نماینده رودسر و املش در گفتگو با 8دی:

لزوم اقدام هوشمندانه مجلس در قرارداد جدید نفتی / در تنظیم IPC جلوی نفوذ دشمن گرفته شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: در تنظیم ipc باید جلوی نفوذ و سواستفاده دشمن گرفته شود.

لزوم اقدام هوشمندانه مجلس در قرارداد جدید نفتی / در تنظیم IPC جلوی نفوذ دشمن گرفته شود

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص قرارداد جدید نفتی موسوم به IPC با اشاره به اینکه این قرار داد باتوجه به نیاز کشور لازم بود، اظهار داشت: البته برای قرارداد با شرکت ها باید تخصص و حفظ تمامیت حقوق مربوط به شرکت نفت ما در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قرارداد جدید نفتی باید هماهنگ با اسناد بالا دستی باشد، افزود: در تنظیم قرارداد IPC باید جلوی نفوذ و سو استفاده دشمن را بگیریم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه در تنظیم اساسنامه این قرارداد باید به شرکتی قرارداد بست که مابین کارشرکت را ترک نکند، گفت: نباید اتفاقی که در پارس جنوبی افتاد در جریان این قرار داد نیز رقم بخورد.

عباسی با اشاره به اینکه در پارس جنوبی با اشاره سازمان جهانی شرکت خارجی کار را رها کرد و رفت، اظهار کرد: عدم قرارداد جدید نفتی امکان پذیر نیست چون در جریان کار اگر ما از منابع برداشت نکنیم، کشور های همسایه یقینا این فرصت را از ما خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه با رها کردن کار از سوی شرکت خارجی ما کار را ادامه داده یم، گفت: این درست است که شرکت نفت از ادامه کار باز نایستاد اما سرعتی که ما در استخراج نفت کردیم از سرعت استخراج در کشور قطر کمتر بود چون آنها از امکانات و تکنولوژی روز دنیا استفاده کردند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید با دقت و ظرافت بیشتر در جریان این قرار داد قرار بگیرند، گفت: باید هوشمندانه اقدام کنند و این کار انجام بگیرد تا نهایتا کشور موجب ضرر و زیان نشود.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه