یادداشت؛

اندر حکایت سلفی حقارت نمایندگان مجلس

گذر زمان هرگز نمی تواند از زشتی و قباحت برخی امور بکاهد و آنها را به خاطره تبدیل کند.

اندر حکایت سلفی حقارت نمایندگان مجلس

به  گزارش ۸دی، منوچهر یوسفی در یادداشتی کوتاه نوشت:

گذر زمان هرگز نمی تواند از زشتی و قباحت برخی امور بکاهد و آنها را به خاطره تبدیل کند. تازگی زشتی های تاریخ هیچگاه در گذر زمان به کهنگی نمی گراید. سکانس های تلخی که بر روی سِن مجلس برداشت شد نیز از این دسته اند که روایت از زخمی کهنه دارد که سر باز کرده و عفونتش دیر یا زود دامن گیر خواهد شد.

صحنه‌های ذوق‌زدگی و رسوایی نمایندگان غرب‌زده، ناخودآگاه آدمی را یاد جلسات برلین و سوت و کف و هلهله نمایندگان وقت آنزمان می انداخت. یا شاید چیزی شبیه رقص شمشیر آقای ترامپ با قبیله آل سقوط!

حقیقتا امروز گویی گفتمان آندلس به ثمر نشسته و پیش بینی های رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ و استحاله از درون در حال محقق شدن و چشمک زدن است. اکنون باید با آه جانسوز بگوییم کجایی سید جمال، کجایی شریعتی، کجایی اقبال، کجایی ال احمد که آن زمان درد غربزدگی داشتید؟ انگار گویی تاریخ در حال تکرار شدن است. مجلس و دولت امروز عجیب آدم را یاد مشروطه می اندازد.

اکنون می فهمیم که چقدر با مجلس در طراز انقلاب فاصله داریم! عالی جنابان دولتی منصب که دادن چندر قاز حقوق حقه قشر مظلوم در شب واریزی یارانه ها را مصیبت عظما می خوانند چرا با دیدن این بی غیرتی ها روزه سکوت گرفته اند؟! مصیبت عظما حضور نمایندگان لیستی است که حیثیت و تمدن چند هزار ساله مان را بر باد دادند!

حقیقتا رفتار تحقیر آمیز نمایندگان چگونه جبران خواهد شد؟ تاوان این خطای استراتژیکی در این مقطع حساس را چه کسی می دهد؟ شما نمایندگان که نصف بیشترتان آنطرف آبهاست و اهل کوچ و بار بستن شبانه اید را با مجلس چه کار؟ چرا برای ما مردم هزینه می تراشید؟ شما که تا تریبون می بینید خود را به امام و انقلاب گره می زنیید، شعار نه غربی و نه شرقی تان کجا رفت؟

آیا این حضرات می خواهند برای من و شما قانون وضع کنند؟ یا بر حُسن انجام قوانین نظارت کنند؟ اینها می خواهند از دولت، کابینه متخصص و جوان و انقلابی و کارآمد مطالبه کنند؟ یا حافظ منافع ملی باشند؟ یا جلوی فساد و دزدی و رانت اخلاس را بگیرند و چرخ اقتصاد را به حرکت در آورند؟ از این جماعت برجام تصویب کن که همواره به دنبال مصونیت و حقوق مادام العمر بوده و در پی حقوق های نجومی هستند چه انتظار دارید؟ حال فهمدید که چرا مقام معظم رهبری فرمان آتش به اختیار داده اند؟

کاش مردم می‌دانستند که هیچگاه نباید کارهای بزرگ را از افراد کوچک انتظار داشت. مجلس شورا آن هم از نوع اسلامی اش نیاز به مردان بزرگ دارد تا بتوانند قداست آن جایگاه را حفظ کنند نه لیست‌های میلیاردی! مجلس امثال دیالمه و مصدق‌ها و مدرس‌ها و فضل اله ها را می طلبد نه نان به نرخ روز خورهایی که صدای تکبیر شان‌ گاه همان نیزه‌ای را می‌ماند که قران بر پیکانش آویخته بودند.

گاهی جهل مردم که می گویند از شمشیر تیز بران تر است خوب کار خودش را میکند. البته به نوعی از این سبک سری ها و بی کفایتی ها و انتخابات اشتباه مردم خوشحالم. خوشحالم که عیار مجلس و مجلسیان محرز شد. خوشحالم که از انتخاب افراد ناشایست لیستی رو نمایی شد . در کل سلفی حقارت خواست بگوید مجلس مقدس است و جای لودگی و بی حیایی نیست جناب نماینده!

حال امید وارم مردم به خود بیایند و از این نوع انتخاب اشتباه خود درس بگیرند! همین و دیگر هیچ!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه