همایش ۳ ساله های حسینی در صومعه سرا+ گزارش تصویری

صبح یکشنبه همزمان با پنجم صفر و سالگرد شهادت حضرت رقیه (س) در سال ۶۱ هجری قمری، مراسم سوگواری شهادت این دختر سه ساله امام حسین(ع) با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) در مصلای صومعه سرا برگزار شد.

همایش ۳ ساله های حسینی در صومعه سرا+ گزارش تصویری

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از واران نیوز، امام جمعه شهرستان صومعه سرا در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) گفت:همه امامان و معصومین   دست کریمانه دارند و رفع گرفتاری از مسلمان و غیر مسلمان می کنند  اظهار کرد: اما چهار بزرگوار به دلیل اینکه در زندگیشان  ناامیدی های فراوانی کشیده اند و درد ناامیدی را می دانند باب الحوائج می باشند.

وی با بیان این مطلب تصریح کرد: امام موسی کاظم (ع), حضرت ابوالفضل , شش ماهه امام حسین(ع) و حضرت رقیه (س) چهار بزرگواری می باشند که باب الحوائج هستند.
امام جمعه اذعان داشت: خدا را قسم می دهیم به این باب الحوائج که به ماسربلندی اسلام و مسلمین عالم  را نشان دهد  و رفع گرفتاری ازهمه  مسلمانان نماید.

حجت الاسلام اسماعیل صدیقی  با اشاره به مجالس خانگی که در سطح شهرستان توسط خواهران برگزار می شود اظهار کرد: بسیاری از بلایا که قرار است به مردم رو آورد به بهانه همین مجالس که در شهرستان فراوان است از مردم دور می شود. و رفع می گردد و بسیاری از نعمت های خداوند را به سوی مردم جذب می کند.

وی خاطر نشان کرد: خواهران باید بدانند که در مجالسشان هر مطلبی سرجای خودش زیبنده است و از این مراسم ها باید بهره برداری دینی شود.
امام جمعه با بیان این مطلب تصریح کرد: باید مجلس طوری باشد تا افرادی که در آن شرکت می کنند مطالب دینی بیاموزند و معرفتشان نسبت به خدا,پیغمبر و فرزندان پیغمبر زیاد بشود.
حجت الاسلام صدیقی اذعان داشت: در مجالس اشعار و مداحی هایی که خوانده می شود باید پند آموز باشد  و الا اگر چیزی جز این باشد در آن مجالس کسی معرفت دینی یاد نگیرد ثواب که نمی کند بلکه خسران هم می کند.

وی در ادامه گفت: زنان سکان داران خانه می باشند و باید با مدیریتشان همسران و فرزندان خود را با مهر, عشق و محبت به سر خط بیاورند.
امام جمعه با بیان اینکه در زبان عربی به “منزل” می گویند “مسکن” یعنی محل آرامش, افزود:لذا مادران باید خانه را اینچنین کنند که محل آرامش و آسایش باشد نه اینکه محل جنگ باشد.

حجت الاسلام صدیقی اذعان داشت: زن باید با مهر و محبت همسر و فرزندانش را به دین علاقه مند کند .
وی در ادامه خداوند را به حق رقیه(س) قسم داد که همه فرزندان این خاک و آب را سالم نگاه دارد و به دین خدا و نماز و قرآن علامند نماید.
به گزارش خبرنگار واران نیوز، در مراسم شهادت حضرت رقیه (س)  که با حضور جمعی از بسیجیان خواهر و اقشار مختلف مردم  برگزار شد حاضران با ذکر مداحی و نوحه یاد وخاطره حضرت رقیه (س) را گرامی داشتند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه