مدیر کل راه و شهرسازی گیلان:

مسیر و تملک اراضی علت اصلی کندی پیشرفت محور ملاسرا- شفت آزادسازی شد

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: در حال حاضر ۲ کیلومتر از مسیر در حال اجرای عملیات می باشد.

مسیر و تملک اراضی علت اصلی کندی پیشرفت محور ملاسرا- شفت آزادسازی شد
به گزارش خبرنگار  هشت دی، پدرام مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش هایی از مسیر ، مطالعات محورملاسرا- شفت- زنجان در دو بخش انجام میشود اظهار کرد: این دو بخش شامل بهسازی و نوسازی دنبال می گردد.
مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اذعان کرد: طول کل محور ۹۰ کیلومتر می باشد که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

پدرام با توجه به چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت به طول کلی ۱۱.۸ کیلومترو با عرض۲۵.۶ متر گفت: این محور دارای ۶ دستگاه پل دالی با دهانه ۲ متری ویک دستگاه پل ۳ متری می باشد که در فاز اول ۱.۵ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ در صد در حال اجرا است که اجرای عملیات آسفالت آن رو به اتمام است.

وی در ادامه تصریح کرد: فاز دوم این پروژه نیز به طول ۸.۴ کیلومتر می باشد و با توجه به اینکه اخیراً به پیمانکار ابلاغ شده در حال اجرای عملیات خاک برداری است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان‌ مهمترین عامل کندی پروژه را تملک اراضی وآزاد سازی مسیر عنوان کرد و افزود: علیرغم تلاش ها در طراحی پروژه برای بیشترین استفاده از حریم قانونی موجود راه و تصرف کمتر اراضی، احداث این محور در حریم قانونی راه در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه و نیازمند تملک اراضی شد که ادامه پروژه مستلزم رفع آنهاست.

وی با ابراز امیدواری ادامه داد: با تعامل بیشتر نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مربوط و همچنین مالکان اراضی مجاور طرح، مشکلات اجرایی این پروژه درحال مرتفع شدن است.

پدرام با اشاره به تحویل اراضی حریم محور که اکثرا دارای مالک هستند به اداره کل راه و شهرسازی با همکاری دادستان شهر ومعتمدین محلی از جمله فرماندار ،بخشدار و شورای شهر بیان کرد: مقرر است دستگاه اجرایی با همکاری سازمان برنامه وبودجه ظرف مدت ۳ ماه نسبت به پرداخت حق مالکیت اراضی اقدام نماید.

همچنین لازم به ذکر است که در حال حاضر ۲ کیلومتر از مسیر در حال اجرای عملیات می باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه