کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

امام موسی کاظم (ع) مظلوم‌ترین معصوم و سمبل عبادت هستند

کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) مظلوم ترین معصوم هستند، گفت: بدیهی است که تمامی امامان ما شیعیان دارای کرامات بسیاری بودند، امّا امام موسی بن جعفر (ع) سمبل عبادت بودند.

امام موسی کاظم (ع) مظلوم‌ترین معصوم و سمبل عبادت هستند

به گزارش ۸دی، مناسبت‌های مذهبی از جمله سالروز شهادت و وفات امامان معصوم و اعیاد مذهبی برای شیعیان اهمیت زیادی دارند. آشنایی با مقام و منزلت امامان معصوم به بهانه سالروز وفات و یا شهادت آنان نیز می‌تواند روش خوبی برای نزدیکی هر چه بیشتر ما به این بزرگان باشد.

محمد رضایى کلانترى کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره مقام و منزلت امام موسی بن جعفر (ع) هفتمین امام شیعیان، اظهار کرد: من کوچکتر از آن هستم که درباره مقام و منزلت این امام معصوم صحبت کنم امّا همین اندازه بگویم که ایشان مظلوم‌ترین معصوم علیه‌السلام هستند.

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم (ع) حتی نمی توانستند اسم خودشان را معرفی کنند، گفت: آقا امام حسین (ع) با رشادت می‌فرمودند که فرزند امام علی هستند، امّا ایشان باید هویتش را از دیگران مخفی می‌کردند، زیرا شدت خفقان در زمان این امام معصوم بسیار زیاد بود.

این کارشناس مذهبی افزود: بدیهی است که تمامی امامان ما شیعیان دارای کرامات بسیاری بودند، امّا امام موسی کاظم (ع) سمبل عبادت بودند، هر چند وضعیت زندان برای ایشان مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رضایی کلانتری افزود: شدت خفقان در دوران امام موسی کاظم (ع) به حدی بود که امام رضا (ع) که فرزند ایشان بودند نتوانستند به صورت علنی خبر شهادت وی را اعلام کنند، تا اینکه خود دستگاه خلافت این خبر را مطرح کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه