تصرف عجیب استخر احداثی کشاورزان توسط یک فرد خاص

بیش از ۳۶۰۰۰ متر مربع از استخر ذخیره آب کشاورزی روستای کوره جان شاندرمن علی رغم مخالفت اهالی و مسئولان تصرف شده است.

تصرف عجیب استخر احداثی کشاورزان توسط یک فرد خاص

به گزارش ۸دی به نقل از ماسال نیوز، استخر ذخیره آب کشورزی روستای کوره جان شاندرمن که دارای ۳۶۰۰۰ مترمربع مساحت می باشد و در بالادست مزارع کشاورزی این روستای قرار دارد از سال ۸۵ توسط فردی خاص مورد تصرف قرار گرفته است.

این موضوع در همان سال توسط اهالی منطقه مورد پیگیری قرار گرفت و نتیجه این پیگیری ها این بود که آب منطقه ای گیلان ضمن اخطارهایی از متصرف این اراضی بخواهد زمین مذکور را به حالت اولیه برگردانده و در اختیار کشاورزان قرار دهد.

این امر، طی نامه ای در تاریخ ۱۶ آبان ماه سال ۸۶ از سوی محمدرضا مرتضی پور معاون بهره برداری و امور مشترکین وقت شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان به فرماندار وقت ماسال اعلام داشته است.

مرتضی پور در این نامه قید نمود در صورت عدم تمکین فرد متصرف به اخطار انجام شده، از طریق مراجع ذیصلاح موضوع مورد پیگیری قرار می گیرد. اما پس از ۸ سال از این واقعه، فرد متصرف زمین مورد نظر را به حالت قبل بر نگردانده و آن را در اختیار کشاورزان قرار نداده است و در همین رابطه توسط مسئولان امر در جهاد کشاورزی و امور آب منطقه ای و فرمانداری شهرستان اقدام عملی صورت نگرفته است.

تصرف این استخر هر ساله موجب ایجاد خسارت به حدود ۶۰ هکتار از اراضی منطقه می شود و تعداد زیادی از کشاورزان از بعد از سال ۸۶ مجبور به احداث چاههای آب کشاورزی در این منطقه شده اند در حالی که پیش از این ماجرا در تأمین آب اراضی شالیزاری مشکل چندانی نداشته اند.

استخر کشاورزی روستای کوره جان، سالها قبل از اجرای قانون اصلاحات ارضی توسط کشاورزان ذینفع احداث شده بود و این استخر تنها منبع تأمین آب مزارع کشاورزان منطقه از سالها قبل و بعد از اجرای قانون ذکر شده بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه