برگزاری همایش نقد وهابیت در آستارا

همایش نقد وهابیت با حضور شیعیان و اهل سنت آستارا در محل مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرک هجرت برگزار شد.

برگزاری همایش نقد وهابیت در آستارا

به گزارش ۸دی، یکی از استادان حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه در این آیین گفت: وهابی ها و گروه های تکفیری، بازیچه استکبار جهانی هستند.
حجت الاسلام علی علوی افزود: وهابیون بویی از اسلام و انسانیت نبرده اند و با کشتن مسلمانان می خواهند اندیشه باطل خود را به جهانیان دیکته کنند.
وی با اشاره به اینکه بزرگترین برنده جنایت های گروه های وهابی و تکفیری رژیم صهیونیستی است، اضافه کرد: متاسفانه وهابی ها و گروه های تکفیری با کوتاه بینی و جهالت خود به دشمنان برای رسیدن به اهدافشان کمک می کنند.
حجت الاسلام علوی با بیان اینکه وهابی ها توسل به اولیای الهی و ائمه اطهار(ع) را شرک می دانند، اضافه کرد: توسل مسئله ای است که از زبان خود پیامبر اسلام (ص) به آن اشاره شده و حضرت محمد(ص) خود به زیارت قبور اولیای الهی اهمیت می دادند.
وی با بیان اینکه گروه های وهابی و تکفیری برای شیعه و سنی ارزشی قائل نیستند، اظهارکرد: وهابی ها ادعا می کنند که مدافع اهل سنت هستند ولی اعمال و اقدامات نسنجیده آنها را در تخریب قبور بزرگان اهل سنت همگان شاهد بوده اند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه تفکر وهابی ها همان تفکر خوارج است، اضافه کرد: خوارج می گفتند هرکسی از ما نیست، کافر است و وهابی ها و گروه های تکفیری نیز صاحب نظیر چنین تفکری هستند.
وی مهم ترین راه مبارزه با وهابی ها و گروه های تکفیری را مبارزه با تفکرات شوم آنها دانست و گفت: آنها تلاش می کنند تا با تفرقه اندازی بین مسلمانان به اهداف پلید خود دست یابند.
حجت الاسلام علوی ادامه داد: مسلمانان فقط با وحدت و همدلی می توانند تیشه بر ریشه این فرقه ضاله بزنند.
در این همایش حجت الاسلام علوی استاد حوزه علمیه قم به سوالات شرکت کنندگان پیرامون موضوع همایش پاسخ داد.
شهرستان ۸۶ هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه