صابر شکور
رفتار متناقض روزنامه اصلاحطلب در دو انتخابات؛

عدالت رسانه ای آفتاب یزد غروب کرد/ روزنامه اصلاحات “آرزوی موفقیت” رئیسی برای روحانی را ندید یا…!

آفتاب یزد که تا مدت‌ها رئیس جمهور منتخب مردم در ۸۸ را صرفا مدعی پیروزی می‌خواند در ادعایی خلاف واقع از عدم تبریک رئیسی سخن گفت.

عدالت رسانه ای آفتاب یزد غروب کرد/ روزنامه اصلاحات “آرزوی موفقیت” رئیسی برای روحانی را ندید یا…!

به گزارش ۸دی، روزنامه آفتاب یزد که یکی از حامیان اصلی کاندیدایی در سال ۸۸ بود که هنوز رای گیری تمام نشده اعلام پیروزی کرد در تیتری تند از عدم تبریک رئیسی سخن گفت و آن را تن ندادن به مفاد دموکراسی خواند.

روزنامه  آفتاب یزد در حالی ادعای عدم پایبندی به مفاد دموکراسی توسط رئیسی را مطرح می‌‌کند که این کاندیدا علی‌رغم وجود اسناد بسیار زیاد از تخلفات دولتمردان در انتخابات از عدم توزیع تعرفه گرفته تا تعرفه‌های مهر نشده و تعرفه‌هایی با اسم ایشان که دور ریخته شده بود اعتراض خود را نه با اردوکشی خیابانی بلکه از راه قانونی اعلام کرد.

رئیسی همچنین برخلاف ادعای روزنامه آفتاب یزد پیروزی انتخابات را به ملت ایران و به رئیس جمهور منتخب تبریک گفته و در بیانیه اش نوشته است: ” به روح مطهر امام راحل و شهدای عالیقدر انقلاب اسلامی درود می فرستم و برای ملت قهرمان ایران آینده ای سرشار از موفقیت و بهروزی آرزو می کنم. همچنین برای تمام دولت مردان و رئیس جمهور منتخب آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم اجرای عدالت اجتماعی و رفع دغدغه های اقتصادی مردم و معیشتی محرومان در اولویت برنامه‌های دولت دوازدهم قرار گیرد. سید ابراهیم رئیسی ۳۰ اردیبهشت ۹۶ ”

گفتنی است روزنامه آفتاب یزد که مدعی پایبندی به مفاد دموکراسی در سرمقاله ۲۳ خرداد ۸۸ است هم نوا با کاندیدای مطلوب خود قبل از اعلام رسمی نتایج، پیروز انتخابات را نماینده اصلاح طلبان در انتخابات یعنی میرحسین موسوی معرفی کرد.

این روزنامه در بخشی از سرمقاله ۲۳ خرداد ۸۸ یعنی فردای انتخابات نوشت: ” اگر چه فضای داخل و اطراف صندوق های رای نشان می داد که بیشترین اقبال مردم به طرف کدام کاندیداست و چشم های امید بیش از همه به کدام کاندیدا دوخته شده است. دیروز علاوه بر بعضی اقشار جامعه که به نظر می رسید پس از سال ها برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کنند تعدادی از چهره های سرشناس سیاسی که در سال های اخیر در جمع غیررسمی تحریمی ها حضور داشتند نیز به دریای خروشان طرفداران اصلاحات پیوستند تا امید مردم به همکاری سلایق گوناگون با رئیس جمهور جدید را به مردم نوید دهند. دیروز در حالی که وزارت ارشاد از رسانه ها خواسته بود از هرگونه گمانه زنی در خصوص نتایج انتخابات خودداری کنند تعدادی از خبرگزاری های حکومتی و عمومی، در تداوم روش های خود در هفته های اخیر، پیشگویی هایی از نتایج انتخابات ارائه نمودند که یادآور پیشگویی های محافظه کاران در ساعات پایانی انتخابات دوم خرداد ۷۶ بود و لذا به نظر می رسد نتیجه انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ نیز بایستی شباهت زیادی به دوم خرداد ۷۶ داشته باشد.”

این روزنامه در حالی در اولین چهارشنبه بعد از انتخابات یعنی تنها با گذشت ۵ روز اعتراض کرده” چرا تبریک نگفتید؟ ” که در اولین چهارشنبه بعد از انتخابات ۸۸ به تریبون اعتراض موسوی که از سران فتنه بود تبدیل شده بود و رئیس جمهور منتخب را بارها در روزهای پس از انتخابات مدعی پیروزی معرفی می کرد نه پیروز انتخابات!

 

آفتاب یزد در حالی تبریک نگفتن را عدم پایبندی به مفاد دموکراسی می خواند که دو هفته بعد از انتخابات و یک هفته بعد از سخنرانی تاریخی رهبری در ۲۹ خرداد سر مقاله ای با این تیتر منتشر کرذ: ” سخنی با مدعیان پیروزی”، که معنای آن کاملا روشن است.

قاعدتا از روزنامه ای که در سال ۸۸ بدون وجود هیچ سندی نگران معترضین انتخابات بود انتظار آن می رود حامی رئیسی و طرفدارانش باشد آن هم در حالی که اسناد متقنی از تخلف انتخاباتی دولتمردان وجود داشته و دبیر و سخنگوی شورای نگهبان آن را تایید کرده اند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه