همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ی اختصاصی ایران

بر اساس این توافقنامه، دو کمپانی روسی موظف هستند تا به ایران برای ساخت سیستم سنجش از راه دور ماهواره ای کمک کنند. وظیفه این سیستم جمع آوری اطلاعات از سطح زمین ، جو و اقیانوس ها می باشد.

همکاری روسیه برای ساخت ماهواره ی اختصاصی ایران

به گزارش سرویس بین الملل ۸دی نیوز ، دو کمپانی فضایی روسی با شرکت ایرانی توافقنامه همکاری امضا کردند. این توافقنامه در راستای ساخت سیستم مشاهده ماهواره ای اختصاصی برای ایران می باشد.

خبرگزاری بین المللی راشاتودی روسیه در این رابطه نوشت : “«بر اساس این توافقنامه، دو کمپانی روسی موظف هستند تا به ایران برای ساخت سیستم سنجش از راه دور ماهواره ای کمک کنند. وظیفه این سیستم جمع آوری اطلاعات از سطح زمین ، جو و اقیانوس ها می باشد.کمپانی روسی “NPK BARL” موظف به ساخت و آماده سازی زیر ساخت های سیستم زمینی است، در حالی که کمپانی دیگر به نام “VNIIEM” متعهد به همکاری در ساخت و آماده سازی ماهواره می باشد.»”

 

لازم به ذکر است برنامه فضایی ایران با سرعت چشمگیری در حال توسعه می باشد. اولین ماهواره ایرانی سینا-۱ در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد و در۲۸ اکتبر همان سال از پایگاه فضایی پلستسک روسی فرستاده شد. ۴ سال بعد جمهوری اسلامی اپران ماهواره دوم خود را فرستاد ولی این بار از پایگاه فضایی ایرانی این عمل انجام شد.»”

این پایگاه خبری در ادامه در همین خصوص می افزاید: “«در سال ۲۰۱۰ ایران فضا پیمایی با تعدادی از موجودات زنده مانند موش و لاک پشت به فضا فرستاد. همچنین ۲ سال پیش کشور ایران موفق به فرستادن دو میمون به فضا و زنده برگرداندن آنها شد.»”

گفتنی است برنامه های فضایی و موشکی از راهبردهایی است که جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر بر روی آن تحقیقات ویژه ای نموده و به پیشرفتهای خوبی  نیز رسیده است .

russia-today

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه