روز شمار تاریخ تاریخ ترور در ایران / 17 دی؛

شهادت ۲۶ نفر در سطح کشور به دست منافقین / ۱۷ دی هم خونین شد

هفدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۲۶ نفر در سطح کشور به دست منافقین / ۱۷ دی هم خونین شد

به گزارش هشت دی، هفدهم دی ماه، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۶ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۹ تا ۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدا به شرح زیر است:

عبدالله زارعی ۳ فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که معلم بود در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی براتی ۱۳ شهریور ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۵۹ در حالی که معلم بود در سقز ترور شد و به شهادت رسید.

احمدعلی شیرزاده ۲ فروردین ماه ۱۳۳۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صحبت اله حیدری ۱۵ بهمن ماه ۱۳۴۰ در استان لرستان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید حسن دامنجانی ۸ مهر ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز دوختعبدل رواسجان ۱۳ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قادر غفاری امجد ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پسوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کاظم فرجی ۲۸ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۱۷ دی م اه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی قدیمی ۱۵ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۱۷ دی م اه ۱۳۶۲ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

روح الله قربانی در سال ۱۳۴۳ در استان لرستان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
مظاهر قربانی ۲۸ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان زنجان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که دانش آموز بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
علی عمران کریمی ۵ تیر ماه ۱۳۳۹ در استان مازندران متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
علی اصغر جغتایی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
خداد ماندنی در سال ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
داود محمدحسن زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
رضا بابایی گل عذان ۳۰ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که پاسدار انقلاب بود در بردیان سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
ابراهیم حسینی طاق ۲۲ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در سرو ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
سلیمان منگور کردستانی ۵ فروردین ماه ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۱۳۶۴ در حالی که از نیروهای بسیجی بود در داخل شهر پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.
 عبدالله منگور کردستانی ۹ مرداد ماه ۱۳۰۳ در استان آذربایجان  غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در پسرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مامند منگور کردستانی ۱ دی ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد منگور کردستانی ۵ آبان ماه ۱۳۰۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادها بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خضر بایزیدی ۶ خرداد ماه ۱۳۰۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۴ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی چراغی ۱ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهاب الدین اربابی ۱ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان خراسان متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۷۰ در دلگان ایرانشهر ترور شد و به شهادت رسید.

 حمیدرضا ملایی در س ال ۱۳۵۷ در استان ایلام متولد شد و ۱۷ دی ماه ۱۳۷۸ در روستای چلسرای ایلام ترور شد و به شهادت رسید.
سرباز وظیفه شهید محسن پایمرد ۱۷ دی ماه ۱۳۹۵ در درگیری مسلحانه با اشرار مسلح در منطقه جکیگور از توابع سرباز سیستان و بلوچستان به شهادت رسید. پیکر این شهید در شهر کلاله استان گلستان تشییع و تدفین شد.

انتهای پیام /

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه