ضرورت نهادینه شدن اصول پدافند غیرعامل در شهرستان‌های گیلان

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: اصول پدافند غیرعامل باید با برنامه‌ریزی و طراحی در شهرستان‌های گیلان نهادینه شود.

ضرورت نهادینه شدن اصول پدافند غیرعامل در شهرستان‌های گیلان

به گزارش ۸دی، سرهنگ”محمدرضا جعفری خیرخواه”معاون اجتماعی پلیس گیلان مصون سازی از آسیب ها و تهدیدات احتمالی و کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان های حیاتی را از مهمترین مزایای اجرای ضرورت های پدافند غیرعامل در جامعه دانست.

معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه تحقق پدافند غیرعامل، مصون سازی جامعه را بدنبال دارد، گفت: باید تلاش کرد تا اصول پدافند غیرعامل در تمام مجموعه های فرماندهی انتظامی استان و شهرستان ها نهادینه و در مواقع ضروری به درستی آنها را به کار برد.

سرهنگ جعفری خیرخواه با بیان اینکه درحال حاضر عمده ترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری است، افزود: این کار با برنامه ریزی و طراحی باید در سطح استان و شهرستان های نیز نهادینه شده و در هفته گرامیداشت ملی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران به این مهم توجه جدی شود.

وی افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمات ضروری و تسهیل در مدیریت بحران را چهار رکن اساسی نتایج پدافند غیرعامل اعلام نموده و بیان داشت: با اجرای درست پدافند غیرعامل است که می توانیم با بهره مندی از آن، نقاط ضعف را در برابر تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی پوشش دهیم.

خیرخواه با تاکید بر اینکه در دنیای امروز، علم و آگاهی شاخصه اصلی قدرت به شمار می آید، بیان داشت: توسعه آموزش همگانی و گسترش علوم و فنون در کشورمان، می تواند محدودیت های مالی و انسانی را برطرف سازد.

معاون اجتماعی پلیس گیلان در ادامه یکی از اصول پدافند غیرعامل جنگ نرم را نیز ایجاد آمادگی فکری برای کاهش تلفات ناشی از شبیخون جنگ نرم دانسته و اظهارداشت: شبیخون جنگ نرم کلیه مولفه های یک جنگ تمام عیار را برای شکست دادن دشمن داراست.

سرهنگ خیرخواه با بیان اینکه برخلاف جنگ سخت، عوارض جنگ نرم عمدتا با چشم قابل مشاهده نیست و جنگ نرم روی باورهای عمومی هدف گذاری می کند، افزود: متاسفانه عوارض جنگ نرم در افکار عمومی باقی مانده، در صورتی که توجهی جدی به این عوارض صورت نگیرد، ممکن است در آینده زمینه ساز مشکلات دیگری شود.

وی تصریح کرد: وقتی اهداف دشمن در افزایش و رشد آسیب ها، ناهنجاری ها، جرائم و… برای مردم روشن شود و مردم قدر ارزش های فرهنگی و اجتماعی خود را بدانند هرگز در قبال تهاجم یا شبیخون فکری و رفتاری دشمن مغلوب نمی‌شوند.

سرهنگ خیرخواه در پایان با بیان اینکه می‌بایست منابع اطلاع‌رسانی را در جبهه خودی افزایش داده و ضریب درستی تحلیل‌های مردم را بالا ببریم، بیان داشت: گسترش مطبوعات و رسانه ها، مناظرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حمایت قوای سه گانه از اطلاع رسانی از ضروریات پدافند غیرعامل برای ایجاد آمادگی در مردم برای تحلیل صحیح مسائل است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه