رئیس اداره محیط زیست ماسال در گفتگو با 8دی:

سدسازی را با محرز شدن تخلف برداشت شن متوقف می کنیم / در حاشیه سد لاستیکی برداشت شن صورت نمی گیرد

رئیس محیط زیست ماسال با تکذیب برداشت غیرقانونی شن از رودخانه خالکایی گفت: عملیات سدسازی با محرز شدن تخلف متوقف میشود.

سدسازی را با محرز شدن تخلف برداشت شن متوقف می کنیم / در حاشیه سد لاستیکی برداشت شن صورت نمی گیرد

حمید سلطانخواه در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه آیتم هایی را برای پایش نظارتی از پروژه احداث سد لاستیکی در ماسال در دست داریم، اظهار داشت: محیط زیست بعنوان دستگاه نظارتی در اجرای پروژه هایی که در محدوده باشد و در خصوص راه های مالرو با شیب مناسب نظارت کافی دارد.

وی با اشاره به اینکه اگر پیمانکاران در راستای احداث پروژه تامین مصالح داشته باشند باید از معادن مجاز صورت بگیرد، افزود: الان هم پیمانکار مشغول کار برای تثبیت دیواره های جانبی رودخانه برای احداث و ساخت سد لاستیکی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ماسال با اعلام اینکه عملیات ساخت و ساز این پروژه باید قبل از تخم ریزی و مهاجرت آبزیان باشد، گفت: ما اجرای تمهیدات ایمنی و بهداشتی محیط زیستی را هم پایش می کنیم.

سلطان خواه در پاسخ به اینکه آیا شما برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه خالکایی بین روستای لسر و لنگ را تایید می کنید یا خیر، اظهار کرد: مگر امکان دارد ما متوجه برداشت شن نشویم و شما بر برداشت آن اشراف داشته باشید؟

وی با تاکید بر اینکه هر برداشت شن و ماسه منوط به دریافت مجوز از این اداره است، گفت: همه شرکت ها برای برداشت از صنعت و معدن مجوز می گیرند و یکی از اداراتی که استعلامات را پاسخ می دهد محیط زیست است.

رئیس اداره محیط زیست ماسال با اشاره به پروژه احداث سد لاستیکی گفت: در حاشیه سد لاستیکی برداشت شن صورت نمی گیرد بلکه فقط پروژه در حال انجام است.

سلطانخواه با تکذیب مجدد برداشت غیر قانونی شن و ماسه از بستر رودخانه خالکایی افزود: شرکت در محدوده پروژه در حال آماده کردن زیرساخت های احداث سد است و برداشتی صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال دیواره سازی و انحراف آب است و اگر هم برداشتی باشد باید مجوز بگیرد، تصریح کرد: اگر تخلفی در آن مکان صورت بگیرد علاوه بر ناظر محیط زیست، ناظرهایی از دادستانی و آب منطقه ای حضور دارند و تخلفات را گزارش می کنند تا سریعا عملیات متوقف شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه