واکاوی نقش نماینده رشت در تعامل با دولت؛

جایگاه جعفرزاده در صفحه شطرنج دولت/ پیاده نظامی منتقد یا سواره نظامی معتمد؟!

نگاه دولت به جعفرزاده چگونه است؟ پیاده نظامی که باید انتقاد از دولت سابق بپردازد یا سواره نظامی که نظراتش نزد دولت مهم است.

جایگاه جعفرزاده در صفحه شطرنج دولت/ پیاده نظامی منتقد یا سواره نظامی معتمد؟!

به گزارش ۸دی، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت از جمله افرادی است که اظهارنظرهایش در بسیاری از موارد توسط رسانه های مختلف منتشر می شود. از سریال های تلویزیونی گرفته تا آمادگی دولت و مجلس بر نظارت بر سلامتی انتخابات آمریکا! 

وی از جمله نمایندگانی است که بارها به انتقاد از دولت سابق و حمایت از دولت روحانی پرداخته است تا آن جا که ادعاهایش در خصوص برخی از مسئولین دولت سابق با دادخواهی آنان همراه بوده است!

نگاه اجمالی به حمایت های جعفرزاده از دولت روحانی در بزنگاه های سیاسی و انتقادات شدیدش نسبت به دولت احمدی نژاد و دولت مردان او که بنا به اعتقاد برخی صاحب نظران گاهاً مرزهای انتقاد را هم درنوردیده، ممکن است این فرضیه را به ذهن متبادر نماید که این رابطه حسنه جعفرزاده – دولت، دوسویه بوده و نماینده رشت به عنوان یکی از نمایندگان مورد حمایت لیست امید در مسایل مختلف و حساس کشوری طرف مشورت مسئولان دولتی قرار می گیرد. اما این فرضیه تا چه اندازه منطبق بر واقعیت است؟

به قول دیگر نگاه دولت به جعفرزاده چگونه است؟ پیاده نظامی که می بایست در برخی مواقع به دفاع از دولت فعلی و انتقاد از دولت سابق بپردازد یا سواره نظامی که نظراتش در نزد دولت مهم بوده و این نظرات ممکن است در موارد مختلف و مهمی حتی در خصوص انتخاب وزیران هم لحاظ شود  و یا شاید هم هیچکدام؟!

استعفای جنتی، به عنوان یکی از پرحاشیه ترین وزرای دولت روحانی در چند روز اخیر در حالی رقم خورد که جعفرزاده علی رغم گمانه زنی های مختلفی که از این استعفا در رسانه های مکتوب و مجازی منتشر شده بود در گفتگویی صراحتا گفت که استعفای وزیر ارشاد صحت ندارد! 

وی در این گفت و گو بی آن که نامی از طرف مورد سوال خود بیاورد، تصریح کرد: من در روزهای اخیر از یکی از مقامات بلندپایه دولت موضوع استعفای آقای جنتی را جویا شدم که ایشان به شدت رد و تکذیب کرد.(اینجا را بخوانید

اندکی بعد اما این استعفا به واقعیت مبدل شد و جنتی در نامه ای استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده و رئیس جمهور هم در پاسخ به آن، این استعفا را پذیرفت! 

اکنون با تحقق این استعفا باید گفت یا آن مقام بلندپایه دولتی که جعفرزاده صحت و سقم استعفا را از وی جویا شده، چندان هم بلندپایه نبوده و در جریان این استعفا قرار نداشته، یا نخواسته بنا به هر دلیلی واقعیت را به نماینده رشت بگوید، شاید هم جعفرزاده نخواسته در رسانه ها استعفای قریب الوقوع جنتی را تایید کند!! و ده ها احتمال دیگر!

هر چه که باشد از ظواهر امر چنین بر می آید که جعفرزاده علی رغم اطلاع برخی از رسانه های بعضاً اصولگرا از استعفای قریب الوقوع وزیر ارشاد، حتی در جریان صحت و سقم این موضوع نبوده چنانچه خود صراحتا می گوید که این موضوع را از یکی از مقامات بلندپایه جویا شده است و البته با گذشت چند روز و تحقق استعفای وزیر ارشاد، مشخص می شود آن مقام بلندپایه هم اطلاعات غلطی به نماینده رشت داده است!! 

هرچند تنها با واکاوی فعل و انفعلات مربوط به استعفای وزیر ارشاد نمی توان به برداشت کاملی از نحوه ارتباط نماینده رشت با دولت دست یافت اما شاید بتوان آن را معیاری برای ترسیم جایگاه جعفرزاده در نظر دولتمردان دانست.

انتهای پیام/

منبع: خزر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه