خواننده ارزشی گیلانی از ناگفته‌هایش می‌گوید:

من پشت درهای بسیار ماندم و نه‌های زیادی شنیدم

احمدی گفت: من پشت درهای بسیار ماندم و نه های زیادی شنیدم. توهین زیادی به من و خانواده ام شد. جوری که مسئول وقت یکی از نهادها به ما اهانت می‌کرد و موسیقی ارزشی را بازی و سبک می‌دونست.

من پشت درهای بسیار ماندم و نه‌های زیادی شنیدم

به گزارش ۸دی، همه چیز از یک فیلم کوتاه در اینستاگرام شروع شد، کلیپی با عنوان “جان و تن” از یک خواننده جوان ارزشی اهل گیلان که بعد از مصاحبه با او متوجه شدیم اهل لنگرود است، در صفحات مجازی به دنبال آی دی و یا شماره ای از او گشتیم که سر آخر با واسطه ی یک دوست توانستیم با این جوان ارزشی انقلابی ارتباطی برقرار کنیم بعد از هماهنگی های لازم به پای صحبت او نشستیم و سعی کردیم مصاحبه ای از او بگیریم که بتواند از حرف های نگفته خود نیز پرده بردارد.

صدای ساحل: سلام جناب احمدی، عیدتان مبارک و نماز و روزه ها قبول.

– سلام و عرض ادب و احترام خدمت همه مردم عزیز و مخاطبین خاص شما و همه عزیزانی که این مصاحبه رو می خونند، عید شما هم مبارک، امیدوارم خداوند در این ماه پر برکت رزق و روزی مردم که از نظر شرایط اقتصادی تحت فشار هستند را بیشتر کند و این عید سعید فطر به همه مومنین ایران اسلامی و گیلانی های عزیز تبریک و تهنیت عرض می کنم.

صدای ساحل: در ابتدا این مصاحبه خودتون رو برای مخاطبان ما معرفی کنید؟

– مصطفی احمدی هستم متولد ٧٢ از گرم ترین ماه سال مرداد و اهل گیلان شهرستان لنگرود و در حال حاضر ساکن تهران و لنگرود.

صدای ساحل: سعی میکنم بدون مقدمه وارد مصاحبه شوم، حتما در جریان فضای موسیقی کشور هستید، عموما کسی با صدا و سبک موسیقی شما سعی می کنه پاپ و به قول گفتنی مثل بقیه خواننده ها بخونه، چی شد خواننده شدید و چرا خواستید که صداتون رو در راه انقلاب خرج کنید؟

– من سال ٨٨ جرقه موسیقی در ذهنم خورده بود و بسیار پیگیر این مسئله بودم . بنده از کودکی افتخار نوکری امام حسین را داشتم و بسیار دوست داشتم هنرم را با پیشرفت بیشتری مواجه کنم. به طور کامل وارد دنیای موسیقی شدم و ان را در خدمت اسلام گرفتم. اعتقاد دارم هرچیزی در خدمت اسلام و انقلاب باشد بسیار تاثیر گذار تر و جامع تر است و به همین دلیل این راه را انتخاب کردم.

صدای ساحل: پس این دیدگاه رو قبول دارید که تاثیر گزاری حرف انقلاب با زبان موسیقی بیشتر؟ اگر اینطوره می شه بیشتر توضیح بدید در خصوص این دیدگاه؟

– دیدگاه درستی رو اشاره کردید . جامعه ما روز به روز رو به پیشرفت هست .ما برای اشنا کردن نسل های جدید با انقلاب و ارزش ها اون نیاز به این ابزار ها داریم . یکی از اون ابزار ها موسیقی هستش که راحت تر پیام ها رو می رسونه و راحت تر نسل جدید رو کنجکاو به تحقیق تاریخ انقلاب و خود انقلاب خواهد کرد.

صدای ساحل: تعریف شما از موسیقی ارزشی چیه؟

– تعریف من از موسیقی ارزشی؟ بذارید فکر کنم ……در واقع میشه اینجور گفت که موسیقی ارزشی، بخشی به موسیقی هستش و هم خوندن از همه ارزش ها . برای مثال ارزش فقط دفاع مقدس و برخی از این دست مسائل نیست. ارزش همون رسوندن صدای مظلوم و یا خوندن از ارزش های زندگی اسلامی امثال فقر و پدر و مادر و عشق های اسمانی و عاشقانه های عارفانه ست.

صدای ساحل: سعی میکنم کمی سئوالات رو خصوصی تر کنم ، بی رودربایستی بگید ، برای معرفی خودتون و صداتون از جایی حمایت شدید؟

– از جای خاصی حمایت نشدم ولی کار سفارشی داشتم .بهترین حامیان من دوستان شهیدم بودند.!!

صدای ساحل: این دیدگاه در بین جامعه گاهی شنیده میشه که موسیقی ارزشی در مقابل موسیقی عاشقانه قرار داره؟ نطر شما چیه؟

– بله قرار داره . دقیق هم قرار داره. متاسفانه خواننده های پاپ به این موسیقی نگاه مسخره واری دارند. البته همه نه. ولی خب باید یاد بگیریم به همه سلیقه ها احترام بذاریم. ما هم سعی می کنیم در موسیقی انقلابی جذابیت و کیفیت بیشتر از سایر موسیقی ها به نمایش بذاریم.

صدای ساحل: در حال حاضر منبع درآمد شما کجاست؟ بازار رو چطور ارزیابی می کنید؟

– منبع درامد بنده از اجراهاست و وارد بازار کسب و کار نشدم. اما امرار معاش کارهای خودم را از طریق اجرا می گذرونم.

صدای ساحل: شعرهاتون رو کی میگه؟ آهنگ ساز کارهاتون خودتون هستید؟

– من شاعر های زیادی رو باهاشون کار کردم ولی بهترین هاشون خانوم “سمانه احمدیان” از لرستان و “رضا نیکوکار” از گیلان و “سعید تالشی یوسفی” از مازندران . و بسیار قلم هاشونو دوس دارم. در قسمت اهنگساز کارها بله خودم هستم و بسیار در این داستان وسواس خاصی دارم . انشالله بتونیم انتظار مردم رو براورده کنیم.

صدای ساحل: سنگ اندازی هایی شده قطعا در کار شما و شاید خود شما رو هدف قرار داده اند، دوست دارید بیشتر در این خصوص صحبت کنید؟

– سنگ اندازی ؟؟؟؟؟ بهتره بگیم قصد جان و شخصیت . ببینید مردم خیلی خوبی داریم . ولی کمی گله دارم از این مردم . بعضی ها ندانسته و تحقیق نکرده قضاوت می کنند . تحقیق کنند .الان فضای ازتباطات بسیار اسان شده. ولی متاسفانه… من پشت درهای بسیار ماندم و نه های زیادی شنیدم . توهین های زیادی به من و خانواده ام شد، نا سزاها و دشنام ها. کتک خوردن عوامل و … همش به خاطر خواندن از ارزشها؟؟؟ بزرگترین سنگ اندازی، سبک شماردن کارهامون بود، جوری که مسئول وقت یکی از نهادها به ما اهانت می‌کرد و این نوع موسیقی را بازی و سبک می دونست.

صدای ساحل: در انتخابات اخیر صحبت از موسیقی های سطح پایین و سطح بالا شد. دیدگاه شما به عنوان یک هنرمند در خصوص این تقسیم بندی های سیاسی چیه؟

– موسیقی سطح پایین واسه ما . سطح بالا واسه کسایی که بالا هستند. بذارین خود مردم قضاوت کنند. من افتخار می کنم که موسیقی ما، سطح پایین است. چون جرعت گفتن واقعیت را داریم.

صدای ساحل: صحبت شما با کسانی که قصد ورود به این حرفه و سبک از موسیقی رو دارن چیه؟

– این راه سخت و بسیار دشوار ست. متاسفانه حرکت کردن بر روی لبه تیغ راحت تر از وارد شدن به این نوع سبک موسیقی ست . لذا پیشنهاد می کنم با عزم و اراده خدایی وارد این حرفه و این نوع سبک شوند

صدای ساحل: از اهدافتون بگید؟

– هدف من سفیر صلح جهانی شدن به عنوان یک شیعه هستش و نشان بدم که اسلام دین رحمت و مرحمت و زیبایی ست.

صدای ساحل: اما سئوال آخر دوست دارید محبوب باشید یا مشهور؟

دوس دارم مشهور باشم !!!! محبوب بودن مختص عده ی خاص می شود که هرچه برای انها بخوانی ان ها به به چه چه می کنند . مشهور بودن باعث می شود کسانی که تو را قبول ندارند همچنان و در هر زمانی فرصت اشتی با تو و عقاید تو را داشته باشند.

صدای ساحل: و اما سخن پایانی؟

– حرف اخرم چند بیت شعر هست

ماییم همان نسل جمارانی ها

مایییم قسم خورده چمرانی ها

دلباخته پیر خراسانی ها

با ارتش سردار سلیمانی ها

یا علی

والسلام

خبرنگار : لیلا فیضی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه