خبرنگار: ابوالفضل شکری
همزمان با چهارمین روز از هفته دولت؛

یک مرکز پروش ماهیان سردآبی در رودسر افتتاح شد / تصاویر

مجتمع پرورش ماهیان سردآبی الماس شمال با ظرفیت ۲۰ تن در سال صبح امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در رودسر افتتاح شد.

یک  مرکز پروش ماهیان سردآبی در رودسر افتتاح شد / تصاویر

به گزارش ۸دی، مجتمع پرورش ماهیان سردآبی الماس شمال با ظرفیت تولید ۲۰ تن در سال و با مجوز جهاد کشاورزی صبح امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در کلاچای رودسر افتتاح شد.

این پروژه با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات شخصی مجری پروژه اجرایی شده است.

امیرجانبازی فرماندار رودسر در آیین افتتاح این مجتمع اظهار داشت: ۱۵۱ پروژه به ارزش ۲۶ میلیارد تومان قرار است تا پایان هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: این مجموع این پروژه‌ها تعداد ۳۳ پروژه در بخش کلاچای به ارزش ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شود.

جانبازی با بیان اینکه رودسر در کشاورزی رتبه اول استان را دارد گفت: در بسیاری از محصولات کشاورزی این شهرستان رتبه یک کشوری و در بسیاری دیگر رتبه یک استان را دارد.

فرماندار رودسر ادامه داد: سیاست های دولت موجب افزایش تولید در فندق، گل گاو زبان، کیوی و مرکبات شده است  اما با این وجود ما نباید از دریا غافل شویم و باید بتوانیم از دریا در پرورش ماهی در قفس استفاده کنیم و اکنون سرمایه گذارانی از سطح کشور برای سرمایه گذاری در این شهرستان اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اعلام آماری در بخش کشاورزی گفت: ما مکانیزاسیون را در کشاورزی فعال کرده ایم و در سال ۹۵ مبلغ ۸ میلیارد تومان تسهیلات برای فعال کردن مکانیزاسیون در رودسر پرداخت شده است که موجب افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها در بخش کشاورزی خواهد شد.

جانبازی تأکید کرد: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی رودسر ۹۴ صدم درصد بود که اکنون ۲.۸ درصد است که از متوسط کشوری که ۲.۴ درصد می باشد بالاتر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه