکوتی امام (ره) صورت گرفته است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه