راهکارهایی برای حل معضلات زیست محیطی رودخانه‌های گیلان انجام می‌شود

نماینده مردم رشت در مجلس شوای اسلامی گفت: برای حل معضلات و مسائل زیست محیطی رودخانه‌های استان گیلان برنامه‌هایی در دست اجرا است.

راهکارهایی برای حل معضلات زیست محیطی رودخانه‌های گیلان انجام می‌شود

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد درباره معضل رودخانه‌های شهر رشت اظهار داشت: در معضل رودخانه‌های استان گیلان دو بحث وجود دارد، یکی از بحث‌ها مربوط به ایجاد یک سد در بالای بستر ۲ رودخانه است که بسیاری از کارهای آن انجام گرفت اما در مورد مسائل زیست محیطی با مشکلاتی مواجه است.

وی با بیان اینکه این سد در منطقه بهدان قرار دارد و توانایی ذخیره ۱۵ میلیون متر مکعب آب را دارد و به‌صورت مداوم آب رودخانه‌ها را تأمین می‌کند، افزود: این رودخانه از لحاظ کشاورزی، زیست محیطی و اقتصادی اهمیت فراوانی دارد و درخواست کرده‌ایم که این سد در ردیف بودجه‌ای قرار بگیرد و کار عملیاتی آن آغاز شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شوای اسلامی بیان کرد: این سد باعث آبیاری زمین‌های بالا دستی شهرستان رشت می‌شود و از لحاظ گردشگری نیز می‌تواند برای استان حائز اهمیت باشد.

کوچکی‌نژاد در مورد بودجه اختصاصی اظهار کرد: بحث دوم بازسازی دو رودخانه آلوده استان گیلان است که در سفر رئیس جمهور به گیلان ۵۰ میلیارد تومان بودجه برای احیاء این رودخانه‌ها از طریق شهرداری‌ها اختصاص یافت که هنوز این پول ابلاغ نشد و پس از یک سال از سفر رئیس جمهور به گیلان هنوز مصوبات وی به ما نمایندگان نیز ابلاغ نشد.

وی درباره آینده این پروژه بیان کرد: با توجه به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان، ایجاد سد و کمک به شهرداری و اداره آب و فاضلاب این رودخانه‌ها از لحاظ کم آبی نجات پیدا می‌کنند و  با توجه به جمع‌آوری فاضلاب می‌توان در کاهش آلودگی‌های ورودی به رودخانه نقش مؤثری ایفا کرد.

نماینده مردم رشت درباره رکود امر ساخت‌وساز در رشت گفت: دو بحث در امر ساخت‌وسازها وجود دارد که یکی از آن‌ها رکود اقتصادی است که اقتصاد کشور را به طور کلی فرا گرفت.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در اقتصاد گیلان یک مسئله افزون بر مسائل اقتصادی وجود دارد و آن جلوگیری از ساخت‌وساز زمین‌های نسقی است، افزود: یکی از مشکلات زمین‌های نسقی، تعلق نگرفتن انشعابات به این گونه زمین‌ها است که این امر منجر به توقف ساخت‌وساز در استان گیلان شد.

وی خاطر نشان کرد: تأکید بر این بود که اگر این ساختمان‌ها ساخته می‌شوند به اینگونه ساختمان‌ها انشعاب داده شود تا مقداری بازار مسکن رونق پیدا کند و شاید به جهت انتخابات آقایان کمی فشار می‌آورند تا در آستانه انتخابات این اتفاقات به نام کسی در شهر تمام شود که با این نوع نگاه‌ها نقش زیادی در امر زمین‌های نسقی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه