رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع‌دستی شهرستان آستارا خبر داد

پرداخت تسهیلات مشاغل‌خانگی به ۱۰۸ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی آستارا

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا از پرداخت پنج‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل‌خانگی به ۱۰۸ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان خبر داد.

پرداخت تسهیلات مشاغل‌خانگی به ۱۰۸ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی آستارا

به گزارش هشت دی،داریوش ملک‌زاده در آستارا با اشاره به آغاز پرداخت تسهیلات مشاغل‌خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان اظهار کرد: تاکنون ۱۰۸ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل‌خانگی به بانک‌های عامل از جمله ملی، رفاه و تجارت معرفی شده‌اند.

وی میزان تسهیلاتی پرداختی به این تعداد افراد واجدالشرایط معرفی‌شده به بانک‌های عامل را پنج‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: ۴۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل‌خانگی به بانک ملی، ۵۰ نفر به بانک رفاه و ۱۸ نفر به بانک تجارت معرفی شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان آستارا پرداخت تسهیلات مذکور را در رشته‌های گلیم‌بافی، معرق‌کاری و کاشی‌کاری دانست و خاطرنشان کرد: این تسهیلات با هدف رونق و توسعه صنایع‌دستی با بازپرداخت سه‌ساله و حداقل کارمزد به هنرمندان واجدالشرایط پرداخت می‌شود.

به گفته ملک‌زاده، بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات مشاغل‌خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان آستارا حداقل بروکراسی‌های اداری را رعایت کرده‌اند که این اقدام بانک‌ها در راستای رفع موانع تولید و اشتغال و کاهش بروکراسی‌های اداری جای قدردانی دارد.

وی با اشاره به اینکه روستای عنبران از توابع بخش مرکزی شهرستان آستارا از معدود روستاهای کشور است که صنعت اولیه روستانشینان آن گلیم‌بافی است، گفت: طرح روستای بدون بیکار با هماهنگی صندوق کارآفرینی امید در آینده نزدیک در این روستا به اجرا درمی‌آید که پیش‌نویس تفاهم‌نامه آن امضا شده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه