در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

مسئولان با حاشیه سازی از مشکلات کشور غافل نشوند/ در دنیای امروز به نام آزادی به زنان ظلم می شود

نماز جمعه امروز ۱۸ اسفند در سراسر شهرهای استان گیلان با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

مسئولان با حاشیه سازی از مشکلات کشور غافل نشوند/ در دنیای امروز به نام آزادی به زنان ظلم می شود

به گزارش ۸دی، نماز جمعه امروز ۱۸ اسفند در سراسر استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در برخی شهرهای گیلان به شرح زیر است:

امام‌جمعه ماسال:

در دنیای امروز به نام آزادی به زنان ظلم می‌شود

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، حجت‌الاسلام سید هادی موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ماسال ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر اظهار کرد: در دو مرحله به جامعه زنان ظلم شده است که یک مرحله در دوران جاهلیت و قبل از بعثت پیامبر و در یک مرحله در دنیای امروز با شعار آزادی به زنان ظلم شده و می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی ما حجاب الزامی است اما چند نفر که ممکن است فریب‌خورده و یا پول گرفته باشند اقدام به قانون‌شکنی می‌کنند درحالی‌که هر کشوری ضوابطی دارد که همه موظف به رعایت آن هستند.

امام‌جمعه ماسال با اشاره به ۲۹ اسفندماه سالروز راه‌اندازی راهیان نور در کشور گفت: اتفاق مبارک راهیان نور در دهه هفتاد در کشور رقم خورد که فرهنگ ایثار و دفاع را به جوانان نسل امروز منتقل می‌کند.

 

**وضع برخی قوانین یک بام و دو هواست

موسوی منابع طبیعی را متعلق به همه نسل‌های آینده و امروز دانست و اظهار کرد: با این وجود نباید قوانین دست و پاگیری را وضع کنیم که زندگی مشروع مردم را دچار مشکل کند متأسفانه بعضی‌اوقات قوانینی وضع می‌شود که یک بام و دو هواست و فردی که هفت پشتش در مناطق ییلاقی زندگی کرده است و الان اگر بخواهد برای فرزندش خانه درست کند اجازه داده نمی‌شود اما به یک باره می‌بیند در همسایگی‌اش کاخ و ویلا درست کرده‌اند و دلیلش ممکن است این باشد که این آقا پول و نفوذ دارد و یا هر چیز دیگری دلیل آن است.

 

**روستاییان اجازه ساخت‌وساز ندارند اما بعضی‌ها ویلاهای آن‌چنانی می‌سازند

وی ادامه داد: روستاییان که با اسناد و مستندات ثابت می‌کند که در آنجا زندگی می‌کرده‌اند اجازه ساخت‌وساز ندارد اما می‌بینید در ییلاقات ما چه ویلاهایی که ساخته نمی‌شود و این‌ها را هم که بررسی می‌کنید می‌بینید برای اصفهان و شیراز و جاهای دیگر است.

امام‌جمعه ماسال تأکید کرد: نباید طوری عمل کنیم که مردم بگویند این‌ها در روز روشن دارند دو نوع رفتار با آن‌ها می‌کنند.

 

امام‌جمعه سیاهکل:

ملت ایران برای حفظ آرمان‌های انقلاب عزمشان را جزم کرده‌اند

به گزارش ۸دی به نقل از در سیاهکل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، ضمن تشکر از همه مسئولین، از زحمات شهردار سیاهکل، اظهار کرد: گاهی اوقات درد و دل مردم را می‌شنوم، در زمینه آسفالت خیابان در روزهای بارانی که منجر به خراب شدن آن می‌شود، دقت بیشتر شود، گرچه شاید آن عزیزان هم دلایل خود را داشته باشند.

وی افزود: کارهای بسیار خوبی در حال انجام است و بسیاری از کوچه‌ها و خیابان‌ها در حال آسفالت شدن هستند.

امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به‌اتفاق هایی که در سال گذشته به وقوع پیوست، گفت: سال ۹۶ بسیار پرفراز و نشیب برای کشور بود و در زمین، آسمان و دریا اتفاقات بدی برایمان افتاد.

شکسته‌دل در رابطه با فتنه‌انگیزی‌های اخیر در کشورمان، تأکید کرد: افرادی که فتنه اخیر را برپا کردند، برای اسلام، مردم‌سالاری و نوامیس مردم هیچ ارزشی قائل نبودند، این‌ها از نظام پهلوی هم دلخوشی ندارند، فقط برای دشمن نقش بازی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این‌ها شیطنت‌ها را ادامه می‌دهند، گفت: فتنه گران نمی‌دانند آحاد ملت ما بجز فریب‌خورده‌ها مثل اقیانوسی هستند که عزمشان را برای حفظ آرمان‌های انقلاب جزم کرده و حرکت می‌کنند.

امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به دست آوردهای کشور، تصریح کرد: به لطف خداوند و تلاش جوانان و دانشمندان کشورمان؛ موفقیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های نظامی و سیاسی داشتیم.

 

**مسئولان نقطه‌ضعف به دشمنان نشان ندهند

شکسته‌دل تأکید کرد: در سال آینده همه باید با وحدت و همدلی مانند سال‌های قبل پشت ولایت‌فقیه و آرمان‌های انقلاب بمانیم تا دشمنان اسلام کور شوند.

وی خطاب به مسئولین، گفت: به مسئولین میگویم حواسشان را جمع کنند، نباید نقطه‌ضعف به دشمنان نشان بدهیم.

امام‌جمعه سیاهکل خاطرنشان کرد: به‌جز آمریکای جهان خوار و اسرائیل غاصب؛ درزمینهٔ دیپلماسی ارتباط با کشورهایی مانند فرانسه خوب است و باید تعامل برگزار شود.

شکسته‌دل با اشاره به تحولات منطقه و حضور فعال جمهوری اسلامی ایرانی، گفت: العبادی گفت از ایران سپاس گذارم، این بسیار ارزشمند است.

وی بابیان اینکه بدون یاد امام زمان (عج) و جلوه خدا عبادت معنا ندارد، ابراز کرد: همه باید به دنبال امام زمان (عج) باشیم تا رستگار شویم.

امام‌جمعه سیاهکل بابیان اینکه ۲۰ اسفند روز راهیان نور است و مردم به سمت کربلای ایران حرکت می‌کنند، گفت: راهیان نور مردم ما را به سمت نور جاویدان شهدا و راه آن‌ها سوق می‌دهد.

شکسته‌دل، ضمن بزرگداشت شهدا، روز ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید را گرامیداشت.

 

امام‌جمعه صومعه‌سرا:

دشمن می‌خواهد ایران را به تلی از خاکستر تبدیل کند/ مسئولان با حاشیه‌سازی از مشکلات کشور غافل نشوند

به گزارش ۸دی به نقل از واران، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی در نماز جمعه این هفته شهرستان صومعه‌سرا ضمن تبریک میلاد دخت گرامی نبی اکرم(ص) بابیان اینکه بشر توان شناخت خانم فاطمه زهرا (س) را ندارد اظهار داشت: در روایت آمده جایگاه آتش جهنم برای کسی است که در جایگاه خانم فاطمه زهرا بخواهد شک کند.

وی با اشاره به روایتی از قول وجود مقدس آقا امام زمان (عج) افزود: امام زمان می‌فرماید دختر پیغمبر مادرم فاطمه زهرا اسوه حسنه ماست، حجت ماست و الگوی ماست، خدا را قسم می‌دهیم که خانم عنایت بکنند که ما به ولایت محمد و آل محمد زندگی کنیم، به همین ولایت بمیریم و به همین ولایت در صحرای قیامت در محضر خدا محشور بشویم.

امام‌جمعه صومعه‌سرا ضمن تبریک هفته منابع طبیعی با تأکید بر اینکه دشمن می‌خواهد اقلیم کشور ایران اسلامی را به تلی از خاکستر تبدیل کنند گفت: در این راستا دقت بیش‌ازپیش مسئولین را طلب می‌کنیم و انشالله که دشمن در این عرصه هم مثل همه عرصه‌ها ذلیل و خوار بگردد.

صدیقی با اشاره به فرارسیدن روز چهارشنبه آخر سال با بیان اینکه هرسال در این ایام گرفتاری‌های فراوانی برای کشور به خاطر هیجانات برخی‌ها ایجاد می‌شود اظهار کرد: ما نمی‌گوییم هیجانات جوان‌ها تخلیه نشود، ولی اگر بخواهد برای خانواده‌ای مشکلی ایجاد گردد واقعاً جای تأسف دارد.

وی با اشاره به اینکه حواشی زیادی در عالم می‌بینیم که مشکل برای کشور و نظام ما ایجاد بکنند، افزود: همین حواشی در داخل کشور وجود دارد، حالا علتش نادانی است، بی‌عقلی است، یا دشمنی است نمی‌دانم، آنچه الآن مهم است رفع مشکلات کشور و موضوع اشتغال بیکاران و افزایش سن ازدواج است، برخی مدام حاشیه درست می‌کنند و مردم را مشغول می‌کنند بعد می‌بینیم که کار اصلی وا‌مانده است.

 

**آیا مشکل اصلی کشور حضور زنان در ورزشگاه است

امام‌جمعه صومعه‌سرا بابیان اینکه آیا واقعاً الآن مشکل اصلی کشور ما حضور زنان در ورزشگاه فوتبال است تصریح کرد: فقر را باید حل کرد، بیکاری را باید حل کرد.

صدیقی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی مبتنی بر قانون اساسی یقیناً باید جلوی حرام را بگیرد اظهار داشت: دولت و نظام موظف است در مقابل گناه و حرام علنی قد علم بکند.

وی با اشاره به اینکه ما باید به دنبال حل مشکلات اساسی کشور باشیم نه اینکه مدام حاشیه درست کنیم افزود: یک نفر تریبون دار بیاید یک‌حرفی بزند و قوز بالای قوز درست بکند، شما وظیفه اصلی که کشور روی دوشت گذاشته انجام بده، اما اینکه وظیفه را انجام ندهیم و مدام کار را به حاشیه‌هایی که به ما ربطی ندارد حواله دهیم باعث می‌شود کار اصلی روی زمین بماند.

امام‌جمعه صومعه‌سرا بابیان اینکه در طول تاریخ ائمه و موحدان عالم همیشه مظلوم بودند تصریح کرد: یک عده از دشمنانشان قاتلانشان بودند، یک عده دشمنان هم کسانی بودند که می‌خواستند نام و نشان ائمه را از بین ببرند مثل متوکل عباسی که چند بار قبر امام حسین را آب گرفت تا اثری از وی باقی نماند.

صدیقی در پایان اظهار کرد: امام حسین یکسری دشمنان خطرناک‌تر نیز دارد که می‌خواهند هدف و آرمان را از بین ببرند و این دشمن از همه دشمنان خطرناک‌تر است، این دشمن از شمر و متوکل هم خطرناک‌تر است و ممکن است در هر لباسی باشد.

 

امام‌جمعه موقت رشت:

قدرت موشکی ایران قابل‌مذاکره نیست/ برای ایجاد اعتماد به سیستم بانکداری نام ائمه را یدک نکشید

به گزارش ۸دی به نقل از «دیارباران»، حجت‌الاسلام‌ یوسف صدیق عربانی  در خطبه‌های نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی با تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر بابیان اینکه دختر رسول خدا(س) الگو و اسوه برای بشریت است.

وی افزود: زنان و دختران با پوشش غیرمتعارف در جامعه حاضر نشوند و خوب است که سیره زندگی مادر ائمه اطهار را مطالعه کنند.

امام‌جمعه موقت رشت بابیان اینکه مسلمانی پیشه کنید چراکه خداوند آگاه و بینا است از نام‌گذاری برخی نام‌ها به نام ائمه اطهار انتقاد کرد و گفت: برای ایجاد اعتماد و ترغیب مردم به سیستم بانکداری نام ائمه را یدک نکشید.

وی افزود: ظلم در سیستم بانکداری با عدالت‌پیشگی انقلاب اسلامی منافات دارد.

صدیق عربانی با اشاره به در پیش بودن روز بزرگداشت مقام شهید، بیان کرد: مدیون خون شهدایی هستیم که از جان و مال خویش گذشتند تا امنیت کشور را تأمین کنند.

وی بابیان اینکه برخی از قلم‌به‌دستان از حد خود عبور کرده‌اند، گفت: مقام معظم رهبری خط قرمز ماست و اگر افرادی پایشان را از گلیمشان درازتر کنند مردم آنان را از روی زمین محو خواهند کرد.

صدیق عربانی در ادامه با اشاره به حرف‌وحدیث‌هایی درباره قدرت موشکی ایران، گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی بداند ایران درباره قدرت موشکی خود مذاکره نخواهد کرد و این قدرت را افزایش هم خواهد داد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه