مدیرکل کمیته امداد گیلان:

برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»/ ۲۰۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد گیلان تحویل داده می‌شود

مدیر کل کمیته امداد گیلان با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»، گفت: مددجویان کمیته امداد اقتصاددانانی هستند که با پولی اندک خانواده خود را مدیریت می کنند.

برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»/ ۲۰۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد گیلان تحویل داده می‌شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، عباس اهرابی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کمیته امداد نهادی برخواسته از انقلاب بود و با اجازه امام(ره) از نام مبارک ایشان استفاده شد، اظهار کرد: مددکاری نه فقط مختص یک قشر بلکه برای عموم مردم است.

وی با تاکید بر اینکه شعار ما رفع موانع مقابل خانواده ها است، بیان کرد: مددجویان کمیته امداد اقتصاددانانی هستند که با این اندک پول خانواده خود را مدیریت می کنند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به ۱۱۶هزار و ۴۰۰خانوار گیلانی تحت پوشش کمیته امداد، گفت: ۱۶هزارخانوار بر اساس تبصره ۱۴ ایجاد شدند که شامل کارگر فصلی، دختربازمانده از ازدواج و …می باشد.

اهرابی ضمن اشاره به یک هزار و ۷۴۱ فقره کمک هزینه جهیزیه به ازدواج در ۱۰ماهه گذشته، افزود: این کمک ۷۰۸ نوعروس، ۳۷۳ داماد و ۱۳۵ نفر ازدواج مجدد را شامل بوده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه با بیان اینکه صندوق ولایت ما کاملا قرض الحسنه است و سال آینده قرار است تمام کارمزدها برداشته شود، ابراز کرد: هدف ما این است که در چندسال آینده مددجویی نداشته باشیم.

اهرابی مسکن را بزرگترین و هزینه‌برترین نیاز مددجویان خواند و بیان کرد: اگر فردی دارای منزل باشد بسیاری از مشکلات او حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶هزار و ۲۰۰پروژه عمرانی با اعتبار ۹۲ میلیارد تومان اجرا شد ابراز کرد: ۲۲۰واحد عمرانی به صورت نمادین در استان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به کمک ۶۰میلیارد تومانی دولت از ۹۲میلیارد هزینه پروژه های عمرانی، تصریح کرد: هزار واحد مسکونی با سپاه قرارداد بسته شده که تا آخر مرداد تحویل داده می شود و هزار واحد دیگر که توسط ما ساخته می شود تا شهریور افتتاح می شود.

اهرابی با اشاره به وجود ۳هزار و ۸۰۰مددجو زن مستاجر در گیلان، افزود: ۲میلیارد تومان اجاره مسکن برای این مددجویان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان ضمن تشکر از همکاری تمامی بانک ها و افراد خیر ادامه داد: ما آمار کمترین انحراف را در وام های خود داریم.

اهرابی با اشاره به یک هزار و ۶۴۴خانوار خودکفا شده در سال گذشته گفت: بنا داریم که هرساله هزار خانوار خودکفا و خارج شود.

وی با تاکید بر ۷۲میلیارد تومان کمک های مردمی بیان کرد: مردمان بسیاری خوبی داشتیم و علیرغم هجمه های مقابل کمیته امداد نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی را نیز تجربه کردیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به بیش از ۱۰ میلیارد تومان صدقه مردم در صندوق های صدقات گفت: قرار است توسط مراکز نیکوکاری کار را به دستان مردم بسپاریم.

وی با اشاره به ۳ هزار و ۸۷۰ یتیم، ۴هزار و ۳۶۰خانواده محسنین و جمعا ۸هزارو ۹۳۰ نفر مشمول خدمات کمیته امداد، گفت: ۲۲هزار و ۱۲۸ حامی وجود دارد که گاها هر یتیم تحت پوشش چند حامی قرار می گیرد.

اهرابی با بیان اینکه از ۳۸۷۰ یتیم ۱۰۰نفر فاقد پدر و مادر هستند که این کار را دشوار تر می کند، گفت: هزار و ۷۹۲کودک در مبحث سوتغذیه شناخته شده که ۴۵۲ کودک زیر ۵سال ماهیانه ۹۲هزار تومان از طریق وزارت علوم بهداشت دریافت می کنند‌.

وی با تاکید بر منابع انسانی در کشور به عنوان سرمایه اجتماعی بیان کرد: ۷میلیارد تومان زکات مستحبی، ۴میلیارد و ۵۰۰ تومان زکات فطری مردم استان و بالغ بر ۱۶میلیارد تومان عائدی از حامیان است‌.

مدیرکل کمیته امداد گیلان در ادامه افزود: مردم شریف استان از طریق کد ستاره ۸۸۷۷ستاره۰۱۳ مربع و با ارسال عدد یک به ۸۸۷۷ نیز میتوانند کمک های خود را پرداخت کنند.

اهرابی کارهای فرهنگی را نیز جز مهم ترین کارهای کمتیه امداد خواند و افزود: ۵هزار نفر از مددجویان به سفر زیارتی اربعین، مشهد، و قم مشرف شده و ۵هزار و ۵۰۰نفر از مددجویان نیز در کانون های فرهنگی مشارکت می کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزش های پی در پی توسط ما صورت می گیرد و اکنون ۲۵هزار نفر در کلاس های سبک زندگی، فرزندپروری، قرآن و… شرکت دارند.

مدیر کل کمیته امدادگیلان با اشاره به آغاز جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»، افزود: ۱۵اسفند روز نیکوکاری مختص به مدارس است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۶پایگاه سیار و ۹۴ پایگاه ثابت داریم گفت: جمعه نیز در میعادگاه نماز جمعه حضور داریم و از همگان خواهش می کنیم در این امر نیک شرکت کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه ۲میلیارد و ۴۵۰ میلیارد تومان در سال گذشته در جشن نیکوکاری جمع آوری شده افزود: امسال تا الان حدود ۹۰درصد مبلغ سال قبل جمع آوری شده زیرا کار ما از قبل شروع شده و این سه روز به صورت نمادین است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه