در پایان رقابت‌های کشتی گیله‌مردی

کشتی‌گیران گیلانی گوی سبقت را از مازنی‌ها ربودند

در پایان رقابت‌های کشتی گیله مردی رودسر گرامیداشت شهید مدافع امنیت کشور «حسن عشوری»، کشتی گیران گیلانی عناوین برتر را از آن خود کردند.

کشتی‌گیران گیلانی گوی سبقت را از مازنی‌ها ربودند

به گزارش هشت دی،رقابت‌های کشتی گیله مردی در سه رده سبک‌وزن، میان وزن و سنگین‌وزن با شرکت یک‌صد تن از کشتی گیران گیلان و مازندران به مدت ۲۰ شب در سالن شهید صمدپور رحیم‌آباد برگزار شد.

مسابقات با استقبال پرشور هواداران همراه بوده و کشتی‌دوستان از تماشای نبردهای جذاب و دیدنی سر شوق آمدند، ظرفیت سالن برگزاری مسابقات در اکثر شب‌ها تکمیل‌شده و تماشاگران به تشویق کشتی‌گیران موردعلاقه خود می‌پرداختند.

در پایان این رقابت‌ها که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شهید وزارت اطلاعات «حسن عشوری» برگزار شد به سه نفر برتر دو رده سبک‌وزن و سنگین‌وزن جوایز نفیس به همراه لوح تقدیر از سوی مسؤولان برگزاری مسابقات اهداء شد.

در رده سبک‌وزن کشتی‌ گیله‌مردی پس از پایان رقابت‌های نفس‌گیر، عوض‌پور و شعبانیان و در رده میان‌وزن کشتی گیله‌مردی، بابایی و عسگری به ترتیب مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی را از آن خود کردند.

در رده سنگین‌وزن کشتی گیله‌مردی، نیما حاجی‌زاده از رحیم‌آباد رودسر با کسب مقام قهرمانی بازوبند را در خانه نگاه داشت، سجاد رسولی از لنگرود و سعید علیزاده از رحیم‌آباد رودسر مقام‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

کشتی گیله‌مردی از ورزش‌های رایج در گیلان و غرب مازندران بوده و روح پهلوانی در آن حکم‌فرما است، سیبیل توکی، پسا لنگ، تک موشت، سر جیگیر، سرفوشان، دس به لنگ، دس به چکره، ران پوشی ازجمله فنون کشتی گیله‌مردی هستند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه