جزئیات مراسم معنوی اعتکاف از زبان مسئول اجرایی مسجد جامع آستانه‌اشرفیه

مسئول اجرایی هیئت‌امنای مسجد جامع آستانه‌اشرفیه برنامه‌های اجرایی و زمان‌بندی ثبت‌نام مشتاقان فریضه معنوی اعتکاف را تشریح کرد.

جزئیات مراسم معنوی اعتکاف از زبان مسئول اجرایی مسجد جامع آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی، به نقل از آستان‌خبر؛ با بیان اینکه مراسم معنوی و روح‌بخش اعتکاف هم‌زمان با سراسر کشور اسلامی در مسجد جامع شهرستان آستانه‌اشرفیه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: این مراسم در روزهای ۲۲ الی ۲۴ فروردین‌ماه و به مدت سه روز با حضور نمازگزاران و جوانان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای مراسم معنوی اعتکاف گفت: اقامه‌ی نماز صبح، قرائت دعای عهد، سخنرانی درزمینه‌ی اعتکاف و سبک زندگی، برپایی جلسه‌ی ختم قرآن کریم، سخنرانی درزمینه‌ی نشانه‌های شیعیان، برگزاری دعای پرفیض توسل و ام‌داوود، سخنرانی درزمینه‌ی مهدویت و آخرالزمان، مراسم ویژه‌ی شب شهادت حضرت زینب (س)، مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه، پخش کلیپ‌های فرهنگی، برگزاری مسابقه‌ی قرآنی و ختم ۱۰۰ هزار صلوات برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای مراسم اعتکاف این بخش است.

مسئول اجرایی هیئت‌امنای مسجد جامع شهرستان آستانه‌اشرفیه با تأکید بر ثبت‌نام مشتاقان پیش از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف بیان کرد ثبت‌نام از ۲۱ فروردین آغاز و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه ۳۰ دقیقه قبل و بعد از نمازهای جماعت با مراجعه حضوری به مسجد جامع شهرستان آستانه‌اشرفیه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: دانش آموزان معتکف در روز دوشنبه ۲۱ فروردین از مدارس مرخصی خواهند داشت و استفاده از موبایل با سیستم‌عامل اندروید و آی او اس و تبلت در مراسم اعتکاف ممنوع است.

علی نیا تصریح کرد: اعتکاف در بین جوانان و مردم آستانه‌اشرفیه دارای سابقه دیرینه است و این امر را مدیون علمای برجسته شهرستان همچون آیت‌الله وحید و آیت‌الله امینیان هستیم که با تشریح آثار اعتکاف بر قلوب مؤمنان مردم را به این امر پسندیده دعوت می‌کردند.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه