در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

سوء استفاده برخی مسئولین از موقعیت ها/ دولت در قطع یارانه های افراد کم در آمد دقت کند/ مشکلات با نشستن در اتاق دربسته حل نمی شود

نماز جمعه این هفته در سراسر استان گیلان برگزار شد و امامان جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی مسائل روز جامعه را مطرح کردند که در ادامه می آید.

سوء استفاده برخی مسئولین از موقعیت ها/ دولت در قطع یارانه های افراد کم در آمد دقت کند/ مشکلات با نشستن در اتاق دربسته حل نمی شود

به گزارش ۸دی؛ نماز جمعه این هفته در سراسر استان گیلان برگزار شد و امامان جمعه ضمن دعوت به تقوای الهی مسائل روز جامعه را مطرح کردند که در ادامه می آید.

** دولت در قطع یارانه های افراد کم در آمد دقت کند

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» امام جمعه آستارا در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن اشاره به شاهکار سربازان گمنام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: عناصر وابسته به غرب و ضد انقلابی ها این را بدانند اگر حفاظت های چند لایه هم داشته باشند از چشمان تیزبین سربازان گمنام آقا امام زمان(عج) در امان نیستند.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اقدام دولت در قطع یارانه افراد پردرآمد، تصریح کرد: قطع یارانه افراد پردرآمد اقدام خوب دولت بود.

وی افزود: دولت هر از گاهی به ‌اشتباه به ‌جای یارانه افراد متمول، یارانه افراد نیازمند، کارگر و کارمندان دولت که دریافتی آنها دو تا سه میلیون تومان است را قطع می‌کند که در این خصوص باید دقت شود.

حجت الاسلام حافظ نیا با بیان اینکه در رابطه با شفافیت مالی مسئولین رده بالای کشور مخالفت هایی انجام شده است، گفت: مردم باید در جریان باشند که مسئولین رده بالای کشور در پست های مدیریتی چقدر حقوق می گیرند.

امام جمعه بندر آستارا خاطرنشان کرد: شفافیت مالی نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستانی و استانی نیز اعمال شود.

** مشکلات  با نشستن در اتاق دربسته  حل نمی شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقی روحانی در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته رودسر با با انتقاد از ضعیف بودن مدیریت بحران استان گیلان تصریح کرد: بارش‌های شدید باز درراه است و مسئؤلین  باید مدیریت کنند که مردم آسیب نبینند، نمی‌دانم فلسفه وجودی ستاد بحران کشور کجا باید تعبیر شود وقتی جمعی عضو ستادی می‌شوند باید مناطق آسیب‌پذیر را شناسایی و از قبل نقاط آسیب‌پذیر را واکسنیه کنند.

روحانی با بیان اینکه در زمان استاندار پیشین با بازدید از مناطق آسیب‌دیده شهرستان رودسر دستوراتی داده شد، خاطرنشان کرد: تاکنون گامی برای اجرای دستورات صادرشده برداشته نشده و طبیعی است با آغاز بارش‌ها همان آسیب‌ها و آب‌گرفتگی‌ها در سراسر منطقه مشاهده خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم اصلاح زیرساخت‌ها برای مانع‌شدن ازآب‌گرفتگی‌ها و وارد شدن خسارات افزود: آقای استاندار، انقلاب به ما نیاموخته که با نشستن در اتاق و فرمان دادن مشکلات را حل کنیم، در زمان جنگ رهبرمان و فرماندهان لشکر با در دست داشتن اسلحه در خط مقدم بودند و رزمندگان پشت سرشان می‌رفتند و در اتاق دربسته و زیر کولرهای گازی، جنگ اداره نشده است.

خطیب جمعه رودسر خطاب به رئیس ستاد بحران استان گیلان گفت: مردم بازدیدکننده نمی‌خواهند و خواست مردم از مسئؤلین، مدیریت کردن است نه بازدید و تهیه خبر که این مسئله دردی را از مردم حل نمی‌کند.

وی با انتقاد از محقق نشدن وعده‌های مسؤولین برای جبران خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی تصریح کرد: هر وقت حادثه‌ای رخ می‌دهد وعده‌هایی هم داده می‌شود اما به حقیقت پیوستن این وعده‌ها را مردم با چشم خودشان می‌بینند، مسؤولین اگر می‌خواهند جبران خسارت کنند حداقل سرعت را در کار ببخشند و منت هم بر سر مردم نگذارند.

** برخورد جدی و قاطعانه با دست‌اندرکاران رسانه معاند مطالبه مردم است

حجت‌الاسلام‌و سید حسن  سیدمحمدی  هم در خطبه‌های  نماز جمعه این هفته رودبار  در  مصلی  این  شهر با اشاره  به اقدام  ارزشمند اطلاعات سپاه در دستگیری مدیر رسانه معاند آمدنیوز  اظهار کرد: امثال آمدنیوزها با حمایت‌های دشمنان خارجی و خائنین داخلی جنگ نرمی را علیه نظام  اسلامی به راه انداختند و درصدد ضربه زدن به نظام  اسلامی  بودند.

وی با تأکید بر برخورد با رابطین و عاملین داخلی آمدنیوز افزود: برخورد جدی و قاطعانه با دست‌اندرکاران رسانه معاند مطالبه مردم است.

سیدمحمدی  با تأکید بر برداشته شدن حریم‌ها و هموار کردن راه سرمایه‌گذاری تصریح کرد: حریم‌ها تابوی سرمایه‌گذاری در رودبار شده و از مسؤولین کشوری و استانی انتظار داریم برای توسعه و  پیشرفت  شهرستان حریم‌ها را بشکنند.

وی با اشاره به قرارگیری رودبار در ورودی استان گیلان افزود: تمام گرفتاری‌ها و مشکلات برای رودبار است و دیگر شهرستان‌ها روزبه‌روز پیشرفت می‌کنند.

سیدمحمدی با تأکید بر تفکر پیش از سخن گفتن گفت: کنترل در بیان و کلام بهترین عمل مؤمن است انسان مؤمن باید در هر حرف زدن قدرت کنترل داشته باشد و هر حرفی را به زبان نیاورد.

امام‌جمعه  رودبار  با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی  گفت: فضای مجازی  کشور به جولانگاه اهداف  و اندیشه‌های دشمن تبدیل‌شده و توسط دشمنان  اداره می‌شود.

** سرانه کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان صومعه سرا با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: متاسفانه سرانه کتابخوانی در جامعه دینی ما بسیار پایین است در حالیکه رشد و بالندگی و حیات یک جامعه به ارتباط مردم جامعه به مطالعه و کتاب و دانش بستگی دارد.

وی، از نشانه‌های تمدن یک ملت و جامعه را وجود کتابخانه‌های متعدد و علما و دانشمندان و پژوهشگران دانست و اظهار کرد: کتاب دروازه‌ای برای توسعه دانش، معرفت و غذای روح و فکر است.

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه جوانان و نوجوانان باید شهیدان همیشه شاهد و زنده را الگوی عزت و پیشرفت و آزادگی و سرافرازی خود قرار دهند، گفت: با الگو قرار دادن شهدا قطعا دشمن نمی‌تواند بر روی افکار جوانان و نوجوانان تاثیر بگذارد.

وی با اشاره به بحث شفاف‌سازی مالی مسئولان حکومتی تصریح کرد: این یک مطالبه عمومی و باعث اعتمادسازی بین مردم و رفع حدس و گمان‌های نادرست نسبت به کارگزاران است و باعث می‌شود مسئولان در رفتار و عملکرد مالی خود دقت و مراقبت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه نشانگر یک توافق و تبانی بین آمریکا و ترکیه و تضعیف کشورهای اسلامی و اختلاف میان مسلمانان و هدر رفت منابع مالی و انسانی یک کشور مسلمان است، افزود: این تجاوز را به سود رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آن می‌دانیم و آن را محکوم می‌کنیم هر چند در نهایت برای جبهه مقاومت پیروزی و برای عاملان و همدستان آن شکست و ناکامی و پشمانی خواهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه