نقده نقطه رسیدن ولی به آسمان بود

شهید ولی رجب پور پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۶۶ براثر اصابت ترکش بر پیشانی مبارکش در منطقه عملیاتی نقده به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به لقاءالله پیوست.

نقده نقطه رسیدن ولی به آسمان بود

به گزارش هشت دی،شهید ولی رجب پور در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای متوسط، مذهبی و باایمان در روستای نصیر محله شهرستان شفت دیده به جهان گشود.

او اوایل کودکی را در دامان پرمهر مادر پرورش یافت و در سن هفت‌سالگی به مدرسه‌رفته و تا کلاس چهارم ابتدایی به درس خواندن مشغول شد.

وی در اوایل تحصیل علاقه زیادی به درس خواندن داشت اما به دلیل اینکه وضع مالی پدرش کافی نبود و خرج خانواده‌اش را تأمین نمی‌کرد مجبور شد ترک تحصیل کند.

او پا به‌پای پدرش مشغول کار کشاورزی شود تا بتواند از این طریق قسمتی از مخارج خانواده را از دوش پدرش بردارد.

از خصوصیات بارز ولی در اوایل انقلاب اسلامی شرکت در راهپیمایی‌ها بود و او علاوه بر اینکه در راهپیمایی‌های شکوهمند انقلاب شرکت می‌کرد کار کشاورزی را نیز فراموش نمی‌کرد و برای تأمین مخارج خانواده از هیچ کاری فروگذار نبود.

ولی علاقه زیادی به نماز داشت و همواره در نماز جماعت‌ها و هم‌چنین در نماز جمعه‌ها شرکت می‌کرد تا اینکه در محلشان بسیج مستضعفین تشکیل شد و او به‌عنوان یکی از عضوهای بسیج محل شناخته شد و همواره در بسیج و پایگاه محل کارهای زیادی از قبیل راهنمایی کردن دوستان و اقوام جهت پیشرفت اسلام و انقلاب می‌کرد.

او در سال ۱۳۶۱ همراه دیگر برادران بسیجی در پادگان آموزشی منجیل آموزش‌دیده و راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و منطقه قله کولان کردستان شد و به مدت سه ماه و نیم با مزدوران بعثی عراق و کومله و دمکرات به مبارزه پرداخت.

وی بعد ازآنجا به محل خویش بازگشته و دوباره در پایگاه محل فعالیت می‌کرد و ازجمله فعالیت‌های او تبلیغ برای اسلام ناب محمدی (ص) بود و چسباندن پوستر بر درودیوارهای محل و محل‌های دیگر ازجمله کارهای او بود تا از این طریق کمکی به انقلاب اسلامی و امام عزیزکرده باشد.

ولی علاقه زیادی به امام، انقلاب و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) داشت و همیشه در عزاداری‌های ماه محرم شرکت می‌کرد و می‌خواست همچون او همیشه پاسداری از دین مقدس اسلام و کشورش نماید و به همین جهت برای خدمت مقدس سربازی به عضویت پاسدار مشمول درآمد و عازم مناطق غرب کشور شد و به مدت ۱۴ ماه با دشمنان اسلام و قرآن جنگید.

شهید ولی رجب پور پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۶۶ براثر اصابت ترکش بر پیشانی مبارکش در منطقه عملیاتی نقده به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به لقاءالله پیوست.

منبع: فارس گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه