یک کارشناس مذهبی در گفتگو با 8دی:

امام حسین در قیام عاشورا به مقدسات دیگران توهین نکرد/ ۲ تن از اصحاب شهید سیدالشهدا قبل از واقعه کربلا جزء خوارج بودند!

یک کارشناس مذهبی گفت: سیدالشهدا (ع) در تمام سخنرانی ها و نامه‌ها تأکید بر مشترکات دینی و اعتقادی داشتند و بر آن اصرار ورزیدند به این خاطر است عناصری که شیعه نبودند و حتی نسبت به اهل بیت(ع) کینه داشتند به دعوت ایشان لبیک گفتند و سعادتمند شدند.

امام حسین در قیام عاشورا به مقدسات دیگران توهین نکرد/ ۲ تن از اصحاب شهید سیدالشهدا قبل از واقعه کربلا جزء خوارج بودند!

حجت‌الاسلام‌ “سجاد سرافراز” در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه هیئتی که بگوید تنها برای امام حسین ( ع) سینه می‌زنم و نسبت به اتفاقات اطراف خود و نسبت تفکر انقلاب اسلامی بی‌ تفاوتم یک هیئت سکولار است، اظهار کرد: هیئت سکولار یعنی تنها برای امام حسینی که به وضع فجیعی کشته شده گریه می‌ کنم و نسبت به محیط پیرامونم هر اتفاقی افتاد کاری ندارم.

وی افزود: نعوذ بالله گریه بر این امام حسین(ع) با سایر مردگان فرقی ندارد و از ا ین‌رو ذات و ماهیت این هیئت ( سکولار) با هیئت امام حسین و ائمه (ع) در تضاد است زیرا هیئت اهل بیت ( ع) انسان‌های بی‌تفاوت و بی‌انگیزه تربیت نمی‌ کند بلکه انسان‌هایی آگاه به زمان و مجاهد و اهل حق و حقیقت تربیت می‌ کند. گریه کردن در این هیئت‌ها، گریه برای امام مجاهدی است که مکتب دارد، پیام دارد.

این کارشناس مذهبی افزود: شما به تک‌تک پیام‌های امام حسین (ع) از مدینه تا دشت بلا که نگاه کنید پر است از شعارهای خداباورانه و عدالت خواهانه و مصلحانه که باعث جاودانگی این حرکت به ظاهر کوچک اما در واقع عظیم و نورانی بود.

سرافراز ادامه داد: امام حسین (ع) برای اینکه دنیا از ماهیت قیام او مطلع و آگاه شود در مدینه نامه‌ای به برادر خود محمد بن حنفیه می‌ نویسند: « انی لم اخرج‏ اشرا و لا بطرا و لا مفسدا و لا ظالما و انما خرجت لطلب الاصلاح فی امه جدی‏، ارید ان آمر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیره جدی و ابی» در واقع حضرت با این پیام می‌ خواهد بگوید: ای مردم! حرکت حسین بن علی به این خاطر نیست که خود به جایی برسد. بلکه قیام حسین (ع) مصلحانه است و قصدش امر به معرف و نهی از منکر است و می‌ خواهد سیره رسول خدا (ص) را زنده کند.

وی اظهار کرد: از مجموع پیام‌ها و شعارهای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به مفاهیمی همچون ایستادگی در برابر طاغوت زمان ( که امروز سمبل آن آمریکا و اسراییل جنایتکار است ) |، توکل به خداوند متعال در همه امور ، زیر بار ننگ و ذلت نرفتن و… می‌ رسیم که اگر این پیام‌ها را در هیئت  هامان سرلوحه کار خود کنیم نه تنها آسیبی نخواهیم دید بلکه هیئتمان مانند چراغی است برای هدایت خود و دیگران! این هیئت دیگر نمی‌ تواند سکولار و بی‌ خاصیت باشد زیرا همان‌طور که عرض کردم سکولار بودن با روح و جان سیره حضرات معصومین (ع) در تضاد است.

سرافراز با بیان اینکه شیعه انگلیسی به آن تشیعی می‌ گویند که از مرکز فتنه در دنیا یعنی انگلیس خبیث ارتزاق کرده و سعی به ایجاد تفرقه و شکاف بین مسلمین جهان دارد گفت: گروهی که با حمایت مالی از لندن دست به تبلیغات وسیعی برای خشن نشان دادن تشیع زده تا شیعیان را در مقابل سایر فرق اسلامی قرار دهد.

این کارشناس مذهبی افزود: از خصوصیات بارز سردمداران جریان انحرافی شیعه انگلیسی این است که نسبت به اردوگاه عمر سعدها و شمرهای زمانه بی‌تفاوت و به راحتی از آن عبور می‌ کنند، گروهکی که با جهاد و مقاومت بیگانه‌اند. انسان‌های ابلهی که نه تنها به فکر حرکت در مسیر دین رسول خدا ( ص) نیستند بلکه دائماً به دنبال کید و نیرنگ برای ایجاد تفرقه بین مسلمین هستند. انسان ‌ هایی که در مقابل برادر مسلمان خود می‌ ایستند، به مقدسات او توهین و هر ناسزایی را به زبان می‌ آورند و قتال با او را اوجب واجبات می‌ دانند اما در مقابل کفار و مستکبران جهان خضوع می‌ کنند! این در حالی است که راه و رسم حضرات معصومین (ع) تأکید بر اخلاق‌مداری و پرهیز از توهین به عقاید مخالفین است.

وی تصریح کرد: یک نمونه آن جنگ صفین است، هنگامی که دو جبهه حق و باطل به یکدیگر رسیدند، گروهی از سپاهیان جبهه حق شروع به فحاشی و ناسزاگویی به لشکر شام کردند. امیرالمؤمنین (ع) وقتی با خبر شد آن‌ها را از این کار زشت نهی کرد.

این کارشناس گیلانی امور مذهبی ادامه داد: آنچه در تاریخ آمده و همه بر آن اتفاق نظر دارند این است که بعضی از اصحاب سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا شیعه نبودند. « زهیربن بجلی » عثمانی مذهب بود و «سعدبن حارث » و « ابوالحتوف بن حارث » از خوارج بودند. حضرت در تمام سخنرانی ها و نامه‌ها تأکید بر مشترکات دینی و اعتقادی داشتند و بر آن اصرار ورزیدند. به این خاطر است عناصری که شیعه نبودند و حتی نسبت به اهل بیت (ع) کینه داشتند به دعوت ایشان لبیک گفتند و سعادتمند شدند.

حسرافراز در پایان گفت: سؤالی که متوجه جریان انحرافی لندن نشین می‌ شود این است که اگر امام حسین (ع) به جای پافشاری بر اصول اسلامی و تأکید به مشترکات دینی، به مقدسات زهیربن بجلی ها توهین می‌ کرد بازهم آنان جزء اصحاب حضرت می‌ شدند؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه