با حضور شهردار؛

تماشاخانه رادی در رشت افتتاح شد

تماشاخانه رادی با حضور شهردار رشت افتتاح شد.

تماشاخانه رادی در رشت افتتاح شد

به گزارش ۸دی، شهردار رشت در آیین افتتاح تماشاخانه رادی ضمن قدردانی از افرادی که برای احداث چنین فضاهای هنرمندانه احساس دغدغه کردند، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران و بخش‌های خصوصی به این‌نوع فضا ها نمی پردازند مگر اینکه به امورات فرهنگی عشق بورزند .

مسعود نصرتی حق رشت را با پیشینه فرهنگی غنی، بیشتر از شرایط کنونی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از راه های معرفی رشت به عنوان مقصد گردشگری ، ارائه طرح گردشگری با نگاه هنر است.

وی با اشاره به ورود ۳۶ میلیون مسافر در تمام ‌ماه‌های سال در استان گفت: اگر برنامه‌های تئاتر به صورت مرتب در رشت اجرا و به مسافران در معابر ورودی شهر معرفی شوند بدون شک این شهر به عنوان ‌پایتخت تئاتر در کشور معرفی خواهد شد .

شهردار رشت با ابراز خرسندی از حضور در چنین فضای فرهنگی که با کمترین امکانات به جمع بندی مطلوبی رسیده است، افزود: برای ایجاد و تکرار این فضاهای فرهنگی بیشتر از این موارد در کنار هنرمندان قرار خواهیم گرفت .

نصرتی همچنین از شهردار منطقه ۲ بابت نگاه های فرهنگی ویژه به شهر قدردانی کردو بیان داشت : اضافه شدن این فضا به فضاهای فرهنگی رشت مایه مباهات است .

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی از اجرای مراسم تعزیه به عنوان یکی از مراسم مذهبی یاد کرد و گفت : یکی از نگاه های هنر تئاتر به برگزاری هنر تعزیه است که گیلانی ها و به ویژه مردم رشت در برگزاری این هنر مذهبی بسیار مقتدرانه عمل می کنند.

شهردار رشت افزود: امید است که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح چنین فضاهای فرهنگی که فراخور شانیت مردم رشت است باشیم.

در این‌مراسم همچنین شهردار منطقه ۲ رشت نیزگفت : این تماشاخانه نه در فراخور شان مقام رادی بلکه در حد وسع شهرداری منطقه ۲ بود و سعی شده است که از کمترین امکانات بیشترین بهره از فضای ممکن برده شود.

مرتضی عاطفی با ابراز خرسندی از افزودن مجموعه ای هرچند کوچک به سایر مجموعه های فرهنگی بیان کرد : ورود به کار فرهنگی دشوار است و سرمایه گذاری در این حوزه نیز ریسک بالایی را می طلبد اما امروز با پذیرفتن این ریسک توسط شهرداری شاهد افتتاح چنین مجموعه کوچک اما آبرومند هستیم .

وی با بیان اینکه رشت دارای ظرفیت های فرهنگی بسیاری است تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر میان رشت و فرهنگ رابطه معکوس وجود دارد.

شهردار منطقه ۲ رشت ظرفیت این تماشاخانه را ۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: امید است که هنرمندان این شهر هدیه کوچک شهرداری را پذیرا باشند .

عاطفی با اظهار امیدواری از راه اندازی مجموعه ای بنام تالار شهر افزود: افتتاح این تالار در آینده تبدیل به آبروی رشت در خاورمیانه می شود .

وی با اشاره به اجرای طرح موفق تماشاخانه رادی نیز بیان کرد: هدف این بود که ثابت‌کنیم شهرداری نیز در کنار پرداختن به امورات عمران و شهری ، به امورات فرهنگی نیز می پردازد .

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز اظهار کرد : در زمینه فعالیت های فرهنگی با بخش خصوصی نباید فقط نگاه سودجویانه دنبال شود بلکه دیدگاه عشق فرهنگی باید در اولویت قرار گیرد.

  فرهام زاهد گفت : بخش خصوصی نیز باید بیشتر از انگیزه کسب سود ، انگیزه ادبی و فرهنگی را دنبال کند .

وی نگاه های حمایتی و همکاری های مورد نیاز را از مسئولان مربوطه خواستار شد و تاکید کرد : این نگاه های حمایتی باید قوت گرفته و اشاعه یابد زیرا پرداختن به هنر از بسیاری از آسیب های اجتماعی می کاهد.

وی رشت را به واسطه فعالیت های افرادی همچون رادی ، شهر اولین ها دانست و افزود : باید بدون هیچ واهمه ای قدم در راه رادی ها گذاشته و به سمت آینده ای مو فق گام برداریم.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه‌شهری شهرداری رشت نیز گفت: امید است که این‌ حرکت فرهنگی آغاز حرکت های بعدی برای شهر بوده و فضاهای بهتر و بیشتری به فراخور شان این افراد برای استان فراهم شود.

رضا رسولی اقدامات این چنینی را بسیار ارزشمند خواند و افزود: دستان کسانی که موجب زنده کردن این‌محیط مرده شده اند لایق بوسیدن است .

وی نیز از شهرداری منطقه ۲ که بارقه فرهنگ رشت را روشن نگه داشته است قدردانی کرد.

منبع: ایلنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه