در حرکتی فرهنگی و با ارزش صورت گرفت؛

جمع آوری زباله های روز عاشورا در خمام + تصاویر

جمعی از همشهریان خمامی در یک اقدام پسندیده در عاشورای حسینی اقدام به پاکسازی خیابان امام خمینی (ره) و مسجدجامع خمام کردند.

جمع آوری زباله های روز عاشورا در خمام + تصاویر

به گزارش ۸دی ، جمعی از همشهریان خمامی در یک اقدام پسندیده در عاشورای حسینی در خیابان امام خمینی (ره) و مسجد جامع بخش خمام حاضر شده و در یک فرهنگ‌سازی مناسب سعی کردند تا سیمای شهری را از برخی آلودگی‌ها پاک کرده و زمینه مشارکت مردم را در نریختن زباله به روی زمین، معابر، گذرگاه‌ها و خیابان‌‌ها فراهم آورند.

به لحاظ حضور همگانی و عمومی مردم در مراسم عزاداری و گستردگی و عظمت این حرکت مردمی و حضور خودجوش همه ی اقشار، باید نکات خاصی مورد توجّه قرار گیرند، تا علاوه بر حفظ خلوص و معنویت مراسم، بر شکوه و ابهت آن نیز افزوده شود. چرا که گاهی در مراسم عزاداری هیأتها و دسته های سوگوار، مسائلی مورد غفلت قرار می گیرند و نتیجتا سوء تعبیرهایی به وجود می آید.

مثل عادت ناخوشایندمان به ریختن زباله که مختص به دهه محرم یا مناسبت های دیگر نیست و در هر مجال دیگری نیز بروز و نمود پیدا می‌کند؛ مثل گردش‌های نوروزی و به شکل ویژه تر، در روز طبیعت؛ عادتی که بسیار برایمان عادی است و به همین دلیل، هر جا بیشتر تردد می‌کنیم، بیشتر نشانه های زشتش را می‌توان دید.

صحنه هایی که مترادف با افزودن زحمت رفتگران و مأموران جمع آوری و دفع زباله است و گاه زدودن آن از چهره شهر به زمان نیاز دارد، چون آمارها حکایت از دو برابر شدن حجم زباله های شهری در این روزها دارد؛ حال آنکه توان شهرداری ها برای گردآوری زباله و زباله روبی از خیابان ها و معابر، محدود و البته ثابت است.

کاش آنانی که پس از مصرف نذورات، ظروف به جا مانده را در خیابان رها می کردند لحظه ای فکر کنند چه کسی باید این ظروف را جمع آوری کند!

22jpg23jpg242526jpg27jpg282929pg3030jpg3233 40

65

انتهای پیام/

منبع: خوبان خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه