هشدارها و توصیه های پلیسی در آستانه بازگشایی مدارس

شهروندان گیلانی در آستانه بازگشایی مدارس هشدارها و توصیه های پلیسی را جدی بگیرید.

هشدارها و توصیه های پلیسی در آستانه بازگشایی مدارس

به گزارش ۸دی، سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه معاون اجتماعی پلیس گیلان با توجه به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید توجه بیشتر والدین به هشدارها و توصیه های پلیسی را به شرح ذیل خواستار شد.

والدینی که برای خرید مایحتاج فرزندانشان روزهای پایانی شهریور ماه را انتخاب می کنند، باید مراقب فرزندان خود هنگام خرید در معابر عمومی باشند و از رها کردن آن ها اجتناب کنند.

لازم است هموطنان از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده تا در معابر مرکزی و بازار، امکان رفت و آمد روان برای شهروندان بوجود آید.

خودرو خود را در صورت نبود پارکینگ در مجاورت مراکز خرید پارک کرده تا سد معبر و گره ترافیکی ایجاد نشود.

قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به تعیین سرویس مناسب مدرسه با هماهنگی مدیران مدارس اقدام و در صورتی که روزهای اول، قصد جابجائی فرزندان خود به مدارس را دارید رعایت مقررات را با جدیت انجام، تا شادی فرزندان و دیگر شهروندان به تلخی نینجامد.

دقایقی زودتر از منزل برای عزیمت به مدرسه خارج تا مجبور به رانندگی با سرعت و انحراف و انسداد مسیر سایرین نشوید و همچنین قبل از سوار شدن، از وضعیت فنی وسیله نقلیه خود به ویژه سوخت،‌ ترمز و … اطمینان کامل حاصل کنید.

هنگام تعطیلی مدارس، از توقف دوبله و چند لایه در مقابل مدارس جدا اجتناب، تا مشکلات عبور و مرور معابر فوق برای سایر شهروندان بوجود نیاید و توجه داشته باشید هرگونه اعمال خلاف مقررات شما والدین عزیز، رانندگان سرویس مدارس موجب بدآموزی و عدم پایبندی دانش آموزان به قوانین و مقررات می شود.

همکاری لازم را با مأموران راهنمائی و رانندگی مستقر در تقاطع ها و میادین، مقابل مدارس، گشتی ها و …برای داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشید.

هرگونه مشکلات عبور ومرور به ویژه کمبود امکانات و تجهیزات ترافیکی در مسیرها و مقابل مدارس را به راهنمائی و رانندگی اعلام کرده و در استفاده ایمن از سرویس مدارس، فرزندان خود را مورد آموزش لازم قرار دهید.

والدین ازحمل وسایل با ارزش توسط فرزندان مثل طلاجات، تبلت و لب تاپ و … به علت احتمال سرقت توسط افراد سودجود، خودداری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه