مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان:

سامانه فروش اینترنتی صنایع‌دستی در گیلان راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: با مشارکت دستگاه‌های ذیربط و با هدف حمایت از تولیدات صنایع‌دستی به‌ویژه در حوزه روستاها سامانه فروش اینترنتی این محصولات در گیلان راه‌اندازی شد.

سامانه فروش اینترنتی صنایع‌دستی در گیلان راه‌اندازی شد

به گزارش ۸دی، محمد حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با مشارکت اداره کل فناوری اطلاعات و ارتباطات و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سامانه اینترنتی فروش محصولات صنایع‌دستی را راه‌اندازی کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه سامانه فروش محصولات صنایع‌دستی در جشنواره مهارت‌آموزی گردشگری منطقه آزاد انزلی رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت عنوان کرد:‌ حمایت از کارآفرینان و هنرمندان فعال گیلان در حوزه صنایع‌دستی از جمله اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

حسینی ارتقاء سطح آموزش‌های مهارتی به روستائیان را از اهداف اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در سال ۹۸ خواند تصریح کرد: افزایش سطح مهارت‌آموزی و چند شغله کردن روستائیان علاوه بر ارتقاء سطح درآمدی و اقتصادی از مهاجرت آنان به سمت شهرها جلوگیری به‌عمل می‌آورد.

وی معرفی توانمندی‌های هنرمندان صنایع‌دستی به افرادی که در روستاها علاقمند یادگیری تولید چنین محصولاتی هستند را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: اداره کل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای گیلان قبل از ارائه آموزش‌های مهارتی ظرفیت‌های هر کدام از روستاها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خارج شدن روستائیان استان از اقتصاد تک‌‌محصولی را از مزایای مهم ارائه آموزش‌های مهارتی اعلام کرد و بیان داشت:‌ با توجه به قابلیت‌ها و مزیت‌های بسیار فراوانی که در گیلان وجود دارد می‌توان برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستائیان اقدام کرد.

حسینی رونق بخش گردشگری را زمینه‌ساز ایجاد تحول و توسعه در حوزه‌های کشاورزی و صنایع‌دستی استان گیلان دانست و افزود: افزایش تولیدات در بخش‌های مختلف در کنار برندسازی و استفاده از روش‌های نوین بازاریابی زمینه لازم جهت رسیدن به توسعه پایدار روستایی را به‌خوبی فراهم می‌کند.

وی درآمدزایی بیشتر در حوزه گردشگری و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای تولیدات کشاورزان گیلانی را از اهداف آموزش فنی و حرفه‌ای استان اعلام کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به‌صورت ثابت و سیار در شهرها و مناطق روستایی گیلان در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

منبع: تسنیم 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه