هشت دی گزارش می دهد:

اما و اگرهای یک انتصاب در آستانه اشرفیه/ دود اختلافات مسئولان شهر به چشم چه کسی می رود؟!

گویا ترجیح دولت در انتصابات، نگاه سیاسیِ هماهنگ است تا شایستگی مدیریتی و راهبردی فرد مورد نظر! هرچند که در ظاهر همواره بر طبل شایسته سالاری کوفته است.

اما و اگرهای یک انتصاب در آستانه اشرفیه/ دود اختلافات مسئولان شهر به چشم چه کسی می رود؟!

به گزارش ۸دی، شنیده ها حاکی از آن است که «فریبرز سعیدی کیا» بخشدار فعلی رشت در حال تعرفه شدن برای فرمانداری آستانه می باشد، این امر واکنش ها و اعتراضاتی را به همراه داشته است.

فریبرز سعیدی کیا متولد ۱۳۶۱ و کارشناس ارشد مدیریت دولتی است که پیش از این عضو گروه مشاوران استانداری گیلان در دولت یازدهم، دبیر ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و رئیس ستاد جوانان روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ بود وی در آبان سال ۹۷ عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه شد.

هفدهم فروردین بود که حجت‌الاسلام احمد طیبی امام جمعه آستانه اشرفیه در خطبه های نماز جمعه از استاندار گیلان خواست به حرف مردم در رابطه با انتخاب فرماندار توجه کند!

 

امام جمعه آستانه اشرفیه: استاندار باید حرف‌های مردم این شهر را شنیده و به در خواست آنان توجه کند

 

وی با بیان این اینکه در عزل و نصب‌های دولتی، گروه و افراد نباید تعیین تکلیف کنند اظهار کرد: یکی از شعارهای مهم دولت، انتخاب مسؤولان بر اساس شایستگی و‌ بدون توجه به گروه و افرادی خاص است که‌ باید تمام مسؤولان به این نکته مهم توجه کنند.

طیبی با تأکید بر لزوم توجه استاندار به مذهبی بودن شهرستان آستانه‌اشرفیه گفت: آستانه‌اشرفیه چهارمین شهر مذهبی کشور و قطب مذهبی گیلان است لذا با توجه به این ویژگی‌ها و حساسیت مردم از استاندار می‌خواهم برای انتخاب فرماندار در این شهرستان با دقت بیشتری عمل کند.

امام جمعه آستانه اشرفیه با بیان اینکه استاندار باید حرف‌های مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه را شنیده و به در خواست آنان توجه کند افزود: مردم این شهرستان از عملکرد فرماندار در طول این چهار سال رضایت کامل دارند به همین دلیل از استاندار درخواست دارم به این مسئله توجه کنند تا از جمع‌کردن طومار در شهرستان جلوگیری شود.

امام‌جمعه شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه از نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس می‌خواهم‌ به دیدگاه مردم در رابطه با انتخاب فرماندار توجه کند گفت: برخی کارها باعث حرکت خودجوش مردم مثل جمع‌کردن طومار می‌شود لذا از نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس می‌خواهم به این مسئله توجه کند که خوشبختانه دراین‌باره جلساتی با ایشان برگزار شد که ایشان نیز قول پیگیری لازم را دادند.

در حالی که امام جمعه آستانه اشرفیه در انتظار پیگیری نماینده این شهر برای رسیدن به نتیجه ای مناسب است اما نماینده این شهر گویا نظر دیگری دارد.

 

 

نماینده آستانه اشرفیه: سعیدی کیا مشکلی برای فرماندار شدن ندارد

اما  محمدحسین قربانی در گفتگویی اعلام کرده است گزارش های مثبتی درمورد توانمندی و پیگیری های سعیدی کیا به وی رسیده است که حاوی نکته ی منفی نیست و معتقد است دولت باید کارخود را انجام دهد.

وی افزود: بنده در مورد گذشته آقای سعیدی کیا از همه ی دستگاه های مربوطه سوال کردم، عدم صلاحیت ایشان برای شهر مذهبی آستانه با توجه به موضوعاتی که در مورد ایشان گفته شده را رد کردند و ایشان مشکلی برای فرماندار شدن ندارند.

 

دولت می گوید، من از کسی استفاده می کنم که با نگاه سیاسی من هماهنگ باشد

نماینده مردم آستانه اشرفیه در ادامه در بخشی دیگر از سخنانش، بیان کرد: اینگونه نیست که کسی که با ما نیست، الزاما برماست، و اینکه دولت فردی را همسو با خود قرار می دهد، جزتفکرات دولت است و ما نیز گزینه داشتیم اما چون دولت گفت همسو نیست، نمی توان استفاده بکنم.

قربانی با بیان اینکه دولت می گوید، من از کسی استفاده می کنم که با نگاه سیاسی من هماهنگ باشد، تاکید کرد: البته ما نمی گوئیم، این مطلوب است، بلکه متاسفانه این نگاه سیاسی درکشور باب شده است وگذشتگان نیز این کار را کرده اند.

 

بر این اساس گویا ترجیح دولت در انتصابات، نگاه سیاسیِ هماهنگ است تا شایستگی مدیریتی و راهبردی فرد مورد نظر! هرچند که در ظاهر همواره بر طبل شایسته سالاری کوفته است.

این در حالی است که هنوز پای گزینه مورد نظر به فرمانداری شهرستان آستانه اشرفیه باز نشده موج اختلافات را با خود همراه کرده است، اختلافاتی که باید با پاسخی درست مدیریت شود تا شهر همچنان در سایه آرامش سیر کند و مردم آسیبی نبینند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه