اولین دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده شهر رشت افتتاح شد/ تصاویر

اولین دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده شهر رشت با حضور جمعی از مدیران افتتاح شد.

اولین دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده شهر رشت افتتاح شد/ تصاویر
 به گزارش ۸دی، طی مراسمی با حضور مهندس میرسیدی مدیرکل امور شهری استانداری گیلان ، دکتر سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت ، نیکو منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ، حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت ، مهندس علی اکبری مدیرعامل شرکت نو سازان شهر تهران ، محبتی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری رشت ، دکتر جباری مشاور عالی شهردار ،  اولین دفتر تسهیل گری و نوسازی بافت فرسوده در محله رودبارتان شهر رشت افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم محبتی مدیر عامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری رشت ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای شهر اظهار داشت : هدف از راه اندازی این دفتر برداشتن گامی ، در  تحقق اهداف شهرداری در راستای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده محلات شهر رشت است.

 

پس از آن مهندس کاوه علی اکبری معاون امور مناطق شرکت نوسازان شهر تهران ، با تاکید بر اینکه موضوع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده از سال ۸۰ در سرلوحه کار دولت قرار گرفت ، گفت : راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی و تسهیل گری حرکتی است که در سال ۸۸ بر اساس آیین نامه اجرایی ساماندهی توسعه و عرضه مسکن مقاوم تحت نظارت شهرداری ها نهادینه شد.

وی افزود : حرکتی که در سال ۸۸ شکل گرفت منجر به دستور و ابلاغ  وزارت کشور در سال ۹۰ منوط بر آغاز به کار و ارائه خدمات  دفاتر نوسازی و بهسازی به شهرداری ها شد.

معاون امور مناطق شرکت نوسازان شهر تهران ، در خصوص اهداف راه اندازی دفاتر فوق اذعان داشت : مهم ترین هدف راه اندازی این دفاتر جلب مشارکت مردمی  و بستر سازی مناسب در نوسازی بافت های فرسوده است.

مهندس علی اکبری شناسایی نیازهای خدمات محلات ، پیشنهاد پروژه به شهرداری و تشریح چگونگی اجرا ، بهسازی محیط عمومی ، ساماندهی محورها و ….. را از دیگر مشارکت های دفاتر تسهیل گری و نوسازی در ارائه خدمات به شهرداری و مردم برشمرد و گفت : این دفاتر نهادی است که به عنوان حلقه واصل و واسط ساکنین محلی با مدیریت شهری و دیگر نهادها عمل می کند.

وی تصریح کرد: برنامه هایی که در دفاتر تهیه می شود برآیند جمع بندی نظرات اجتماع محلی ، مدیریت محلی و برنامه ریزان است.

علی اکبری یاد آور شد : دفتری که امروز شاهد افتتاح آن هستیم ماحصل یک سری فعالیت ها و مطالعاتی بوده که از سه سال پیش آغاز و با شناسایی محدوده ها و مشخص شدن الویت ها جانمایی آن در ۷ گونه شهری پیش بینی گردید.

 

مهندس ساحره میر سیدی با حضور در این مراسم خاطرنشان کرد : افتتاح این دفتر به عنوان اولین تجربه بهسازی با نگاه جامعه پذیری هم در تسهیل گری و هم در ساخت و ساز و حوزه مشارکت ، وظیفه شهرداری را خطیرتر می سازد.

مدیرکل امور شهری استانداری گیلان تصریح کرد: از آنجایی که مسئولین نظام علی الخصوص مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر قانون نو سازی و بهسازی و قانون تولید مسکن بر مشخص شدن تکالیف حوزه های مدیریت شهری تاکید دارد ، امید است با مشارکت مجموعه شورای شهر و مدیریت شهرداری اقدام موثری در حوزه هویت بخشی داشته باشیم.

 

شهردار شهر رشت نیز در این مراسم یاد آور شد : امروز دولت و شهرداری ها با راه اندازی این دفاتر با هدف برون سپاری امور و ارتباط بی واسطه به صورت آگاهانه و علمی عملاً وظایف خود را به مردم واگذار می کند.

دکتر سید محمد علی ثابت قدم با تاکید بر استفاده بهینه از توان بخش خصوصی آگاه خاطر نشان کرد : این گونه مشارکت باعث می شود که تلفیق منابع به صورت آگاهانه صورت پذیرد.

وی در ادامه راه اندازی دفاتر فوق را بخشی از باز آفرینی سند شهری  دانست و افزود : این نوع باز آفرینی عملاً در عمق محلات صورت خواهد گرفت.

شهردار کلانشهر رشت با اشاره به دو نوع باز آفرینی محله ای و فرا محله ای یادآور شد : راه اندازی دفاتر تسهیل گری و نوسازی نوعی باز آفرینی محله ای است که هم در بافت فرسوده و هم در بافت حاشیه ای ورود می نماید.

دکتر ثابت قدم از شناسایی ۶ منطقه دیگر شهر رشت جهت راه اندازی دفاتر تسهیل گری و نوسازی بافت های فرسوده خبر داد و گفت : امید است با راه اندازی این ۷ دفتر تا سال آینده در زمینه رونق بخشی اقتصاد مردم و ایمن سازی سکونت گاه ها ، گام ها ی مثمر ثمری برداشته شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه