رئیس سازمان چای کشور:

 ‌۱۰ هزار چایکار شمالی از تسهیلات بهزراعی باغات چای بهره‌مند شدند

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات بهزراعی باغات چای به چایکاران شمالی گفت: ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی باغات چای به چایکاران شمالی پرداخت شد.

 ‌۱۰ هزار چایکار شمالی از تسهیلات بهزراعی باغات چای بهره‌مند شدند

به گزارش هشت دی، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور اظهار داشت: ۱۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهزراعی باغات چای به چایکاران شمالی واقع در گیلان و مازندران پرداخت شده است بنابراین با این حساب تاکنون حدود ۱۰ هزار کشاورز چایکار از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان چای کشور پرداخت تسهیلات بهزراعی به چایکاران و حمایت از آنان را از سیاست‌های راهبردی دولت تدبیر و امید دانست و عنوان کرد: امسال در حدود بیش از ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بهزراعی برای پرداخت به کشاورزان چایکار دو استان گیلان و مازندران اختصاص پیدا کرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان تسهیلات بهزراعی از نظر مقدار چه تفاوتی با سال گذشته کرده است ابراز داشت:‌ با توجه به حمایت‌ها و نظر مثبت دولت تسهیلات بهزراعی امسال در مقایسه با سال گذشته از نظر میزان پرداختی چیزی در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

جهانساز ضمن درخواست از عموم چایکاران شمالی برای دریافت تسهیلات بهزراعی باغات چای خاطرنشان کرد:‌ کشاورزان و بهره‌برداران چای برای دریافت این مبالغ می‌توانند به ادارات چای محل سکونت‌شان مراجعه کرده و پس از تکمیل مدارک تسهیلات مورد نظر خود را دریافت کنند.

وی نحوه و میزان پرداخت تسهیلات بهزراعی به کشاورزان چایکار گیلان و مازندران را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: برای هر هکتار باغ چای، ۲ میلیون تومان تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد در نظر گرفته شده است که وجوه آن از مطالبات چایکاران بابت فروش برگ سبز چای وصول می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه در دو استان شمالی گیلان و مازندران ۲۵ هزار هکتار باغ چای وجود دارد اظهار داشت: بیشتر باغات چای کشور در استان گیلان قرار دارد و طبق اطلاعات و آمارهای موجود حدود ‌۵۰ هزار خانوار چایکار به امر تولید و برداشت برگ سبز اشتغال دارند.

 

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه