مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان:

۲۸۶ نفر زندانی غیر عمد در گیلان آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان از آزاد شدن ۲۸۶ نفر زندانی غیر عمد از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

۲۸۶ نفر زندانی غیر عمد در گیلان آزاد شدند

به گزارش ۸دی، علیرضا یزدانی مجموع بدهی این افراد را ۴۶۱ میلیارد و ۹۶۲ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: بدهی این افراد با گذشت رضایتمندانه شاکیان ، مساعدت ستاد دیه، کمیته امداد امام خمینی (ره )، صندوق خسارت های بدنی و بیمه، کمک های خیران و نقدینگی خانواده ها پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: از مجموع مبلغ پرداخت شده برای این زندانیان ؛ ۲۲۱ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال مبلغ اعسار ( مبلغی که زندانی می بایست پس از آزادی با توجه به در آمدش در اقساط تعیین شده بپردازد) ، ۸۲ میلیارد و ۶۵ میلیون ریال از نقدینگی خانواده و ۱۰۸ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال با گذشت شاکیان تامین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان اضافه کرد: همچنین از مجموع مبلغ تامین شده برای آزادی این زندانیان ، ۵۰ میلیارد و ۱۸ میلیون ریال از سوی ستاد دیه پرداخت شده است.

یزدانی گفت: از تعداد ۲۸۶ زندانی آزاد شده در گیلان طی سالجاری ، ۱۸۶ نفر به دلیل مسائل مالی ، ۸۵ نفر مهریه ، هشت نفر نفقه و هفت نفر دیه محکوم و در زندان بسر می بردند.

وی با اشاره به تلاش ستاد دیه گیلان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد یادآور شد: کاهش جمعیت کیفری و خالی شدن زندان ها از محکومان جرائم غیرعمد مهمترین هدف این ستاد است.

یک هزار و ۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد سال گذشته در گیلان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه