ایران را با خاطره‌ای خوب از مردمش ترک می کنیم

گزارشی از اقامت زوج گردشگر بلژیکی در گیلان و حواشی جالبش

زوج گردشگر بلژیکی پس از استراحت در پارک ساحلی شاندرمن متوجه گم شدن کیفشان می شوند اما راهنمایی یکی از تور لیدرهای شهرستان اتفاقات جدیدی را برای آنها رقم می زند.

گزارشی از اقامت زوج گردشگر بلژیکی در گیلان و حواشی جالبش

به گزارش ۸دی، حضور یک زوج بلژیکی در روزهای اخیر در شاندرمن خبرساز شد.

موضوع از آنجا آغاز شد که این زوج گردشگر شب را در  پارک ساحلی شاندرمن گذارنده و صبح، هنگام حرکت متوجه مفقود شدن کیفشان می شوند.

این کیف که حاوی مقادیری وسایل ضروری سفر بود، ادامه سفر این زوج گردشگر را با مشکل مواجه کرد.

این مشکل در میان مردم پیچید و در نهایت یک راهنمای گردشکری اهل شاندرمن با میزبانی از آنان خاطره ای خوش از شهرستان ماسال برای آنان به یادگار گذاشت.

حمید آزمون راهنمای گردشکری اهل شاندرمن در گفتگو با خبرنگار ماسال نیوز  گفت: بعد از انتشار موضوع در میان مردم، خبر به رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رسید و ایشان گردشگران را به صرف نهار در هتل مرزبانی دعوت کردند.

وی افزود: این دو گردشگر با دوستی در تهران هماهنگ کرده و توضیحاتشان درباره مفقود شدن وسایل را در برگه ای نوشته بودند.

این راهنمای گردشگری با اشاره به حضور گردشگران بلژیکی در کافی نت برای ارسال ایمیل، گفت: آنان در جواب کنجکاوی ما گفتند ما ویزای آنلاین آذربایجان داریم و می خواهیم کارهای ویزا را قبل از رسیدن به مرز زمینی آستارا انجام دهیم.

وی افزود: پس از انجام کارشان آنها را به خانه مان دعوت کردیم تا دوشی بگیرند و مقداری استراحت کنند. برای جلب اعتماد، کارت رسمی راهنمایان گردشگری یا تور لیدری خود را به آنان نشان دادم. از من تشکر کردند و اینگونه شد که در منزل ما میهمان شدند.

آزمون ادامه داد: پس از استحمام در جمع خانواده شلوغ ما حاضر شدند و با محصولات محلی خودمان مثل ازگیل، آلوچه و محصولات باغی و محلی منطقه مان از آنها پذیرایی کردیم. از آنها پرسیدم که چطور شما بعضی از کلمات فارسی را می دانید گفت زمانی که با مردم پرسش و پاسخ می کنیم ادبیات آنها را یاد گرفتیم و بارها و بارها در بین گفتگو، من و جمیع خانواده ازآنها به خاطر اتفاقاتی که برایشان رخ داده عذرخواهی کردیم.

وی افزود:  نام گردشگر مرد، جف و نام همسرش کاترین بود. جف با وجود ظاهری تقریبا ۳۷ ساله، تنها ۲۲ سال سن داشت. از جف و کاترین درباره مردم ایران پرسیدم. خیلی راضی بودند و سخن از محبت و مهربانی می کردند. بهترین جاهای دیدنی سفر ایرانشان را ابیانه اصفهان و ماسوله نام بردند.

این راهنمای گردشگری با اشاره به برنامه این زوج بلژیکی برای ادامه سفر به آذربایجان از راه زمینی آستارا اظهار داشت: جف و کاترین در لحظه آخر بر روی برگه‌ی کاغذی نوشتند از شما و خانواده شما بسیار ممنونیم با توجه به اینکه امروز روز سختی بود شما روز خیلی خوب و بهترین روز ما را ساختید.

 

آزمون خاطر نشان کرد: آنها به واسطه گم شدن کیفشان به یک شارژر اپل نیاز داشتند من و دوستم یک شارژر اپل خریدیم  و به آنها دادیم. ابتدا قبول نمی کردند اما نهایتا راضی شدند. حتی به آنها گفتیم اجازه بدهید به شما پول بدهیم اما قبول نکردند گفتند زمانی که به مرز آذربایجان برسیم از طریق عابر بانک برداشت می کنیم .

 

این راهنمای گردشگری افزود: هدف ما این بود که خاطره ای خوش از وطنمان در ذهن مردم و مهمانان بلژیکی ما نقش ببندد و همین طور هم شد. جف وقتی به مرز زمینی آستارا رسید برایمان پیام محبت آمیزی ارسال کرد و در پایان پیامش نوشت « ما ایران را با خاطره‌ای بسیار خوب از مردم خوبش ترک می کنیم».

آزمون در پایان گفت: از همکاری  دوستم سید امین و آقای قویدل ریس اداره آگاهی ونظارت بر اماکن عمومی شهرستان، آقای کوهی ریس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و همچنین آقای الیانی مسئول بررسی و همکاری اداره کل  میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان و رسانه های فضای مجازی و اجتماعی از جمله شاندرمن ۲۰(آقای احمدی) و پایگاه اطلاع رسانی ماسال نیوز جهت پیگیری تقدیر و تشکر  می‌کنم.

 

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه