پیش‌بینی اشتغال ۹۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی/ رشد ۱۹ درصدی صادرات و ۲۵ درصدی فروش صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی از دو طرح این سازمان برای اشتغال در حوزه صنایع دستی خبر داد.

پیش‌بینی اشتغال ۹۵ هزار نفر در حوزه صنایع دستی/ رشد ۱۹ درصدی صادرات و ۲۵ درصدی فروش صنایع دستی

به گزارش ۸دی، پویا محمودیان با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دو طرح با عنوان اشتغالزایی ۳۵ هزار نفری در رابطه با اشتغال فراگیر و طرح ۶۰ هزار نفری در اشتغالزایی توسعه روستایی در دست اجرا دارد.

وی افزود: طرح اشتغالزایی ۳۵ هزار نفری در شهرها و شهرستان‌ها اجرایی می‌شود و طرح ۶۰ هزار نفری در روستاهای هدف درحال اجرایی شدن است برای اجرای بهتر این طرح، کمک و حمایت ارگان‌ها جهت پرداخت وام تسهیلات روستایی ضروری است.

محمودیان بیان کرد: اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی با رشد بسیار مناسبی همراه بوده است؛ صادرات و فروش این حوزه نیز از رشد قابل توجهی برخوردار است؛ صادرات در انتهای سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۱۹ درصد رشد داشته و فروش داخلی نیز در این مدت ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های روستاهای هدف برای اشتغالزایی روستایی، ادامه داد: تعداد کارگارهای صنایع دستی، استادکاران و افراد ماهر و متخصص موجود در این روستاها، مهارت‌ها و رشته‌های زنده در این مناطق از ویژگی‌های مهم و اصلی انتخاب روستاهای هدف است و براساس موارد مذکور، آمایش صورت گرفته و میزان اشتغالزایی پیش‌بینی شد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی در پایان با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی، افزود: برای اجرای این طرح رایزنی‌های لازم با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال انجام است چراکه باید منابع موردنیاز تامین شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه