کوچ هزاران پرنده مهاجر به تالاب استیل آستارا

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از فرود حدود ۱۰ هزار پرنده مهاجر از قبیل باکلان، اگرت، ابیا، گاوچرانک، خوتکای پرسفید و مرغابی سانانی از مناطق سردسیری، به تالاب استیل این شهرستان برای زمستان گذرانی خبر داد.

کوچ هزاران پرنده مهاجر به تالاب استیل آستارا

به گزارش ۸دی، محمدرضا روشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا، گفت: حضور این پرندگان در تالاب استیل تا اواخر اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، به دلیل نگرانی از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، شکار این حیوانات حتی برای دارندگان پروانه شکار، ممنوع است و تا اطلاع ثانوی پروانه شکار و صید صادر نمی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا بیان کرد: برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای پرندگان، مناطق حساس و زیستگاه‌های پرندگان مهاجر با گشت های مشترک کارشناسان حفاظت محیط زیست و شبکه دامپزشکی آستارا پایش می شود.

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده، از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان قرار دارد و از تالاب، برکه ها، آبگیرها و شالیزارهای پرآب برخوردار است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه