بوی فتنه از سفارت عربستان می آید / پیام دو پهلوی رییس جمهور برای شهادت نمر!

در حالی که قلب مردم ایران از شهادت آیت الله نمر جریحه دار است رییس جمهور در پیامی دو پهلو موضوع عدم امنیت نمایندگی های دولت های خارجی در ایران را مطرح و رسانه ای کرد.

بوی فتنه از سفارت عربستان می آید / پیام دو پهلوی رییس جمهور برای شهادت نمر!

به گزارش ۸دی، آیت الله نمر اعدام شد. البته پیش از آن دیپلماسی خنده دولت شامل حال عربستان هم شده بود. آنها درست اندکی پس از فاجعه منی و کشتار مسلمانان و بیش از ۴۰۰ ایرانی، با اجازه ورود سفیر جدید عربستان موافقت کردند تا نشان دهند که با روابط ایران و عربستان در حد کاردار موافق نیستند.
خدا بیامرزد شهدای منا را
خدا بیامرزد آیت الله نمر را
و حالا اگر روابط ما با عربستان به مدت یکسال در حد کاردار می ماند شاید اشکالی پیش می آمد!
مگر زمانی که بر سر برجام با آمریکاییها توافق کردیم آنها در ایران سفیر داشتند؟! جه اصراری بر تبادل سفیر وجود داشت در حالی که فقط حدود ۲ ماه از فاجعه منا می گذشت؟

حالا عربستان آیت الله نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعه را بعد از حدود ۴ سال زندان به قتل رسانده است و از همه بدتر اینکه خبر اعدام وی را در کنار اعدام یکی از تروریستهای القاعده مطرح کرده است.

اما از اینها که بگذریم پیام رییس جمهور دردناک تر است.

حسن روحانی در پیام تسلیت و محکومیت شهادت آیت الله نمر، به موضوع حمله غیرقانونی عده ای به سفارت عربستان هم پرداخته است.

حمله به سفارت کشورها از سوی هر گروهی غیرقانونی و محکوم است اما چه لزومی داشت که رییس جمهور از وانفسای شهادت آیت الله نمر نیز برای منافع سیاسی و جناحی بهره برداری نماید.

ایشان در بخشی از پیامش برای شهادت آیت الله نمر نوشته اند:

 

«اجازه نمی‌دهیم که این جنایت، دستمایه افراد و گروه‌های خودسر در کشور برای انجام اعمال غیر قانونی و هتک حیثیت نظام مقدس جمهوری اسلامی گردد.

حرکتی که توسط جمعی افراد افراطی شب گذشته در تهران و مشهد صورت گرفت و به وارد آمدن خسارت به سفارت و کنسولگری کشور عربستان ـ که شرعاً و قانوناً باید در پناه جمهوری اسلامی ایران در امنیت باشد ـ منجر گردید، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و قبل از هر چیزی توهین به نظام و لطمه به آبروی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود. همه مسئولان نظام، عزم قاطع دارند که با این خودسری‌ها و اعمال مجرمانه برخورد جدی شود.

از این رو، از وزیر کشور می‌خواهم که با همکاری قوه محترم قضاییه و وزارت محترم اطلاعات و با قاطعیت کامل، عاملان این تهاجم را شناسایی و برای اجرای عدالت به دستگاه قضایی معرفی کنند تا برای همیشه به اینگونه اعمال زشت پایان داده شود و امنیت کامل نمایندگی‌های سیاسی دولتها در جمهوری اسلامی ایران تضمین گردد.»

 

رییس جمهور می توانست براساس موازین قانونی با اخلالگران در نظم و امنیت برخورد نماید اما رسانه ای کردن این جریان از سوی شخص اول دستگاه اجرایی کشور چه اهمیتی داشت؟ چرا باید در زمانی که مردم جریحه دار ماجرای اعدام آیت الله هستند رییس جمهور به جای پرداختن به موضوع اصلی برخی حواشی را مطرح نماید و ضمن در حاشیه قرار دادن جنایت سعودی ها، عدم وجود امنیت  برای نمایندگی های سیاسی دولت ها را در ایران مطرح نماید؟ این چه نوع دیپلماسی ای است؟

این نحوه برخورد روحانی، ما را به یاد سیاست زمین بده و زمان بگیر بنی صدر انداخت. آقای روحانی شما با این حرکت خود و در روزهای منتهی به انتخابات دهمین دوره مجلس و پنجمین دوره مجلس خبرگان به دنبال گرفتن چه چیزی هستید؟

انتشار تصاویر اینچنین در کانال های اصلاح طلبان و پیام دو پهلو و معنادار امروز رییس جمهور نشان می دهد که این بار بوی فتنه از سفارت عربستان می آید:

کانال انتخاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا
عزیزان دلواپس- شدت دلواپسیتان در شهادت شیخ نمر شهید خیلی زیاد بود تا فاجعه حج امسال- من موندم چرا؟!
در حاشیه