ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید برای بهبود وضعیت زیست محیطی

لاهوتی گفت: تا زمانی که فرهنگ‌سازی در جامعه صورت نگیرد نمی‌توان شاهد تحولات مثبت در محیط زیست باشیم که این موضوع نیز از مواردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سیاست‌های زیست محیطی بر ارزش‌ها و الگوهای سازنده ایرانی ـ اسلامی تاکید کرده‌اند.

ضرورت استفاده از فناوری‌های جدید برای بهبود وضعیت زیست محیطی

به گزارش ۸دی، مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه ابلاغ سیاست‌های محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری باید مورد توجه مسولان مربوطه قرار گیرد، افزود: تا زمانی که فرهنگ‌سازی در جامعه صورت نگیرد نمی‌توان شاهد تحولات مثبت در محیط زیست باشیم که این موضوع نیز از مواردی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این سیاست‌ها به تدوین منشور اخلاق محیط زیست و ترویج و نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی مبتنی بر ارزش‌ها و الگوهای سازنده ایرانی ـ اسلامی تاکید کرده‌اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: امروزه در دیگر کشورهای دنیا نیز مردم مدافع محیط زیست هستند و خود مانع از آلودگی‌های زیست محیطی می‌شوند لذا می‌توان درکشور از این ظرفیت استفاده کرد و بهبود وضعیت زیست محیطی کمک کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های نوآورانه زیست محیطی در زمینه حفظ تعادل زیست بوم‌ها و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است، ‌گفت: ما نباید از ابزارهای علمی در محیط زیست عقب بمانیم و باید از مطالعات علمی جهت بهبود وضعیت زیست محیطی بهره کافی و لازم ببریم.

لاهوتی افزود: امروزه نباید کارخانجات آلایندگی داشته باشند درحالی که اکنون شاهد آلودگی بسیار زیاد از سوی این کارخانجات هستیم که اگر از ابزارهای علمی برای بهبود این وضعیت استفاده می‌کردیم می توانستیم وضعیت آلایندگی را به خوبی کنترل کنیم.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس یادآور شد: متاسفانه ابزارها و تکنولوژی‌ها درکشور فرسوده است و همین مهم عاملی در تشدید آلایندگی‌ها و تخریب محیط زیست است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه