منطقه آزاد انزلی میزبان سفیران کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران

این منطقه میزبان سفرای کشورهای حاشیه ساحلی دریای خزر در ایران است. در این نشست تخصصی که در تاریخ ۱۶ شهریور ماه برگزار می گردد

منطقه آزاد انزلی  میزبان سفیران کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران

به گزارش ۸دی، این منطقه میزبان سفرای کشورهای حاشیه ساحلی دریای خزر در ایران است. در این نشست تخصصی که در تاریخ ۱۶ شهریور ماه برگزار می گردد، با حضور معاون آسیا و اقیانوسیه و رئیس دبیرخانه خزر وزارت امور خارجه، توسعه همکاریهای منطقه آزاد انزلی با کشورهای حاشیه دریای خزر مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

بررسی ساز و کارهای فعال سازی کریدورهای شمال – جنوب و چین – اکتائو – قزاقستان – انزلی و ایجاد شورای همکاری مناطق آزاد کشورهای حاشیه دریای خزر و توسعه همکاریهای اقتصادی این کشورها از مهمترین محورهای گفتگوی سفیرای کشورهای این منطقه با رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان است که با حضور مسئولین وزارت امورخارجه، پیگیری می شود.

بنا بر این گزارش سازمان منطقه آزاد انزلی طی سال جاری با برگزاری پانزدهمین اجلاس بین المللی اتاقهای بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر و انعقاد تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی و بندر اکتائو قزاقستان در جهت عملیاتی نمودن کریدور جدید و برگزاری نشست های تخصصی با سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این کشورها از یکسو و تکمیل زیرساخت ها و فعالیت بورس اختصاصی کالا از سوی دیگر در راستای سیاست های ابلاغی و راهبرد تعیین شده از سوی رئیس جمهوری کشور به منظور تبدیل شدن به هاب ترانزیتی کشورهای منطقه گام های مثبتی برداشته است.

بازدید از طرح های توسعه ای، گردشگری، واحدهای صنعتی و فاز تجارت و گردشگری این منطقه از دیگر بخشهای حضور این هیات عالیرتبه دیپلماتیک در منطقه آزاد انزلی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه