رئیس شبکه دامپزشکی آستارا خبر داد

صادرات ۳۹ تن فرآورده لبنیاتی ایران به جمهوری آذربایجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از صادرات ۳۹ هزار کیلوگرم فرآورده لبنیاتی تولید داخل از مرز زمینی این شهرستان به جمهوری آذربایجان خبر داد.

صادرات ۳۹ تن فرآورده لبنیاتی ایران به جمهوری آذربایجان

به گزارش هشت دی،بهرام پورضرب در آستارا اظهار کرد: ۳۹ هزار کیلوگرم فرآورده لبنیاتی تولید داخل از مبدأ استان‌‌های آذربایجان شرقی و گیلان با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی و رعایت شرایط قرنطینه به جمهوری آذربایجان صادر شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا این مقدار فرآورده لبنیاتی را متشکل از ۲۵ هزار کیلوگرم شیر فله از مبدأ استان آذربایجان شرقی و ۱۴ هزار کیلوگرم خامه از مبدأ استان گیلان دانست و گفت: ارزش این مقدار کالای صادرشده حدود ۱۵۰ هزار دلار برآورد شده است.

وی صدور تمام مجوزهای لازم این مقدار محموله صادراتی را از سوی اداره‌کل‌ دامپزشکی استان‌های آذربایجان شرقی و گیلان دانست و بیان کرد: این مقدار فرآورده لبنی باهدف تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز کشور هدف به خارج از کشور صادر شده است.

به‌گفته پورضرب، ۳۰۴ تن پنیر و خامه پاکتی، ۵۱ تن شیر، ۳۵ تن گوشت فیل‌ماهی، چهارتن روغن ماهی، ۴۷ تن پودر ماهی، ۳۵ تن ماهی منجمد خاویاری، یک تن میگو، ۸۲ هزار قطعه جوجه یک‌روزه، ۱۷ تن تخم‌مرغ نطفه‌دار و ۱۷۶ تن ماهی منجمد قزل‌آلا از مرز زمینی آستارا به خارج از کشور صادر شده است.

 پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای همسایه منوط به داشتن گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه