هشت دی گزارش می دهد:

سیاسی کاری در سازمانی اقتصادی آن هم در ساعات اداری/ وقتی اولویت ها فدای اهداف پشت پرده می شود

امروز برخی از سازمان هایی که وظیفه اقتصادی ندارند نیز در حال ایده دادن برای رفع مشکلات معیشتی مردم هستند اما جالب اینجاست که سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از بودجه مردم آن هم در ساعت اداری کلیه مدیران و مسئولان و فرمانداران را جمع می کند تا مراسم بزرگداشتی را برای آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار کند.

سیاسی کاری در سازمانی اقتصادی آن هم در ساعات اداری/ وقتی اولویت ها فدای اهداف پشت پرده می شود

به گزارش ۸دی، در گزارش ها و یادداشت های متعدد بارها گفته ایم که بحث اولویت شناسی در مسائل و موضوعات کشور امر بسیار مهمی است که نباید هیچ زمان آن را فراموش کرد، یک زمان اولویت کشور جنگ هشت ساله بود، زمانی دیگر اولویت کشور بحث سازندگی و توسعه کشور، زمانی دیگر عدالت و اکنون مهمترین اولویت اقتصاد و معیشت مردم است.

حکومت ها و دولت های جهان باید نیازهای اولیه مردم را تأمین کنند و مهمترین نیاز اولیه هر ملتی بحث اقتصاد است، اقتصاد زیربنای تمام مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی است، زمانی که بودجه و پول نباشد نه می توان آسیب های اجتماعی را کاست، نه می توان کار فرهنگی کرد و نه می توان حتی ورزش را تقویت کرد، زمانی که مردم در گرفتاری شدید معیشتی باشند دولتمردان نمی توانند از مردم توقع داشته باشند که از آنان حمایت کرده و پای اشتباهات آنان بایستند در چنین شرایطی دیگر حس و انگیزه ای نیز برای کارهای سیاسی در افراد وجود نخواهد داشت.

نکته عجیب این است که برخی از سازمان ها که متولی بحث بودجه و اقتصاد کشور هستند به مسائل سیاسی بپردازند، امروز برخی از سازمان هایی که وظیفه اقتصادی ندارند نیز در حال ایده دادن برای رفع مشکلات معیشتی مردم هستند و لزوم تمرکز بر این اصل بر همگان مشخص شده است اما جالب اینجاست که سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از بودجه مردم آن هم در ساعت اداری کلیه مدیران و مسئولان و فرمانداران را جمع می کند تا مراسم بزرگداشتی را برای آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار کند.

 

 

نگارنده این مطلب مخالف برگزاری سالگرد برای رئیس اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست بلکه این سالگرد باید در حزب سیاسی یا یک دانشگاه برگزار می شد نه یک سازمان اقتصادی که وظیفه ذاتی اش چیز دیگری است آن هم در شرایطی که در بالا توضیح داده شد.

موضوع مهم دیگر که با برگزاری این نوع همایش ها از پس پرده خود را نمایان می کند این است که این مسئولان با این کار خود تلویحا می گویند وظیفه اصلی ما کار سیاسی است و نه کار اقتصادی، شاید هم با این کار می خواهند ارادت خود را به آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان داده تا نزد رئیس دولت که از دوستداران او بود ارتقاء درجه ای پیدا کنند.

متأسفانه در ادارات بسیاری در این دولت و دولت قبل شاهد بودیم که برخی مسئولان استانی و حتی کشوری برای اینکه خود را دوستداران گفتمان رئیس جمهور وقت بدانند از این دست اقدامات انجام داده اند تا شاید پله های موفقیت را بدون زحمت و به طور معجزه آسایی طی کنند، این موضوع مختص به دولت نبوده و این فرهنگ غلط متأسفانه در سیستم های اداری کشور و در سازمان های دولتی و خصوصی رسوخ کرده است.

این در حالی است که برگزاری چنین همایشی در سازمان برنامه و بودجه گیلان صدای رسانه های طرفداران دولت را نیز درآورده است، حسنی جوریابی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای نسبت به نشست های پایان هفته در سازمان برنامه و بودجه گیلان واکنش نشان داده است.

نماینده مردم رشت با تاکید بر اینکه نباید مردم را فقط در زبان محرم بدانیم اظهار کرد: بنده بعنوان یک نماینده مجلس که یک نهاد نظارتی است از سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان و ریاست آن این سوال را دارم که هدف از برگزاری این نشست های سیاسی در این برهه حساس در یک سازمان غیرسیاسی و تخصصی آن هم بودجه ای چیست؟!…

جوریابی در ادامه گفته است: اینجانب بعنوان یک نماینده اصلاح طلب برای دکتر زیباکلام بعنوان یک چهره دانشگاهی احترام زیادی قائلم، ولی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، که دانشگاه نمیباشد تا نشست های پیاپی با حضور اساتید دانشگاهی، پروازی از تهران برگزار نماید، مگر در   سازمان برنامه و بودجه   چنین نشست هایی برگزار می شود که دراستان گیلان برگزارشود؟!

این سایت طرفدار دولت در ادامه گفته است: با توجه به تلاش های شبانه روزی دکترنوبخت درزمینه بودجه که باید آن را ستود و تقدیرکرد چرا زیرمجموعه ایشان بجای گذاشتن نشست هایی در زمینه پیشرفت پروژه ها در استان و نشست های تخصصی در زمینه بودجه در جهت کمک به منافع مردم برخلاف وظیفه اصلی خود و سیاست و منش دکترنوبخت حرکت می کنند. آیا مدیریت این سازمان در این نشست ها هدفی جز ایجاد   شوی تبلیغاتی و رنگارنگ   کردن کارنامه نه چندان خوش رنگ خود دارد؟! در این شرایط سخت که کشور از هرطرف مورد تحریم های ظالمانه دشمنان خود قرارگرفته صرف کردن هزینه هایی این چنین از بیت المال آن هم در یک ارگان دولتی چه معنی و خروجی برای استان دارد؟ !

سازمان برنامه گیلان شفاف سازی کند که در طول این سال ها چه قدر هزینه بابت رنگ و لعاب ساختمان مربوطه کرده و چه افرادی با چه ضوابطی پیمانکار بوده اند؟! نباید مردم را فقط در زبان محرم بدانیم و مردم حق دارند با دیدن این اتاق نسبت به مدیران بدبین شوند. ما انقلاب کردیم که این مسائل برچیده شود باید بر طبق رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اشرافی گری و این نگاه از بالا به پایین را حذف کرد.»

تحریریه ۸دی، انتقاد منصفانه و مطالبه گرانه را گامی برای برداشتن شفافیت و ساختن کشور می داند.

تمام رسانه های استان باید در جهت منافع کشور گام بردارند و در این راستا با یکدیگر هم زبان و هم قلم شوند ؛ تنها راه ساختن کشور نیز همین امر است. رسانه ها و افکار عمومی و حتی مردم عادی که در فضای مجازی فعالیت می کنند باید با هم راستا شدن در جهت منافع عمومی گام بردارند تا مسئولان دیگر به خود اجازه نداده که اولویت های کشور را فراموش کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه