نگاه آزاد / منوچهر یوسفی؛

اربعین عراقی ها را ایرانی برگزار نکنید/ بگذارید آنها کار خودشان را بکنند!!!

احداث موکب‌های آنچنانی پر زرق و برق و توزیع انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی‌ها و میوه‌های مختلف و ماساژ و اینترنت و… موجب خدشه وارد کردن به روح مردمی این حرکت شده است.

اربعین عراقی ها را ایرانی برگزار نکنید/ بگذارید آنها کار خودشان را بکنند!!!

به گزارش ۸دی، از روزی که جناب جابر بنای زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام را با پای پیاده بنا نهاد تا به امروز تنها چیزی که موجب رونق و پایداری این حرکت انقلابی شده است «مردمی بودن» این جنبش عظیم و این رستاخیز بزرگ است.

خلوص نیت مردم عراق و بی‌پیرایگی ایشان در خدمت به زوار اباعبدالله که این افتخار را نسل به نسل و سینه به سینه از اجداد خود به ارث برده‌اند مثال‌زدنی است.

از صفای باطن آن پیر زن روستایی افتاب سوخته که قرصی نان که تمام سرمایه و قوت روزانه اش می باشد و به شما تعارف میکند یا آن کودکی که به رسم ادب در مقابل تان زانو میزند تا به شما آب و چای و خرما تعارف نماید یا آن زوج جوانی که با اصرار شما را به خانه خشتی و گلی شان میهمان میکنند گرفته تا غذای نذری ساده موکب هایی که با آتش عشق پخته شده اند همه و همه دست به دست هم داده اند تا این حرکت دوام داشته باشد.

اما احداث موکب‌های آنچنانی پر زرق و برق و توزیع انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی ها و میوه‌های مختلف و ماساژ و اینترنت و… از سوی نهادهای حاکمیتی ایرانی ضمن اینکه مسیر پیاده روی را به یک بازار بزرگ چشم نواز تبدیل کرده موجب خدشه وارد کردن به روح مردمی این حرکت شده است.

این جریان احساسی فخر آمیز و آماری، ضمن از بین بردن حال و هوای اربعین شاید منجر به ایجاد یک رقابت کاذب میان موکب ها شود که به مرور زمان مردم عراق خصوصا افراد غیر متمکن و روستایی را از جریان خدمت رسانی به زوار دلسرد و مایوس و نهایتا حذف خواهد نمود و باعث آسیب رساندن به این حماسه مردمی خواهد شد که باید به مدیران ایرانی مرتزق از پول نفت و بیت المال هشدار داد لطفا اگر توان ایجاد یک بسیج و جریان مردمی برای کمک به مردم عراق با حفظ شانیت و توجه به اینکه نباید حق میزبانی از آنها سلب شود را ندارید شر مرسانید…

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه