بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار معضل پسماند دارد

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان ‌با اشاره به ظرفیت‌های عظیم این سازمان برای مقابله مؤثر با مشکل زباله گفت:‌ بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار معضل پسماند دارد.

بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برنامه‌های ویژه‌ای برای مهار معضل پسماند دارد

به گزارش ۸دی، احمد ابراهیمی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی جهت مقابله مؤثر با معضل پسماند استان گیلان دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ مشکل زباله می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به بحرانی جدی برای استان گیلان تبدیل شود بنابراین بسیج سازندگی سپاه قدس با تمام ظرفیت‌های خود آماده همکاری با تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برای رفع این مشکل است.

ابراهیمی ارائه آموزش‌های کاربردی به مردم به‌ویژه در مناطق روستایی را یکی از راه‌های مهار معضل پسماند عنوان کرد و افزود:‌ استفاده از توان قشرهای مختلف بسیج در جهت فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوهای غلط در بحث زباله می‌تواند تأثیرات بسیار چشمگیری را در این عرصه به دنبال داشته باشد.

وی به بحث مبارزه با بیسوادی و کارنامه درخشان بسیج سازندگی در این مورد نیز اشاره کرد و گفت:‌ امسال سعی داریم در بحث‌های فرهنگی و آموزشی با قدرت بیشتری ورود کنیم و با ساماندهی نیروها در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها خدمات آموزشی رایگان را در اختیار مردم قرار دهیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در مورد ادامه برنامه‌های این سازمان در حوزه درختکاری گفت:‌‌ سازمان بسیج سازندگی گیلان علاوه بر غرس هزار اصله نهال در داخل استان در سال گذشته کاشت ۸ هزار اصله نهال در ۳۲ هکتار از اراضی استان خوزستان را به یاد ‌۸ هزار شهید استان گیلان به انجام رساند.

ابراهیمی با تأکید بر اینکه هدف بسیج سازندگی سپاه، خدمت و کمک به آحاد مردم جامعه است عنوان کرد: سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان آمادگی دارد برای‌ شرکت در فعالیت‌های عمرانی،‌ خدماتی و آموزشی با تمامی دستگاه‌های مرتبط همکاری و مشارکت سازنده‌ای داشته باشد.

وی به فعالیت‌های مربوط به حوزه امداد و نجات و کمک‌رسانی به مردم در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه اشاره کرد و افزود:‌ سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان با دارا بودن بالغ بر ۲۰۰ گروه سازمان یافته در درون خود آمادگی‌های لازم جهت حضور مؤثر در زمان وقوع حوادث مختلف را دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان برخی از خدمات انجام شده بسیج در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه را برشمرد و افزود:‌ ساخت و نصب بیش از ۲۰۰ کانکس در منطقه بیونیج کرمانشاه و تحویل آن ظرف مدت ده روز از جمله افتخاراتی است که این سازمان با مدد خداوند متعال موفق به انجام آن شد.

ابراهیمی ضمن تأکید بر این موضوع که استان گیلان کارنامه بسیار درخشانی در امر کمک‌رسانی به مردم مناطق زلزله‌زده دارد گفت:‌ سازماندهی،‌ جمع‌آوری و اعزام بالغ بر ۲۵۰ کامیون حاوی کمک‌های مردم استان گیلان به مردم آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه تنها گوشه‌ای از خدمات نوع‌دوستانه گیلانیان است.

وی از اجرای ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش بهزیستی توسط بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و گفت:‌ مراحل انجام عملیات احداث ۲۰ واحد مسکونی در کرمانشاه به این سازمان محول شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ماه فاز نخست آن به پایان برسد.

ابراهیمی به استقرار واحد سازندگی در تمامی پایگاه‌های بسیج استان گیلان اشاره کرد و اظهار داشت‌:‌ علاقمندان برای شرکت در اردوهای جهادی و مشارکت در فعالیت‌های خدماتی،‌ عمرانی،‌ آموزشی و پزشکی می‌توانند با مراجعه به واحد سازندگی بسیج آمادگی خود برای شرکت در اردوهای جهادی را اعلام کنند.

منبع: تسنیم 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه