فرماندار رودبار:

در بسیاری از روستاهای رودبار امکان مکالمه با تلفن همراه وجود ندارد / رودبار در بحران ارتباطات قرار دارد

فرماندار رودبار وضعیت ارتباطات مخابراتی را بحرانی دانست و گفت: در بسیاری از روستاهای رودبار امکان مکالمه با تلفن همراه وجود ندارد.

در بسیاری از روستاهای رودبار امکان مکالمه با تلفن همراه وجود ندارد / رودبار در بحران ارتباطات قرار دارد

به گزارش ۸دی، اسماعیل میرغضنفری در نشست بررسی وضعیت ارتباطات مخابراتی این شهرستان که با حضور نماینده رودبار، مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شمال غرب کشور، هماهنگی ایرانسل، و جمعی از مدیران شرکت مخابرات و نیز مدیر هماهنگی شمال رایتل برگزار شد اظهار داشت: با آمارهای نگران کننده ارائه شده مخابرات و ارتباطات شهرستان، ما در رودبار در وضعیت بحران ارتباطات هستیم.

وی افزود: بسیاری از اهالی روستاهای بخشهای مرکزی، رحمت آباد و بلوکات، عمارلو و خورگام برای ارتباط با محیط بیرون، خانواده و فرزندان خود مجبور به طی مسافت طولانی برای آنتن دهی تلفن همراه هستند که این کار با هر توجیهی زیبنده ما نیست.

وی خاطر نشان کرد: در حالیکه عصر ارتباطات و دسترسی به آن در دنیا بعنوان یک شاخص و رقابت تبدیل شده است و بسیاری از شهرستانها و استانهای کشور از این ظرفیت برخوردارند شهرستان رودبار بسیار محروم واقع شده است.

فرماندار رودبار همچنین با اشاره به نظر شورای نگهبان درباره الکترونیکی برگزار کردن انتخابات پیش رو اظهار داشت: متولیان امر باید تلاش کنند تا زیر ساختهای لازم را برای تحقق این امر در شهرستان رودبار فراهم شود.

وی با بیان اینکه وضعیت جغرافیایی خاص شهرستان رودبار هم شاید در محرومیت  مخابراتی و ارتباطی بی تأثیر نبوده است، تصریح کرد: ما حاضریم از تمام توانمندیها و ظرفیتهای موجود شهرستان برای بهبود شرایط آنتن دهی تلفنها، برخورداری مردم از اینترنت و سایر خدمات ارتباطی استفاده کنیم.

میرغضنفری همچنین گفت: برای نخستین گام ارتقای وضعیت مخابرات و ارتباطات شهرستان رودبار ماه آینده به همراه مسئولان مرتبط باید در روستای سیاهرود پشته بتوانیم با تلفن همراه مکالمه داشته باشیم.

منوچهر جمالی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه رودبار شرایط استثنایی دارد گفت: این شهرستان صعب العبور، کوهستانی و برف گیر است و یک پنجم گستره استان را شامل می شود.

جمالی با اشاره به مشکلات ارتباطی مردم افزود: مردم به تفکیک شرکتهای همراه اول، ایرانسل و رایتل کار ندارند بلکه حل مشکلات ارتباطی و سهولت دسترسیها را خواستارند.

وی رسیدگی به مشکلات ارتباطی را از ضروریات و مطالبات مهم مردم رودبار برشمرد و گفت: برای نیل به این خواسته از مبادی استان و کشور حتما پیگیری خواهم شد و لحظه ای درنگ نخواهم کرد.

جمالی خواسته های مردم را منطقی دانست و با بیان اینکه این روند ارتباطی نباید ادامه پیدا کند اظهار امیدواری کرد: بزودی تحولات مناسبی را در این زمینه شاهد باشیم.

مدیر کل فن ارتباطات و فن آوری اطلاعات هم گفت :رودبار با ۴۳ درصد ضریب نفوذ ثابت کل شهرستان رتبه هشتم استان و با ۴۷ درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت شهری آخرین شهرستان است.

توکلی افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در رودبار ۵۷ درصد است و اپراتور اول تلفن همراه ۵۱ روستا را پوشش داده است در حالیکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بیش از صد در صد است.

در این نشست پس از تبادل نظر اعضا، برای ارتقای وضعیت مخابراتی و ارتباطی رودبار مقرر شد با تشکیل کارگروهی ویژه جلسات ماهیانه در این زمینه تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه