متاسفانه دولت محترم با تبعیت از آقای هاشمی، پدر معنوی کارگزاران و اصلاح طلبان، به دنبال سازش با آمریکاست

امروز اگر نبود برخورد قاطع و شجاعانه رهبرانقلاب، دولت به اصطلاح تدبیر، توان بازگرداندن کشته شدگان منا را نداشت. دولت باید با قدرت سفیرعربستان را اخراج می کرد نه اینکه کاردار این رژیم را برای نوشیدن قهوه به وزارت خارجه دعوت می کرد.

متاسفانه دولت محترم با تبعیت از آقای هاشمی، پدر معنوی کارگزاران و اصلاح طلبان، به دنبال سازش با آمریکاست

حجت الاسلام سید کاظم میرحسینی اشکوری در گفتگو با ۸دی  ضمن بیان فلسفه غدیر و ذکر فضائل و مناقب مولاعلی (ع) اظهار داشت : باید آسیب شناسی شود که چرا شخصیت ممتاز و بی نظیری مانند امیرالمومنین علی (ع) که جانشین و پسرعموی پیامبر(ص) است، با آن سوابق درخشان در تاریخ اسلام و کسی که در روز غدیرخم به دستور خداوند و از طرف پیامبر (ص) در حضور بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مردم وبیش از ۱۰۰نفر از صحابه پیامبر، به عنوان امام امت و خلیفه مسلمین به مردم معرفی میشود، دستش از حکومت و رهبری بر امت اسلامی کوتاه میماند و بیشتر عمرش را در خانه نشینی و انزوا میگذراند و کاربه جایی میرسد که جز خانواده و همسرش کسی جرات دفاع از وی را ندارد و در تنهایی اش با چاه درددل میکند.

عضو مجمع اصولگرایان گیلان در این گفتگو اشاره نمود: ۳ جریان سیاسی قاسطین ،ناکثین و مارقین با هدایت و رهبری خواص بی بصیرت آن زمان ،در مقابل علی (ع) ایستادند و امام علی ع با هر سه جریان مقابله نمودند. وی سپس گفت: گروه قاسطین که در راس آنها معاویه بود کسانی بودند که اصل اسلام و حکومت اسلامی و امامت را به هیچ وجه قبول نداشتند ولی در ظاهر به خاطر منافع خود دم از دین می زدند که امروز غربی ها به روش اینگونه افراد در سیاست، سیاست ماکیاولیستی میگویند.

حجت الاسلام اشکوری ادامه داد: ناکثین نیز از برخی خواص و صحابه ی پیامبر بودند. اصل دین و رسالت را قبول داشتند اما به دلیل قدرت طلبی وعافیت طلبی ، به دنبال سهم خواهی از امام علی ع بودند و همواره به امام (ع) اعتراض داشتند که ما ازیاران و مبارزین در راه انقلاب اسلامی پیامبرص بوده ایم و چرا مناصب مهم دولتی را در اختیار ما صحابه قرار نمیدهید که در راس این جریان طلحه و زبیروعایشه بودند.
جریان مارقین نیز مسلمانان مومن و نمازشب خوان اما ناآگاه و بی بصیرتی بودند که به دلیل بی بصیرتی، فریب حیله و نقشه ی معاویه و عمروعاص را خوردندو در جنگ صفین دست از حمایت علی (ع ) کشیده ودر نهایت در جنگ نهروان در مقابلش قرار گرفتند که خوارج سردسته ی این جریان بودند.

میرحسینی اشکوری در ادامه بیان داشت: امروز نیز کسانی که در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند خارج از این ۳ جریان نیستند. گروهی از مخالفین چون قاسطین، به نظام سیاسی اسلام و اصل ولایت و عصمت معصومین و فرهنگ عاشورا و مهدویت اعتقادی ندارند و این گروه چه در خارج و چه در داخل و در فتنه ی سال ۸۸، با شعارهایی مانند: استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه و رقص و پایکوبی در روز عاشورا و انکار وجود حضرت صاحب الزمان، موضع خود را نشان دادند که متاسفانه امروز بعضی از حامیان این جریان در برخی مناصب دولتی نیز نفوذ نموده اند.

وی در این گفتگو ناکثین زمان را خواص مردودی دانست که با سخنان دوپهلو و نوشتن نامه ی بدون سلام به رهبر انقلاب و حمایتهای گاه و بیگاه از فتنه ی ۸۸، و با روحیه ی طلبکارانه به دنبال سهم خواهی از انقلاب و مردم هستند که با این رفتار اشتباه خود ضربه ی مهمی به انقلاب میزنند.

این محقق دینی سپس به تذکرات رهبر معظم انقلاب در مورد نفوذ دشمن اشاره نمود و گفت: دشمنان نظام سعی دارند سنگرها و موانع نفوذ را یکی پس از دیگری از بین ببرند تا راه نفوذ وسلطه را آسان کنند. اشکوری سپس به ۳سنگر ولایت ، روحیه استکبار ستیزی و نیروهای مومن و حزب اللهی به عنوان مهمترین موانع راه نفوذ دشمن اشاره نمود و گفت: متاسفانه امروز بعضی ها با ذکرخاطره های دروغین سعی دارند خط ضداستکباری امام را تحریف کنند و میگویند امام در اواخر عمرش میل به رابطه با آمریکا و حذف شعارمرگ برآمریکا داشت و حال اینکه امام در طول عمرش بیش از دو هزار و هفتصدبار خطرآمریکارا گوشزد نموده است و آمریکا را شیطان بزرگ نامیده اند.
حجت الاسلام اشکوری بیان داشت: امروز برخی افراد تمام همت خود را در راه ارتباط با آمریکا به کار گرفته اند و از دولت در حال استفاده ابزاری برای عادی سازی رابطه با شیطان بزرگ هستند.

نویسنده کتاب “جریان شناسی فتنه در نهج البلاغه”حجت الاسلام  در ادامه اشاره نمود: با حربه ی مذاکره بود که سپاه امام علی (ع) را تضعیف و سپس منحل کردند و امام حسن (ع) را به صلح وادار نمودند و امروز نیز متاسفانه برخی دولتمردان فریب مذاکره ی با آمریکا را خورده اند و با وجود هشدارهای پی درپی رهبری مبنی بر محدود بودن مذاکره با آمریکا در قضیه ی هسته ای، مستقیم و غیرمسقیم به دنبال ارتباط رسمی با دولت سلطه گر آمریکا هستند و به خیالشان که آمریکا به این راحتی دست از سر ملت و انقلاب برخواهد داشت.

وی گفت: با استناد به فرمایشات امام خمینی «ره» گفت: «حضرت امام خمینی در آخرین روزهای عمرمبارکش در فروردین سال ۶۸ به صراحت فرمودند: آمریکا تا شما را از هویت اسلامی تان بیرون نکند آرام نخواهد نشست و اگر آمریکا را آرام بگذارید لحظه ای آرامتان نمیگذارد. امام فرمود: آمریکا چه بخواهد و چه نخواهد ملت عزیز ایران و خمینی تا قطع هر دودست آمریکا و نابودی کاملش به مبارزه علیه آمریکا ادامه خواهند داد.»

این محقق دینی افزود: همانگونه که اشاره نمودم صحبتهای صریح و قاطع امام (ره) در مورد آمریکا همواره تهاجمی و هشدارآمیز بوده است و این در حالیست که جناب آقای هاشمی که مدعی عامل به خط امام هستند میگوید: خداروشکر تابوی مذاکره با آمریکا در حال شکسته شدن است و به زودی سفارت آمریکا در ایران بازخواهدشد!
حجت الاسلام میرحسینی اشکوری در ادامه ضمن نقد موضع انفعالی دولت در سیاست خارجی گفت: متاسفانه دولت محترم با تبعیت از آقای هاشمی، پدر معنوی کارگزاران و اصلاح طلبان افراطی، سعی دارد با عادی سازی روابط و سازش با آمریکا این سنگر مهم یعنی روحیه استکبار ستیزی را از بین ببرد. وی افزود،متاسفانه سیاست لبخند و مکالمه تلفنی با اوباما و قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با جان کری و اخیرا دست دادن وی با اوباما برای رسیدن به این هدف است.
این تحلیلگرسیاسی گفت: بعضی میگویند که این دست دادن اتفاقی بود و حال اینکه بنده معتقدم این کار از روی عمد و برای امتحان کردن مردم بود که اگر مردم و خواص در این قضیه، عکس العمل نشان ندادند وضعیت با سرعت بیشتری به سمت رابطه با آمریکا پیش خواهد رفت و اگر مردم و علما و صاحبنظران معترض شوند، دولتمردان مطمئنا از این رفتارها عقب نشینی خواهند نمود.
حجت الاسلام اشکوری گفت: با سیاست لبخند و احترام به دشمنان بیرحم و خونریز نظام نمی شود اصول انقلاب را حفظ کرد. وی در پایان موضع منفعلانه دولت در مقابل عربده کشی آل سعود را نتیجه این سیاست دانست.
وی اشاره نمود: آل سعود مزدور و مستبد، که در مقابل مردم مسلمان و مستضعف یمن و مبارزین شجاع و مومن الحوثی در گل مانده و در حالی که بیش از ۵هزارنفر حجاج را با بی تدبیری و با لب تشنه به کشتن داده است، با این وجود باز برای ایران عربده کشی می کند، و به نمایندگان رسمی دولت و وزیر ارشاد و وزیربهداشت اجازه ورود به عربستان را نمی دهد و همچنین اجازه بازگرداندن بدن جان باختگان را نمی داد و سعودی ها در این ماجرا می خواستند مانند کشته های مصری و آفریقایی آنها را در گورهای دست جمعی دفن کنند و دراینجا دولت ما تنها به احضار کاردار رژیم سعودی بسنده میکند!

حجت الاسلام اشکوری در پایان این گفتگو اظهار داشت: امروز اگر نبود برخورد قاطع و شجاعانه رهبرانقلاب، دولت به اصطلاح تدبیر، قدرت بازگرندان کشته شدگان منا را نداشت. دولت باید با قدرت سفیرعربستان را اخراج می نمود نه اینکه وی را برای نوشیدن قهوه به وزارت خارجه دعوت می کرد. وی در پایان سوال نمود آیا این است دیپلماسی عزت مندانه دولت تدبیر و امید؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
حقیقتا تاریخ در حال تکرار است. و تعبیر اگر کسی با نهیب رهبرش بیدار نشود دیر هنگامی نخواهد شد که با لگد دشمن بیدار میشود
حسام
متاسفانه دولت همه چیزو رها کرده و فقط چسبیده به جان کری و اوباما، جناب آقای ظریف جمههوری اسلامی را با نظام سکولارترکیه اشتباهی گرفته، کاش یه سرسوزن بصیرت و تعصب وجود داشت
سمانه
درود برحضرت امام خامنه ای ، سلام و خداقوت خدمت رسانه های روشنگر استان به خصوص ۸دی
محمد
کجایی محمود که یادت بخیر... کجایی که این سگ سعودیهارو ادبشون کنی
محسن صفری از قم
ممنون از سایت 8دی و تحلیل و روشنگری استاد اشکوری که مثل همیشه با صراحت و شجاعت صحبت میکنند
علیپور
مرگ بر اسرائیل و آمریکای جنایتکار و لعنت خدا بر رژیم آل سعود و درود بر رهبر معظم انقلاب
مرتضی
تحلیل جالب و پر محتوایی بود ممنون
امید
احسنت براستاد اشکوری این حرف دل حزب الله است
در حاشیه