سید مجتبی میرحسینی
یادداشت/

انتخابات و عیار اصولگرایی/ دو حجت عقلی و شرعی برای انصراف به نفع لیست اصولگرایان

جانبازی که با ضد انقلاب می آمیزد! و تمام سوابق جانبازیش رابرای جلب آرا به پای چند سیاستمدار برشکسته قربانی می کند! فرداروزی انقلاب را هم به پای منافع خود قربانی خواهد کرد!

انتخابات و عیار اصولگرایی/ دو حجت عقلی و شرعی برای انصراف به نفع لیست اصولگرایان

به گزارش ۸دی، سید مجتبی میرحسینی در یادداشتی نوشت:

مادامی که انسان در کوره حوادث روزگار گرفتار نیاید محال است عیار مسلمانی خود را آشکار نماید، چه بسیارند مدعیان اصولگرایی که دم از تعهد و ولایتمداری می زنند اما یا وارد گود وزن کشی عیار تعهد و ولایتمداری نمی شوند، یا اگر بشوند به سلامت از آن نمی گذرند! میدان انتخابات یکی از همان حوادث سخت روزگار است که عیار اصولگرایی افراد را می سنجد وفاصله حرف تا عمل افراد را برملا می سازد.

جانبازی که با ضد انقلاب می آمیزد! و تمام سوابق جانبازیش رابرای جلب آرا به پای چند سیاستمدار برشکسته قربانی می کند! فرداروزی انقلاب را هم به پای منافع خود قربانی خواهد کرد! نامزدی که با سازو آواز پیوند می خورد! و با ابزار نخ نمایی همچون موسیقی غربی، به خیال خام خود در صدد جذب آرای جوانان بر می آید، فردا هم برای رسیدن به هدف از هر وسیله ای ولو غیر مشروع استفاده می کند! نماینده ای که رای مردم را به بهاء ای می خرد! رای مردم را به بهاءای اندک هم می فروشد!ونهایتا نامزدی که به تعهد خود بر حمایت از لیست اصولگرایان وفادار نمی ماند و صدای اعترض و انتقادش از رسانه های مخالف شندیده می شود باید در عیار اصولگرایی خود تردید نماید!

از مدتها قبل با برگزاری جلسات مکررمباحث متعددی در خصوص چگونگی ارائه لیست انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد. با توجه به حضورحجم وسیعی از نامزدهای اصولگرا در میدان انتخابات و نهایتا با مشورت همه جریانات فعال سیاسی طیف اصولگرا، روش نظر سنجی مورد تایید قرار گرفت. در این روش قرار بر این بود که انتخاب و گزینشی از طرف اعضای شورای ائتلاف صورت نگیرد، بلکه همه نامزدهای این طیف، فعالیت های انتخاباتی خود را انجام دهند، اما درهفته آخر انتخابات، بر اساس نظر سنجی های علمی سه نهاد معتبر، سه نفری که از جریان اصولگرا بیشترین آرا را در نظر سنجی های علمی اتخاذ کردند به مردم معرفی شوند. دقت بفرمایید، انتخابی در کار نیست، تنها این شورا بر اساس رصد مداوم نظر سنجی ها، سه نفر اول را به مردم معرفی می کند. اصل هم بر این بود که همه نامزدهای اصولگرایی که از طرف شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند را هر چند با شاخصه های اصولگرایی کمتر یا بیشتر، اصولگرا بدانیم وکسی را از گردونه اصولگرایی خارج نکنیم.

شاید سازو کار نظرسنجی برای معرفی لیست، روشی کاملا مقبول و بی اشکال نباشد، اما به دلیل حساسیت شرایط و زمان اندک باقی مانده تا انتخابات، در آن مقطع این روش بهترین راه حل برای رسیدن به وحدت جریان انقلابی استان بود. حسن حد اقلی این روش این بود که شورای ائتلاف که متشکل از نمایندگان جریانات سیاسی فعال استان بودند، نقشی در اعمال سلیقه و گزینش افراد نداشتند و حرف آخر را تنها نظر سنجی های میدانی می زد نه اعضای شورای ائتلاف! اعضا شورای ائتلاف، تنها نماینده جریانات سیاسی، برای رصد نظر سنجی ها بودند. البته سازو کارهای دیگری هم پیشنهاد می شد که اکثرا در دوره های گذشته مورد آزمون قرار گرفته بود و هیچکدام نتیجه بخش نبوده است.لذا با فراخوان همه نامزدهای اصولگرا این روش مطرح و اکثر نامزدهای این جریان به رغم انتقاداتی که به این روش داشتند، پذیرفتند به این روش وفا دار بمانند و در صورت انتخاب سه نفر از اصولگرایانی که بیشترین رای را بر اساس نظر سنجی های سه ارگان معتبر دارند، دیگرنامزدهای اصولگرا به حمایت از آن سه نفر میدان رقابت را واگذارند و از لیست ائتلاف حمایت کنند.اما چه اتفاقی افتاده که اکنون همان افراد که قرار بود از لیست حمایت کنند، به لیست  حمله میکنند و اعضای شورای ائتلاف را متهم به نظر سازی و اجرای نمایش می نمایند؟ آیا در صحنه آرایی جریان مقابل که به مدد رسانه های فارسی زبان شکل گرفته و برای استحاله تدریجی و در نهایت اضمحلال نظام تلاش میکنند شک و شبهه ای وجود دارد؟!آیا سخنان مکررمقام معظم رهبری و و گوشزد کردن خطر تسلط جریان غرب گرا در مجلس تاکیدی بر اهمیت وحدت جریانهای ارزشی نیست؟!آیا اعتراض به لیست ائتلاف و متهم کردن آنان به اصولگرایان شعاری، خشنودی دشمنان  اصولگرایان را به دنبال نداشته است!؟ به نظر دوستان، اگر آقایان جلیلی یا ولایتی به نصیحت زعمای اصولگرایان گوش می دادند و همچون حداد عادل به نفع جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری کنار می رفتند، اکنون وضعیت، بهتر از شرایط فعلی نبود!؟ هر چند اگر، قالی باف را اصولگرای صد درصد ندانیم! اما هیچ ذهن سلیمی روحانی را بر ولایتی یا قالب باف هرچند با عیار کمتر اصولگرایی ترجیح نمیدهد.

 وقتی مقبولیت ملاک باشد حتی امام معصوم که مشروعیتش را از خداوند میگیرد۲۵ سال خانه نشین می شودو صحنه حکومت را رها می کند! درحالیکه امام، مشروعیت داشتند و می توانستند با توسل به زور حق خود و حاکمیت اسلامی را پس بگیرند؛ اما چنین کاری نکردند؛ زیرا فرض آموزه های اسلامی علاوه بر مشروعیت بر مقبولیت مردمی هم هست. لذا علاوه بر آرمانگرایی، بُعد دیگری در احکام اسلامی وجود دارد و آن واقعیت محوری است. بحثی که ذیل آن، شرایط زمانی و مکانی اهمیت می یابد.

 اکنون آیا آقایان خود را از امام معصوم هم اصولگرا تر و لایق تر می دانند؟هر چند نگارنده بسیاری ازهمین نامزدهای معترض به لیست ائتلاف را متعهد، متخصص و حتی دارای یک گفتمان مستقل و صاحب سبک در حوزه اجرا و نظر می دانم و اندک تردیدی بر اصولگرا بودن آنان نداریم. اما حرف بر سر این است که بین اصلح غیر مقبول با صالح مقبول چه باید کرد؟آیا نباید نظر سنجی ها و واقعیت های میدانی را در نظر گرفت؟ البته قطعا این حرف درستی است که اگر فرصت بیشتری بود باید برای اصلح غیر مقبول تلاش نمود تا مورد اقبال مردم قرار گیرد اما قطعا در زمان باقی مانده این کار عملی نبود. آیا از نظر دوستانی که خود را اصولگرایان اعتقادی می نامند، شوریدن علیه لیست و مخالفت خوانی  و ایجاد پراکندگی آرا، گزینه های اصلاح طلب را از صندوق آرا بیرون نمی آورد؟ آیا باید منفعت شخصی یا گروهی را بر منفعت جبهه انقلاب ترجیح داد؟ البته استفاده از ادبیات و تعابیر تندی همچون نظر سازی کردن- اجرای نمایش- اصولگرایان شعاری، عضو فراکسیون کر ولال ها، هرچند دور از انتظار بود و تنها می توان بیان این نوع گفتار را از سر فشاری که از دوسوی ماجرا، یکی برای کنار گیری و دیگری برای ماندن در صحنه انتخابات بر ایشان تحمیل میشوددانست.اما در هر صورت همین اندازه هم از فردی که به پختگی سیاسی و تعهد اصولگرایانه وی هیچ تردیدی نیست قابل قبول نبود. در هر صورت فردای انتخابات همه چیز تمام است! تنها نتیجه انتخابات می ماند و ظرفیت هایی که هر کدام به دلایلی بر سر وحدت جبهه انقلاب به اجماع نرسید و هدر رفت! دیگر مقصر دانستن طرف مقابل کاری از پیش نمی برد. چه بهتر که نامزدهای اصولگرا در فرصت باقی مانده با کناره گیری و حمایت از لیست ائتلاف، این بار خود را هزینه انقلاب کنند تا فردا روزی انقلاب هزینه نااهلان نشود! با توجه به مباحث فوق حجت عقلی حکم میکند به لیست ائتلاف رای دهیم اما برای داشتن حجت شرعی یکبار دیگر سخنان مقام معظم رهبری را در این خصوص مرور میکنیم:

 «به‌نظر بنده این جور می‌رسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم، خود بنده هم وقتی این فهرست‌ها را می‌آورند که بیایم رأی بدهم، بعضی از آدم‌های این فهرست‌ها را نمی‌شناسم، اما اعتماد می‌کنم به آن کسانی که اینها را معرفی کرده‌اند و نگاه می‌کنم ببینم آن کسانی که این فهرست را معرفی کرده‌اند چه‌کسانی هستند؛ اگر دیدم اینها آدمهای متدین و مؤمن و انقلابی‌ای هستند، به حرفشان اعتماد می‌کنم و به فهرست آنها رأی می‌دهم؛ اگر دیدم نه، کسانی که این فهرست را داده‌اند کسانی هستند که به مسائل انقلاب، به مسائل دین، به مسائل استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی‌دهند، دلشان دنبال حرف آمریکا و غیرآمریکا است، به حرفشان اعتماد نمی‌کنم…» حتی با وجود آن که «ممکن است سعی ما به نتیجه نرسد و غلط انتخاب کنیم، عیبی ندارد؛ خدای متعال از ما قبول خواهد کرد، چون کار خودمان را کرده‌ایم، تلاش خودمان را کرده‌ایم»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
موسی پور
واقعا از اقای نامدار انتظار نبود. به نظر من ایشان در محاصره برخی افراد چنیین سخنانی گفتند اگر ایشان همچون سردار علیزاده ایثار کند و به نفع لیست اصولگرایان کناره گیری نماید شک نکنید چهار سال بعد قطعا مورد اقبال بیشتر مردم و اصولگرایان قرار خواهد گرفت.
رجبی
کاش آقایان نامدار، کربلایی ، حسن خواه و عباسی که خود را اصولگرا میدانند ، یک بار مقاله این برادر دلسوزمان را میخواندند.
سمیه رازقی
بیگانه اگر میشکند حرفی نیست، من در عجبم دوست چرا میشکند. دوستان کمی از خود گذشتگی داشته باشند مانند سردارعلیزاده
ناشناس
مقام معظم رهبری فرمودند به لیست افراد متعهد اعتماد کنید از این جهت باید به لیست ادتلاف اصولگرایان رای بدهیم
فتحی
ممنون از آقای میرحسینی .
طاهره نجفی
پیامبر (ص) و امامان معصوم با آن علم عظیمی که داشتند بازهم در مواقع حساس و مهم سیاسی ، از مشورت گرفتن با دوستان و اصحاب غفلت نمیکردند و از نظرات آنها کمک میگرفتند و بعد تصمیم خود را عملیاتی مینمودند ، و جای تعجب است که چرا اقلیت اصولگرا بر تصمیمات اکثریت اصولگرا احترام نمیگذارد و به نظر عقلا و بزرگان اصولگرای استان تمکین نمیکنند؟ نمیدانم تجربه ی شکست در عرصه ی انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی میخواهد برای ما درس عبرت شود؟
ناشناس
در صورت که شناخت ممکن نباشد باید به لیست رای بدیم حرف آقا رو درست و کامل انتقال بديم
جعفری
من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد! به نظر من عامل این حرکت ناجوانمردانه تک روی های جناب کربلایی ایست. ایشان در طول این سالها هرگز اجازه نداده وحدت در میان نیروهای اصولگرا شکل بگیرد! و همیشه منافع خود و حزب مطبوعش را بر منافع نظام و کشور ترجیح داده است
شهروند
من فکر می‌کنم باید عبارت کاندیدای اصلح را از این به بعد با احتیاط به کار برد. تئوری سیاسی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما می‌گوید بهتر آن است که از لیست اصلح سخن بگوییم
حقانی
کربلایی یک انسان قدرت طلبه بهتره دست ازسر این استان برداره ،توی این سالها همیشه انع اتحاداصولگرایان شده
رشتی در پاسخ به حقانی
درست صحبت کنید. با اطلاعات ناقص دارید اظهار نظر می کنید که اصلا پسندیده نیست.
علیرضا
به نظرم آقایان نامدار و حسن خواه به طناب پوسیده حسن کربلایی اعتماد نموده اند فارغ از اینکه این طناب پوسیده همان کاری را خواهد نمود که دوره ی قبل با آقای جلوه نمود. جناب کربلایی در هر دوره چند نفر اصولگرا را قربانی خواسته های غیر منطقی و غیرعقلانی خود میکند.
نیکخو
این چند نفر(کربلایی،حسن خواه،نامدار،عباسی) بااین اقدامشان ، بیشترین خدمت را به جبهه ی اصلاحات نمودند. افرادی مانند غ. ج یقینا الان خیلی خوشحال هستند .
وحید رحمانی
من با نطر علیرصا موافقم. اگر تاریخ انتخابات چند دوره گدشته را بررسی کنیم میبینیم آقای کربلایی هر بار تعدادی از نامزدهای ا صولگرا را قربانی مطامع شخصی و گروهی خود کرد و همواره سازه مخالف زده است. البته اقای کربلایی انسان مبارز و انقلابی است اما تحلیل و بصیرت کافی ندارد.
دانشجوی دکتری در پاسخ به نویسنده/1
سلام و عرض ادب مایلم پاسخ نویسنده ی محترم مقاله را مختصراً بدهم: اولاً که حضرت آقا نگفتند که حتماً و تنها به لیست رای بدهید. ایشان در همین جمله ای هم که نقل کردید. مثلاً ابتدای آن که فرمودند : «به‌نظر بنده این جور می‌رسد که چون یکایک افراد را ممکن است نشناسیم» گفته اند که اگر بناست به لیست ها رای بدهیم و کسی از آن لیست ها باشد که نشناسیم می توانیم به ارائه دهنده ی لیست اعتماد کنیم. اما در همین دیدار اخیر خود با مردم نجف آباد فرمودند: (عیناً از سایت حضرت آقا نقل می کنم): «انتخاب که میخواهید بکنید، بشناسید و انتخاب کنید؛ بشناسید. به دینشان، به تعهّدشان، به وفاداری‌شان به انقلاب، به ایستادگی‌شان در راه انقلاب، به عزم و اراده‌شان، به شجاعتشان و به مرعوب نشدنشان خاطرجمع بشوید، [آن‌وقت‌] رأی بدهید؛ چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی، چه در انتخابات مجلس خبرگان؛ فرقی نمیکند، هر دو مهم است، که من قبلاً درباره‌ی اهمّیّت هر دو صحبت کرده‌ام. آنجایی هم که نمی‌شناسید، نگویید من نمی‌شناسم پس رأی نمیدهم؛ نه، بروید سراغ کسانی که به دین آنها، به تعهّد آنها و به بصیرت آنها اطمینان دارید، از آنها سؤال کنید؛ این راه علاج است. » دقت کنید این یعنی این که در درجه ی اول باید اصلح را شناخت. اگر شناختید به او رای بدهید. و اگر نه می توانید بروید سراغ افراد با بصیرت و از نظرات و لیست های آن ها تبعیت کنید. پس خواهشاً از نظرات حضرت آقا سواستفاده نکنیم. انتخاب اصلح و امراجعه به لیست ارائه شده توسط معتمدین با هم منافاتی ندارد.
دانشجوی دکتری در پاسخ به نویسنده/2
اما در مورد دکتر نامدار: مگر ایشان قبل از اعلام لیست ها در مصاحبه با «گیلان تایمز» خود نگفته بود که: «من از لیست هیچکسی تبعیت نمیکنم چون من تعیین کننده که نیستم هر جریانی که با فکر من موافقست با نوع نگاه من به حوزه سیاست موافقست با نوع برداشت های من از حوزه سیاست موافقست دوست داشته باشد منو توی لیستش میگذارد ، اگر نگذاشت یعنی اینکه یا بهتر از من گیر آورده یا اینکه با مرام من موافق نیست، اگرهم گذاشت در لیستش دلیل بر این نیست که من با مرامشون موافقم لزوما هیچ دلیلی به این منطق نیست ممکنه من با بعضی از مواضعشون موافق باشم و با بعضی از مواضعشان سازگاری نداشته باشم حق من نیست که خودم را در کدام لیست بگذارم من فکر نکنم هیچ داوطلبی اینجوری در لیست قرار بگیرد، حق آنی است که من را انتخاب میکند برای لیست ، شما اگر یه آدم دارای مرام در سیاست هستیددر مرامتان باشید حالا ممکنه بعضی از گروه ها و جریانها با بخشی از مرام شما و مواضع شما همخوانی داشته باشند خوششان بیاید و شما را بگذارند تو لیست این حقشانه میتوانند این کاررا بکنند، من هیچ مخالفتی نمیکنم که چرا منو گذاشتند در لیست ، و اگرهم نگذاشت حق خودشونه دوست دارند نگذارند من که نمیتوانم به دیگری بگویم چرا منو نگذاشتی....» این یعنی این که دکتر از ابتدا به این قضیه اذعان کرده بود. من به شخصه خودم چنین موارد مشابهی را قبل از اعلام لیست از ایشان شنیدم. ایشان از همان ابتدا قولی برای کناره گیری در صورت اعلام هر گونه لیست نداده بودند... حالا و با این شرایط به چه حقی ایشان باید به انصراف اجبار و به عدم پایبندی به لیست متهم بشوند؟!
علیرضا در پاسخ به دانشجوی دکتری در پاسخ به نویسنده/2
سلام بر دوست عزیز ضمن احترام به نظرات شما و برادر بزرگوار جناب دکتر نامدار سوال حقیر این است حتی اگر فرض شما درباره اعلام قبلی دکتر نامدار در رابطه با عدم کناره گیری را بپذیریم، هجمه و حمله و دادن نسبت های تند (که گاها متاسفانه از دائره منطق خارج شده و شکل توهین به خود می گیرد مثل بحث کر و لال ها و... ) را چگونه باید توجیه نمود. اگر ایشان برایشان قرار گرفتن و یا نگرفتن در لیست مهم نبود این توهین ها و برچسب ها و تخریب برای چیست؟ من از ایشان به هیچ وجه انتظار چنین عکس العملی را نداشتم. آیا ندیدید جریان اصلاح طلب در استان که کاملا در حال رکود بود برای این نوع صحبتها چه جشن و پایکوبی به راه انداخت؟!!!! ایشان با این کار در حالیکه به منافع جریان اصولگرایی ضربه وارد نمود حتی خود نیز بهره ای نبرد و موجب دلخوری بسیاری از مردمی شد که حتی با وجود قرار نگرفتن ایشان در لیست می خواستند به وی رای بدهند. با تشکر
دانشجوی دکتری در پاسخ به نویسنده/3
ممنون از سایت 8 دی بابت درج نظر مخالف خود. به امید وحدت تمام بچه های بسیجی... التماس دعا
علیرضا
سلام بر دوست عزیز(دانشجوی دکتری) ضمن احترام به نظرات شما و برادر بزرگوار جناب دکتر نامدار سوال حقیر این است حتی اگر فرض شما درباره اعلام قبلی دکتر نامدار در رابطه با عدم کناره گیری را بپذیریم، هجمه و حمله و دادن نسبت های تند (که گاها متاسفانه از دائره منطق خارج شده و شکل توهین به خود می گیرد مثل بحث کر و لال ها و... ) را چگونه باید توجیه نمود. اگر ایشان برایشان قرار گرفتن و یا نگرفتن در لیست مهم نبود این توهین ها و برچسب ها و تخریب برای چیست؟ من از ایشان به هیچ وجه انتظار چنین عکس العملی را نداشتم. آیا ندیدید جریان اصلاح طلب در استان که کاملا در حال رکود بود برای این نوع صحبتها چه جشن و پایکوبی به راه انداخت؟!!!! ایشان با این کار در حالیکه به منافع جریان اصولگرایی ضربه وارد نمود حتی خود نیز بهره ای نبرد و موجب دلخوری بسیاری از مردمی شد که حتی با وجود قرار نگرفتن ایشان در لیست می خواستند به وی رای بدهند. با تشکر
میرزا
واقعا از دوستان اصول گرا باید پرسید متوجۀ داستان آقای نامدار و لیست اصول گرایی نشدید یا میل ندارید متوجه شوید؟! مسئلۀ آقای نامدار اصلا بودن یا نبودن در لیست نیست چون بارها اعلام کرده است که لیست برای هیچ کس حجت عقلی و شرعی نیست حتی اگر من هم در لیست باشم. مسئلۀ ایشان این است که با انتخاب دو نفر در این لیست که بیشترین تخلفات انتخاباتی و خرید آرای مردم را دارند اصول گرایی و اصول گرایان تحقیر شدند.
رضاپور
آقای دانشجوی محترم دکتری! آقای نامدار در مصاحبه ای با یکی از سایت ها می فرماید اختلافات و تفرقه از زمانی اعاز خواهد شد که تفسیر شروع شود بعد داستان بنی اسرائیل را مثال میزنند که مردم برای اینکه نخواهند فرمان الهی را اجرا کنند شروع کردند به بهانه آوردن و تفسیر کردن که چاق باشد یا لاغر؟زرد باشد یا سیاه؟ دقیقا همین اتفاق برای خود دکتر و طرفدارانش افتاد. ایشان ادعا می کند رهبری فرمودند به لیست رای بدید اما نگفتند به کدام لیست؟ در حالی که رهبری فرمودند به لیست نیروهای معتقد و مومن رای بدین! همه رهبران اصولگرا که کسی در مورد وفاداریشون به نطام شک ندارد امسال تاکید کردند که برای وحدت نیروهای انقلابی به لیست اصولگرایان رای بدهید پس رای به لیست الویت داشت حالا دوستان به چگونگی ارائه لیست ان قلت داشتند بحث دیگری است،
دانشجوی دکتری/4
سلام. من با دوستانی که گفتند دکتر نامدار تند رفت موافقم! من در ستاد ایشان بودم و به ایشان هم رای دادم. اما ایشان هم کمی تند رفت. البته موضوع بیش از تند شدن دکتر بر می گردد به شیطنت و فتنه گری طرف مقابل که آمد و حرف های داخل ستاد را به شکل کاریکاتوری برجسته کرد ... منظور از کرو لال ها اصول گراها نبود به نظرم...بلکه همان حرفی بود که دکتر از روز اول زده بود. گفته بود که نمایندگان فعلی را در تراز این نظام نمی بینم... منظورش عملکرد ضعیف بود. منظورش نبود تخصص کافی بود و ... البته این برداشت من است. اما جناب علیرضا! حق بدهید به کسی که دو شب است زیر هجمه و فشار است تا کمی تند شود! کسی که به صورت مداوم زیر هجمه ی کناره گیری است ... زیر انواع تماس و پیغام و هجمه کمرش خم بشود. من هم موافقم با حرفتان...کاش دکتر دادها و حرف هایش را بیشتر می گذاشت برای بعد از انتخابات. اما تا جایی که او را می شناسم او زبان تندی دارد اما به ناحق سخن نمی گوید! در مورد لیست هم عرض کردم که دکتر زیر منطق لیست واحد نرفت. حال مگر غیر از این است که موتلفه و برخی محلات خود به انتشار لیستی پرداختند که دکتر هم در آن ها بود؟ باز هم تکرار می کنم که از حرف های آقا کمی سو استفاده یا حداقل سوبرداشت شد. منظور آقا این بود که بعد از رای به کسانی که می شناسیم می توانیم برای سایر گزینه ها به لیست های افراد مومن رای دهیم. نگفت؟ نگفت بشناسید و رای بدهید و هر جا تردید داشت به افراد بصیر و ...(یعنی همان رائه دهنده های اسامی و لیست) رجوع کنید؟ من از عصبانیت دکتر و برخی تعابیر شاید گله مند باشم اما از بداخلاقی ها هم ناراحتم. اما... صلاح را فعلاً در سکوت می بینم! نباید وحدتمان خدشه دار شود. همیشه به دوستان بسیجی می گویم که آخرش شما برای این انقلاب می مانید پس با هم باشید!
رسولی
من با نظر نویسنده محترم و دلسوز مقاله موافقم خداوکیلی اگر نامدار مطهری حسن خواه به نفع لیست ائتلاف کنار میرفتند الان ما حد اقل دونماینده اصولگرا در رشت را روانه مجلس نمیکردیم؟؟؟الان باید خوف این رو داشته باشیم که نکنه حسنی اصلاح طلب در دور دوم رای بیاره! خدائیش هم خطرناکه چون تامینی و طرفداران جعفرزاده قطعا به حمایت از حسنی به صحنه خواهند آمد.
محمد
سلام در جوابیه جناب میرزا :خود اقای نام دار یکی از دلایلشون ک از لیست خط خوردن بعضی بد قولی ها و سنگ اندازی های ایشون بر سر راه عزا داران حسینی در زمن اربعینبود ایشون هم معصوم نبودند ک بخواهند اینگونه موضع گیری کنند در ضمن بین در صورت درست بودن ادعا شما بین بد و بدتر بهتر است بدتر انتخاب شود
ناشناس در پاسخ به محمد
سنگ اندازی های ایشون بر سر راه عزا داران حسینی؟!؟!؟!؟!؟!؟ این حرفا چیه برادر؟ زشته واقعا!!
زهرا محمدی
دوستان چرا متوجه نیستند! این که به لیست رای بدیم یک تئوری درستی است که جناح اصلاح طلب سالهاست داره ازش استفاده میکنه! و نتیجه اش این میشود که در تهران حتی یک اصولگرا رای نمی آورد! حالا اگر در رشت همه از جمله همین آقای نامدار از لیست حمایت میکرد الان حد اقل دو اصولگرا به عنوان نماینده رشت در مجلس داشتیم. حالا آقای نامداری هی بحث بکند که مثلا من اصولگرا تر از کوچکی نژاد یا عظمتی هستم! الان حد اقل سه دوره هست که داریم همین بحث ها رو از آقای کربلایی و دوستانشون می شنویم. متاسفانه درس هم نمیگیریم.
ناشناس در پاسخ به زهرا محمدی
خواهر گرامی ما مثل بعضی از اصلاح طلبا و بعضی از اصولگراها!!! نیستیم که چشممون رو به واقعیت ببندیم و چشم بسته به لیستی رای بدیم که مطمئنیم اعضای آن اصلح نیست. برای ما هدف وسیله رو توجیه نمیکنه. رای دادن به چنین لیستی قطعاَ برخلاف توصیه های مقام معظم رهبری است. خواهشا به جای محکوم کردن ما، زد و بندهای آقایون ائتلاف و سیاسی بازی های آنها را محکوم کنید. آنها اصولگرایی را به مسخره گرفتند... اونها نمی تونستن، تاکید میکنم نمی تونستن آقایون ائتلاف را وادار به عقب نشینی کنند (حداقل در مورد دو تا از آنها مطمئنم که غیرممکن بود کنار بکشند)... من با تمام نادانی خودم از دو هفته قبل از انتخابات می دانستم اعضای لیست چه کسانی خواهند بود...کاملا مشخص بود که بازی در آورده اند... (برای اطلاعات بیشتر به سخنرانی های آقایان عباسی و نامدار رجوع کنید)
ناشناس در پاسخ به
احسنت
زهرا محمدی
آقای ناشناس محترم! همین اجتهادهای شخصی امثال شما باعث تفرقه و تشتت آرای جریان ارزشی و انقلابی استان و کشورمیشه! همین کاندیدای اصلحی که امثال شما بهش رای دادین که با سخنرانی تندش علیه ائتلاف و معتمدین و نمایندگان اصولگرای استان تا حدودی در اصلح بودنش تشکیک ایجاد کرد. کسی که با پافشاری اصرار داره که من از دیگران صالحترم آیا به نظر شما اصلحه؟کسی که موقعیت و خطر دشمن رو احساس نمیکنه و با کنار نرفتن باعث میشه یکی مثل حسنی وارد گود انتخابات بشه!آیا اصلحه؟همین آقای عباسی بعد از پایان انتخابات و مرگ سهراب اطلاعیه داد که من اشتباه کردم که کنار نرفتم.من اطلاع دارم که نتایج نظرسنجی رو به آقای نامدار نشان دادند و گفتند شما رای کافی برای انتخاب شدن نداری و ماندنت در صحنه باعث میشه جعفر زاده یکسره به مجلس بره و آرای اصولگرایان هم پخش بشه و دقیقا همین اتفاق افتاد. آیا ایشون منفعت جبهه انقلاب رو بر منفعت خودش ترجیح داد؟؟
دکتر احمدزاده
خیلی خیلی عذر میخواما ولی جناب دکتر نامدار درسته که یه شخصیته علمی محسوب میشه و به اصطلاح دکترای علوم سیاسی دارن و تدریس میفرمایند و با وجود اینکه همه ی اینا قابل احترام و قابل توجه هستند اما متاسفانه باید اذعان کنم ایشون یه غرور کاذبی دارند که معمولا در لابه لای صحبتهاشون مشهوده. اینکه میگویند اصولگرایان اگر احساس کنند تفکرات بنده با خواسته های آنان هماهنگ است و همخوانی دارد پس بنابراین خودشون همینطوری منو توی لیست قرار بدن! این صحبتها یه خورده شبیه جنس صحبتهای محموداحمدی نژاده که اصلا به لیست و میست و حزب و ... هیچ اعتقادی نداشت و.... جناب نامدار فکر کرده اند که کسانی مانند:حاج آقا حسینی اشکوری، حاج آقاعلیزاده و دیگر عزیزانی که همگی از چهره های بزرگ و سرشناس اصولگرای استان میباشند و در مجمع اصولگرایان گیلان در حال برنامه ریزی و سازماندهی و جریان سازی هستند، دارند آنجا دور هم منچ بازی میکنند؟! تا جایی که بنده خبر دارم مجمع اصولگرایان استان حداقل حدود 6 ماه است که دارد بر روی کاندیداهای اصولگرای استان گیلان و به خصوص شهر رشت، به صورت شبانه ریزی کار مشورتی و برنامه ریزی های فشرده و علمی انجام میده که نظرسنجی های علمی قبل از انتخابات تنها یکی از این موارد کاری این مجمع میباشد، که البته نتیجه آن همه زحمات این عزیزان آین شد که فعلا حداقل 10 نفر از 13 نماینده ی منتخب استان گیلان از لیست اصولگرایان هستند و این مرهون زحمات شبانه روزیه مجمع اصولگرایان استان میباشد که متاسفانه جناب نامدار همه ی اینها را نادیده گرفته و به جای تعامل با این عزیزان و همکاری با آنها در زمینه انتخابات، شمشیر را از رو بسته و نظر خود را به تنهایی از نظرات همه ی بزرگان اصولگرای استان و به خصوص مجمع اصولگرایان استان بالاتر میداند و باعث ریزش آرای لیست اصولگرایان در رشت میشود. گویا ایشون عقل کل هستند و بقیه بیسواد و بیکار! به نظرم جناب نامدار در کنار تدریس علوم سیاسی یه چند واحد اخلاق اسلامی با گرایش تواضع و خویشتنداری نزد اساتید اخلاق دانشگاه تهران پاس کنند بد نیست!
سید سجاد
جهت اطلاع همه ی عزیزان نظرسنجی با اعلام نهایی خیلی فرق داشت.در نظرسنجی کوچکی نژاد نامدار آقازاده بود.چه شد که عظمتی وارد شد و نامدار خارج شد؟؟جریان باندبازی بود دوستان
محسنی
آقای سید سجاد؟ این نظرسنجی رو از کجا بیرون آوردی؟! همه نظر سنجی های رسمی هان بود که در واقعیت اتفاق افتاد
در حاشیه