برگزاری نمایشگاه‌های شمال کشور در مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی

رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان از پروژه در حال ساخت مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی بازدید و فرآیند اجرا و پیشرفت پروژه را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

برگزاری نمایشگاه‌های شمال کشور در مرکز همایش‌های منطقه آزاد انزلی

به گزارش ۸دی، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: نمایشگاه‌های شمال کشور از سال آینده در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیر عامل این سازمان از پروژه در حال ساخت مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین المللی منطقه آزاد انزلی بازدید و فرآیند اجرا و پیشرفت پروژه را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.

مدیرعامل سازمان در این بازدید با اعلام اتمام احداث این مجموعه تا پایان امسال و میزبانی این مرکز از نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی از سال آینده خاطر نشان کرد: این مرکز با هدف توسعه صادرات غیر نفتی و دستیابی به بازارهای هدف از طریق منطقه آزاد انزلی، معرفی کالاها، خدمات و توان علمی، صنعتی، تکنولوژیک واحدهای تولیدی وخدماتی کشور و منطقه تمهید وتسهیل شرایط ایجاد خودکفایی فنی و اقتصادی در واحدهای صنعتی وتولیدی کشور و منطقه در حال احداث است.

مسرور ضمن تأکید بر تسریع در ساخت این مجموعه زیرساختی، بیان کرد: این مجموعه مدرن با استانداردهای بین ‌‌المللی می‌تواند در جذب گردشگران، بازرگانان وسرمایه‌گذاران خارجی نقش مهمی داشته ‌باشد و منطقه آزاد انزلی را به پایلوت نمایشگاهی در شمال کشور تبدیل کند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزادانزلی با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان به‌منظور مهیا کردن شرایط مناسب جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و توسعه اقتصادی، صنعتی وگردشگری منطقه آزاد انزلی، تصریح کرد: سازمان با هدف  برطرف کردن کمبودهای استان گیلان به مرکز نمایشگاهی بین المللی با توجه به موقعیت راهبردی آن در ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، نزدیکی به مراکز پرجمعیت کشور، مزایا و معافیت‌های قانونی این منطقه، اقدام به ساخت این مجموعه نمایشگاهی کرد.

وی بیان کرد: ایجاد بستر مناسب جهت حضور مستمر واحدهای تولیدی و خدماتی در صحنه‌های تجارت و بازرگانی منطقه‌ای و جهانی و جذب توریسم و معرفی جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی این منطقه از دیگر اهداف احداث این مجموعه است.

مسرور افزود: فراهم کردن امکان ایجاد رقابت سالم و سازنده بین شرکت‌ها و مؤسسات تولید کننده و مصرف کننده، ایجاد محیطی مساعد برای انجام مذاکرات سودمند فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی، امکان معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مزیت‌های منطقه در دوران برگزاری هر نمایشگاه و همایش، به‌وجود آمدن امکانات لازم برای انجام مبادلات و عقد قراردادها برای خرید و فروش محصولات تولیدی از جمله مهم‌ترین دستاوردهای احداث مجتمع‌های نمایشگاهی در این منطقه است.

گفتنی است پروژه مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های منطقه از اواخر سال قبل آغاز شد و تاکنون بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه