صادق زیباکلام در اطلاعات تاریخی خود تجدید نظر کند

نماینده سابق مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات دشمن شادکن صادق زیبا کلام گفت: آقای زیباکلام باید در اطلاعات تاریخی خود تجدید نظر کند.

صادق زیباکلام در اطلاعات تاریخی خود تجدید نظر کند

به گزارش ۸دی، بهمن محمدیاری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ماسال در واکنش به اظهارات صادق زیبا کلام مبنی بر اینکه آمریکا ستیزی در طی ۲۰۰ سال گذشته بزرگترین تیشه را به منافع ملی ایران زده است اظهار داشت: آقای زیبا کلام حتما بر مبنای استدلالی این حرف را زده است اما مطالعه تاریخ کشور نشان می دهد که حضور آمریکا در ایران به حدود ۷۰-۶۰ سال گذشته برمی گردد.

وی افزود: نمود حضور آمریکا در کشور در زمان نخست وزیر علی امینی بوده است که بر سر دعوای انگلیس و آمریکا برای منافع‌شان در ایران ظاهر شد و در کودتای سال ۳۲ هم که آمریکایی رسما وارد ایران شدند. قبل از سال ۳۲ بیشتر انگلیسی ها در تعیین سران رژیم و کابینه نفوذ و دخالت داشتند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صادق زیبا کلام باید در اطلاعات تاریخی خود تجدید نظر کند گفت: متأسفانه ما هنوز باور نکرده ایم که خودمان می توانیم سیاست های ملی خودمان را خود تعیین کنیم و امروز باید بدانیم که جمهوری اسلامی یکی از معدود کشورهایی است که سیاست های کلان ملی آن در داخل مرزهای آن تعیین می شود بر خلاف گذشته که اگر شاه فرار می کرد آمریکا او را دوباره به کشور بر می گرداند.

محمدیاری تأکید کرد: ما معتقد هستیم رهبر حاکم هر کشوری اگر با مخالفت مردم خود مواجه می شود باید در خاک خودش بماند و به مردم پاسخگو باشد نه اینکه متواری شود و در پناه بیگانگان قرار گیرد. بنابراین اطلاعات آقای زیبا کلام باید با تاریخ ۲۰۰ سال گذشته تطبیق پیدا کند. از سوی دیگر اگر کشورهایی به خود اجازه می دهند که بیایند در کشورهای دیگر دخالت کنند و می خواهند منافع خودشان را به کرسی بنشانند مطمئنا ملت های مورد هجوم تحقیر و ذلیل خواهند شد مگر اینکه در برابر آنها ایستادگی کنند.

نماینده دوره های پنجم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی در تالش، رضوانشهر و ماسال با بیان اینکه بعداز پیروزی انقلاب ما بر سرنوشت خودمان حاکم شدیم گفت: اولین تغییر در اثر وقوع انقلاب این بوده است که خودمان بر سرنوشت کشورمان حاکم شدیم و آن حقارت و تحقیر شخصیت پیشین را توانسیتم از بین ببریم و دومین تغییراین بوده است که توانسیتم استعداد های بالقوه خودمان را به بالفعل تبدیل کنیم و امروز در زمره قدرتهای اقتصادی و سیاسی دنیا قرار بگیریم.

وی افزود: امروز هر دولتی بخواهند با منافع ما تضاد پیدا کند در مقابل آنها قرار می گیرم ضمن آنکه انقلاب ما یک انقلاب ایدئولوژیک است و ایدئولوژی به ما اجازه نمی دهد که تحت سیطره دیگران باشیم و دیدگاههای ملی ما ایجاب می کند که ما خودمان را مستقل از آمریکا ببینیم و چون آمریکا همیشه خوی برتربینی داشته است و سیاست هایش تحت لابی های صهیونیسیتی تعیین می شود جمهوری اسلامی نمی تواند در برابر جنایت های آنها ساکت بماند و مردم انقلابی برای دفاع از حق خودشان مقاومت خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
کی آقای زیبا کلام رو استاد دانشگاه کرد؟ حرفاش در مورد آمریکا به معنای واقعی کلمه پوپولیستی هست.
جواد
کی آقای زیبا کلام رو استاد دانشگاه کرد؟ حرفاش در مورد آمریکا به معنای واقعی کلمه پوپولیستی هست. ادبیاتش به هیچ وجه متناسب با مقام استادی دانشگاه نیست
در حاشیه