کشته شدن ۶کودک سوری دیگر در آبهای یونان/تصاویر

بر اساس اخبار آژانس خبری یونانی (ANA)، “در بین این نجات یافتگان یک مادر و کودک حضور داشتند که حداقل ۲ ساعت را در آب به سر برده بودند که با تقلای فراوان در نهایت موفق به نجات خود شدند.”

کشته شدن ۶کودک سوری دیگر در آبهای یونان/تصاویر

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی، روزگذشته قایق پناهجویان سوری که به سمت یونان در حرکت بود پس از برخورد با یک کشتی باری واژگون شده و غرق شد. در این حادثه ۱۳ نفر کشته شدند که در بین قربانیان این حادثه ۶ کودک نیز وجود داشت.

پایگاه خبری و انگلیسی زبان تلگراف در این خصوص نوشت: «قایق حامل ۴۶ مهاجر سوری بود که از ساحل ترکیه به سمت یونان در حرکت بودند. گارد ساحلی یونان توانسته ۲۶ نفر را  نجات دهدو تعدادی نیز مفقود شده اند.»

refugee

تلگراف در ادامه نوشته است: ” یکی از نجات یافتگان این حادثه در مصاحبه با یکی از شبکه های تلویزیونی یونان گفت: که این اتفاق در پی برخورد با یک کشتی صورت گرفت. وی در جزییات حادثه افزود: شب بود و ما ناگهان یک کشتی در مقابل خود دیدیم و هرچقدر سعی کردیم تا با نور موبایل و چراق قوه آنها را از حضور خود آگاه سازیم ولی آنها ما را ندیدند.”

بر اساس اخبار آژانس خبری یونانی (ANA)، “در بین این نجات یافتگان یک مادر و کودک حضور داشتند که حداقل ۲ ساعت را در آب به سر برده بودند که با تقلای فراوان در نهایت موفق به نجات خود شدند.”

در چند ماه اخیر مهاجرت آوارگان سوری به کشورهای اروپایی با محدودیتهای فراوانی از سوی این کشورها همراه بوده است که البته در این میان با غرق شدن کودک دو ساله سوریه ای به نام آیلان کردی و انتشار عکس غریبانه جسد وی در شبکه های اینترنتی که در آن عکس جسم بی جان این کودک در ساحل آبهای ترکیه نشان داده میشد، سران کشورهای اروپایی برای حفظ آبروی خود، مجبور به پذیرفتن بخشی از این آوارگان شده اند.

هر چند رسیدن به مرز کشورهای اروپایی همچنان با خطرات و مشکلات همراه میباشد و برای مثال برخی از رسانه های بین المللی از دریافت مبلغ ۱۰۰۰ یورویی قاچاقچیان ترکیه ای در ازای رساندن هر نفر آواره به کشورهای اروپایی خبر میدهند ولی با این همه، مهاجران سوری حاضرند خطرات ناشی از این سفرهای پرمخاطره را به جان بخرند ولی خود و خانواده ی خود را از دست تروریستهای جانی و وحشی داعش و تکفیری که البته همان سگهای دست آموز آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند نجات دهند.

فاجعه ای که امروز جهان در عراق و سوریه شاهد آن است چیزی نیست جز توسعه طلبی و سلطه گری های غرب و آمریکا که به دست برخی مسلمان نماهای افراطی و به نفع منافع غرب در حال جریان است. البته بحران اخیر مهاجران سوری در اروپا، میرود که آمریکا و غرب را در افکار عمومی دنیا با یک دوگانگی حیثیتی در مورد حمایت از جنگ در سوریه یا دفاع از آوارگان سوری روبرو سازد.

 

refugee-boat-reuters-1

 

349788 349790

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه