نقش سازنده منتقدان هنری در ارائه آثار مطلوب

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه در عرصه هنر نیازمند نگاه فرهنگی پویا و اثرگذار برای دست یافتن به نتایج مطلوب در آینده هستیم، گفت: منتقدان هنری نقش سازنده‌ای در ارائه آثار مطلوب دارند.

نقش سازنده منتقدان هنری در ارائه آثار مطلوب

به گزارش ۸دی، کیومرث دولتی با بیان اینکه در عرصه هنر نیازمند نگاه فرهنگی پویا و اثرگذار برای دست یافتن به نتایج مطلوب در آینده هستیم، اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره موضوع اقتصاد مقاومتی تکیه بر داشته‌های داخلی را مورد تأکید قرار دادند.

وی افزود: در موضوع هنر نیز مانند عنوان اقتصاد مقاومتی باید در داشته‌ها و توانمندی‌های هنرمندان داخلی تکیه و از کپی‌برداری دیگران خودداری کرد.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با اشاره به سخنانی از سردار نقدی در زمینه دستاوردهای موشکی ایران، تصریح کرد: سردار نقدی در جلسه‌ای اعلام کرد که با اتکا به جوانان خودمان‌ توانستیم به دستاوردهای پیشرفته موشکی دست یابیم و در هر موضوعی باید به جوانان خودمان اتکا کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه هنر نیز این دیدگاه صادق است، تصریح کرد: هنرمندان باید براساس پیشینه پرافتخار فرهنگی، مذهبی، هنری و … داخلی به تولیدات خود بپردازند.

دولتی بها دادن به هنرمندان ارزشی را موجب گسترش فرهنگ دینی اسلامی و مقابله با تحرکات غیراخلاقی دشمنان از طریق ماهواره دانست و یادآور شد: تشکیل اتاق فکر در زمینه موضوعات هنری امری مهم است.

وی متذکر شد: تشکیل اتاق فکر متشکل از دلسوزان و متولیان عرصه فرهنگ و هنر در تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه‌های هنری ارزشی و مخاطب‌پسند نقش موثری ایفا می‌کند.

مسئول بسیج هنرمندان گیلان با تأکید بر نقش سازنده منتقدان هنری در ارائه آثار مطلوب خاطرنشان کرد: یکی از نقاط ضعف فعلی عرصه هنر وجود اندک منتقدان سازنده است.

وی با اشاره به اینکه باید به تربیت منتقدان توانمند و آشنا به اصول ورود کرد، یادآور شد: باید از انتقادهای سازنده آنها در تولید آثار کیفی‌تر بهره گرفت.

به گفته دولتی، اگر در کار فرهنگی و هنری همگرایی وجود داشته‌باشد می‌توان به نقطه قوت دست یافت.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه